Forbrukerrådet Kommunetesten 2016

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Jobbsøking.
Advertisements

Verifisering av utdanningsdokumenter fra Russland og 13 land i det tidligere Sovjetunionen NOKUT seksjon for utenlandsk utdanning høsten 2007 – våren 2008.
Servicekonferansen 2008 Test av kommunal service KSI-måling ™ KOMMUNAL SERVICE INDEKS™ Sidsel Brath Informasjons- og servicesjef.
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Trådløs telefon 7921G (side 1 av 2)‏ Normalvisning Hvilestilling Normalvisning: •Telefonnummer til den som er logget på vises •Valget Fører til Tjenester/Menyvalg.
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?
Finn bitene som mangler
SPØRREUNDERSØKELSER dilemma og utfordringer
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
E-forvaltningskonferansen Randi Flesland
Erfaringskonferanse om Funksjonsvurdering i Attføringsbedrifter for IA bedrifter Elsa Sæbø, Rådgiver NAV arbeidslivssenter Akershus.
Hvordan oppstår problemer i ePhorte?
Toppkarakter for Drammen kommune
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Samhandling Mye av informasjonsoverføringen i helsevesenet har hittil foregått på papir eller via telefon. Det har tidligere ikke eksistert noen nasjonale.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Opplæring: Hvite Sider Søk i og bruk av Hvite Sider DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
Evaluering av telefontjeneste Oppdragsgiver:Bergen kommune Dato:11. november 2004 Konsulent:Morten Engan Opinion i OsloPb Tøyen, 0608 OsloTel: 22.
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Informasjonsforum Stilling ledig Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal CP Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Mobilt røntgen
Opplæringskontorets hjørne
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Introduksjon.  ITIL står for Information Technology Infrastructure Library.  Det er mye snakk om ITIL i næringslivet for tiden, og veldig mange bedrifter.
Kommunetest Anne Haabeth Rygg Fagdirektør offentlige tjenester og samferdsel.
Meldal kommune - attraktivitetsundersøkelse 2010.
Foreldremøte SFO høsten 2015 Onsdag den 2.september 2015.
Sunndal Næringsselskap Sunndal Næringsforening Konkurranseutsetting Kommunens innbyggere er opptatt av et godt velferdstilbud. Det kuttes i helse og skole.
(0) Sammen redder vi liv.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
Info (Medlem) 1/2 Velkommen til Nespresso Club, du snakker med. Hva kan jeg hjelpe deg med? Hvorfor har dere ikke sjokoladekapsler? Det er nettopp kaffe.
Informasjonsmøte for bachelor i portugisisk. Å studere ved UiO Ansvar Still forberedt, jobb jevnt Heltid = 37,5 timer.
Assistance Service(1/2) Velkommen til Nespresso Club, du snakker med, hva kan jeg hjelpe deg med? Medlemsnummer Har du ditt medlemsnummer tilgjengelig?
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Forbrukerrådets servicetest
Aspåsen skole og Bodø kulturskole Foreldremøte
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Resultater brukerundersøkelsen 2011 Meldal 14. november – 2. desember
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Dette er forsiden som kommer frem når dere har logget dere på
Vinje kommune Vegen til god service.
Grue - Kommunesammenslåing.
DeSalin AM, svært effektiv sopp & algefjerner
FDV-prosjektet – lansering for brukerne 2. mai Arbeidsmiljøutvalget 23
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Jobbilag Regionalt rekrutteringssamarbeid i Salten
Foreldremøte SFO høsten 2019
Prosjekt Digisos Hvordan få flere til å søke digitalt? L
Utskrift av presentasjonen:

Forbrukerrådet Kommunetesten 2016 Benytt malsett under hjem – oppsett for å bytte farger/design. For å bygge egne bilder i ringen, kontakt ansvarlig grafiker.

Kommunetesten - resultater Måler hvordan vi kommuniserer med innbyggerne Alle år: 10 i Nordland - 205 i landet 2016: 31 i Nordland - 331 i landet

Kommunetesten – hvordan? Metode er det som kalles mystery shopping – her mystery calling, mystery mailing og nettsjekk. Testmedarbeidere har utgitt seg for å være privatpersoner og deretter henvendt seg til samtlige kommuner i Norge på e-post, telefon og via kommunenes nettsider Testen er utført innenfor perioder på et par måneder i de årene testene er gjort. Det er testet service, tilgjengelighet og informasjonskvalitet. Vi har ikke testet selve tjenestenes kvalitet.

Kommunesten - ansvar Kommunikasjon har ansvar for første side på Borgeportalen Avdelingen og kontorer resten – 300 redaktører Kurs jevnlig Meld behov til tes@bodo.kommune.no

Kommunetesten - telefonspørsmål Dersom det ikke er svart på første forsøk, er det ringt tilbake ytterligere en gang. Telefonene er tatt fra private telefonnummer og i normal kontortid (09.30–15.00).

Kommunetesten - e-post Dersom e-posten ikke er besvart innen fem virkedager, får kommunen ikke poeng for svartid. Likevel legger vi vekt på svarkvalitet dersom svaret kommer innen 10 virkedager. Svar etter 10 virkedager gir ingen poeng

Kommunetesten - internettsjekk På hver kommunes nettsider er det lett etter informasjonselement fra forskjellige tjenestesektorer. Letetid etter hvert informasjonselement ca. 2 minutter. Hver nettside har blitt sjekket to ganger, én gang ved å bruke menyvalg, og én gang ved å søke etter informasjon på siden. Er ikke funnet informasjonen da, anses den som for vanskelig å finne, og gir ikke poeng.

Kommunetesten http://www.forbrukerradet.no/kommunetesten/#/kommune/1804

Barn og skole Testet utelukkende på nettet Kun SFO målt Ikke funnet info innen 2 minutter Må gjennomgås og oppdateres

Tekniske tjenester Testet på telefon, på e-post og på nettsidene Byggesak – scorer lavt pga av svartid og innhold i svar Vann, avløp og renovasjon – svartid og innhold i svar og opplysninger på nett

Sosiale tjenester Scorer 100 prosent på nettsider om regler for startlån og regler for økonomisk hjelp

Pleie og omsorg Scorer lavt på e-postspørsmål pga svartid og innhold i svar Sykehjem ikke målt

Helse Målt på e-post. Scorer svært lavt på svartid og innhold

Kultur Sjekket på telefon med god score Idrett ikke målt

Informasjonstjenester Scorer 100 prosent på faktaopplysninger og kontaktinfo