VERVETIPS. Verve nye medlemmer Fakta: Sosiale nettverk viktig, flest lar seg rekruttere gjennom bekjentskaper, ikke gjennom nære familie- og vennskapsbånd.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Psychology at Work Ψ Ψ Human Factors Om selvtillit, nettverk, mentoring for Kvinne-på-topp-programmet i Arbeiderpartiet 4. mars, 2008 Lene Rønning-Arnesen.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
22 tips for den faglitterære forfatteren
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
Medlemsverving og medlemspleie 2012
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?
Veien mot arbeidslivet
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Ny i styret: Ombud i praksis Veiledningskurs i organisasjons- og styrearbeid.
Identifisere og tydeliggjøre kompetanse
Distriktskonferansen 2009 – Rotary Distrikt 2270 Hvordan oppleves Rotary fra et ungt medlem sitt ståsted? Og hvilke utfordringer har Rotary for å kunne.
Norske museers omdømme
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
ORGANISASJONSBYGGING Tiltak fra Oslo og Akershus Travforbund.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
”Vi vil bli flere". Vil vi bli flere?.....Hvorfor? …Hva vil vi ha de nye til?
Hvorfor FRIBU FRIBUs visjon: ”Vi bygger åpne fellesskap der barn og unge blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere” FRIBU = FRIkirkens.
Hva er verdien av å ha biblioteksressurser representert i sosiale nettverk som f.eks Facebook?
NTL Forskningsinstitutter Nettverkssamling Holmen Fjordhotell mai 2011 Informasjon fra landsforeningen.
♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Stor kampanje til høsten – vi løfter i flokk Alle verver én Trivelig å verve noen vi kjenner - sjansen øker for at de nye vil.
Hvordan rekruttere og beholde frivillige?
Diabeteskonferansen 2010 Vekst og verving. Vekst i alt vi gjør Det er ikke målet som er veien, men veien som går til målet. 2 Vi ønsker en medlemsmasse.
R ETNINGSLINJER FOR KONTAKTFAMILIER : På sykehuset står det en perm fra oss med kontaktinfo om alle kontaktfamiliene, taushetsløfte, retningslinjer. Info.
Vekst og Verving.
Vekststrategi for Norges Diabetesforbund
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Naturvernskolen: Energieffektive og oljefrie kommuner Tema på foredrag: Hvordan jobbe med energi- og klimasaker lokalt Tid: ca. 20 min For mer info om.
Strategiplan
Hvordan tar vi imot nye medlemmer?. Mine temaer ● Hvem er de nye medlemmene – og hvem er vi? ● Hva må vi mestre for å gjøre nye medlemmer aktive? ● Hvordan.
UTDANNING MODUL 1 Utdanningssystemet i Norge Barnehagen Verdigrunnlag
KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING Per-Arne Davidson.
FORSLAG FRA SPORTSLIG SEMINAR 2014 Ekeberg fredag 6. juni.
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%
Kvinner i Lions Engasjement og handlekraft Styrke for lokalsamfunnet Dynamikk i godt arbeidsfellesskap Meningsfull fritid Glede og humør!
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
Rekruttering. Refleksjon Er rekruttering en del av innhold i vedtekter eller andre instrukser? Hvem rekrutter dere? Og hvorfor? Hvordan rekruttere dere.
TILLITSVALGTSKOLERING Hvordan drive og utvikle lokallag i SV, høst 2016.
Markedsføring.
Verktøy for å kartlegge holdninger
Personlig forhold til leverandør
En kontrakt som koster dyrt
Hvilke plattformer bruker dere?
Synlighet og oppslutning
v/Kristina Ness og Selma Pedersen NBF Kick Off 2017
Synlighet og oppslutning
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Verveskolering Navn Sted, dato.
Frivillighet Organiser og motiver dine frivillige
Tips for bruk av sosiale medier
Synlighet og oppslutning
Verving Thorbjørnrud
Klubbarbeid Jeg skal snakke om: Jeg skal vise dere: Hva er en klubb?
Medfølelse Til dette temaet er noen av bildene ganske tøffe. Disse er samlet mot slutten. For de yngste elevene må en vurdere om det er lurt å hoppe over.
Norsk frivillighet og organisasjonsliv: hvor, hva, hvem, hvorfor, hvordan… Hvorfor er utviklingstrekkene i norsk frivillighet og organisasjonsliv tema.
Medlemskap og klubbutvikling i D 2310 v/ Bjørg Månum Andersson,PDG
Oppslutning & Verving Forrige gang, på uke 7 i januar… der var de aller fleste av dere…, jobbet vi også med hvordan være synlige, hvordan vise frem forbundet.
Brukerundersøkelse, vår 2017
Medlemskap og klubbutvikling i D 2310 v/ Bjørg Månum Andersson,PDG
YS-Medlemsfordeler inviterer til åpent arrangement
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
Engasjement og frivillig arbeid
Viktige spørsmål om kjønn, samliv og barn
Utskrift av presentasjonen:

VERVETIPS

Verve nye medlemmer Fakta: Sosiale nettverk viktig, flest lar seg rekruttere gjennom bekjentskaper, ikke gjennom nære familie- og vennskapsbånd. Fakta: Mange kunne tenke seg å bli med men de må bli spurt! Skryt mer av lokallaget, vær utadrettet og vis at dere er engasjert og åpne for nye folk Ha åpne og aktuelle arrangementer for å tiltrekke nye folk (noe nytt, annerledes, overraskende) – filmkveld, grillfest, kreativ dugnad Arrangementer må markedsføres godt. Invitèr innledere som kan fungere som trekkplaster. Bruk enhver arena til å aktivt verve medlemmer (for eks. avslutt en fagdebatt med å fortelle om lokallaget og at dere ønsker nye folk med ny kompetanse og vis en slide med “INNMELDING til 2090” Bruk sosiale medier – annonsere på facebook Ha målrettede verveaktiviteter (for eks studenter) Tips: Ha eksklusive aktiviteter kun for medlemmer, lavere terskel når alle er nye Kontakt partikontoret for hjelp til medietrening, verving, arrangementsplanlegging eller annet dere trenger

Rekruttere nye medlemmer Husk – folk blir sjelden medlem bare for å bli medlem – vi må fortelle dem hvorfor de skal bli medlem hos oss Diskuter og analyser: –Hva kan lokallaget vårt tilby medlemmene våre (som andre ikke kan)? –Hva gjør at folk har lyst til å engasjere seg akkurat hos oss? –Hvem er de potensielle medlemmene våre? –Hvordan når vi dem? –Må vi tilpasse aktiviteter eller lokallagskulturen vår for å være mer attraktive?

I vervesituasjonen Vær hyggelig, synlig og tydelig Øyekontakt Samtale Bytt perspektiv og lytt utfra deg selv Avslutningsfasen er viktig: Sørg for at personen vet hva et medlemskap innebærer og hva som skjer videre før han går. Oppfølgingsfasen er viktig: Følg opp at vedkommende faktisk melder seg inn og ta aktivt ansvar for å invitere henne på neste møte

I vervesituasjonen Når man rekrutterer kjente: –Jeg er med SV fordi… (jeg er opptatt av rettferdig fordeling og gjennom lokallaget får jeg påvirke politikken i Tønsberg slik at det blir en bedre by!( –Jeg vet at du også er opptatt av dette, og spesielt er du opptatt av og kan mye om…( barns rettigheter). Jeg tror du kunne gjort en viktig forskjell i byen ved å være med i lokallaget vårt og bruke din kompetanse hos oss. Vi kunne trenge en som deg! –Kan jeg verve deg/invitere deg på neste møte?

Vervepremier Premier til ververe 3 vervede: SV-nett «TA KAMPEN» 7 vervede: «Fra Kings Bay til Kongens bord» 10 vervede: Rørospledd Det lokallaget som har høyest prosentvis vekst vil også vinne besøk av en stortingspolitiker.