PedIT. Norsk Nettskole Eid av 4 kommuner Non-profitt Globalskolen > eget selskap Volda, Aurskog, Hamar. Totalt mellom 25 og 30 årsverk.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Idrettshall og uteanlegg Kantine
Advertisements

Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Akkreditering KA110 - Accreditation of youth volunteering organisations.
Muligheter for forskning og utvikling i elæring? Haugesund, 9. mars 2004 NVUs fagforum v/Hugo Nordseth.
Å ta i bruk teknologi for kunnskapsbygging på organisasjonsnivå
HVA ER FOLKEHØGSKOLE?
Velkommen til CarbonPro & Wealth Master
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Unge & Rus eies og driftes av: KoRus-Nord Kompetansesenter rus, Nord-Norge Unge & Rus er utviklet i et samarbeid mellom KoRus-Nord Høgskolen i Bergen.
Nettbasert læring i praksis
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Skrivestien.
Distansundervisning i Interreg – kan denna teknologi och informationshantering även användas inom forskningssamarbete och forskarutbildning? Erik Mönness,
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Bruk av IKT i skolen - påstand • Bruk av IKT I skolen har generelt sett ikke endret karakter på denne siden av årtusenskiftet. Oppgaver som løses med teknologi.
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Avdeling for informatikk og e-læring IKT og undervisning Geir Ove Rosvold Avdeling for informatikk og e-læring Høgskolen i Sør-Trøndelag.
1 Bruk og egnethet av fire LMS-systemer Presentasjon på NFF-konferansen 17. november 2006 Olav Skundberg, Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Den informasjonskompetente lærer Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen, Hordaland fylkesbibliotek og praksisskoler i Hordaland Presentasjon ved.
Høgskolen i Oslo Litt om LMS. Hva er et LMS? l Et internettbasert, brukeravgrenset system for elektronisk kommunikasjon, publisering av elektroniske filer.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Media og informasjon.
Velkommen til samling om rådgiving 23. – 24. oktober 2013.
Integrering av SSS Kristin Hinna, Høgskolen i Bergen (leder) Morten Lindeland, Høgskolen i Agder Arne Langøen, Høgskolen Stord Haugesund Svend Andreas.
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
Aktuelt om rådgivertjenesten
Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E
Unge & Rus eies og driftes av: KoRus-Nord Kompetansesenter rus, Nord-Norge Unge & Rus er utviklet i et samarbeid mellom KoRus-Nord Høgskolen i Bergen.
Betydningen av entreprenørskap i skoleverket
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo Avdeling for lærerutdanning
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på SOFFs konferanse Monica Johannesen & Leikny Øgrim.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
FORDI MENNESKET LÆRER Fylkeskommunens rolle i ny lov om voksenopplæring Fredrikstad 21. januar 2010.
Velkommen til presentasjon
Muntlig nettundervisning André Avias / HiØ Språkkonferanse F21 – 12.mars 2011.
Vurdering for læring.
vil deltagerne lære blant annet:
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
«Fra planer til gode mål og tiltak»
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
- DÅS (den åpne skole) - Studieverksted - Fengselsundervisning - Kurs.
Ungdomstrinn i utvikling
1 Kap. 57 – Cloud Computing How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
IKT i læring - Verdensveven Samling 2 23.september.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Vårt pedagogiske grunnsyn.
Skrivepedagogikk A1A. Grunnleggende ferdigheter i faget (LK06 s. 43) ”Skriving er en måte å utvikle og strukturere ideer og tanker på, men det.
Using the personalized system of instruction in an introductory programming course Hallgeir Nilsen Universitetet i Agder.
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Mars 2001 Etter- og videreutdanning i IKT  LiNK – hva er det?
NeVeRa – fra samarbeidsverktøy til LMS Samling 23. – 24. januar, Grand Åndalsnes.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Per Håvard Frilund Orientering Åndalsnes ungdomsskole Onsdag
Møte dataansvarlige Onsdag Kl Rauma rådhus Kursrom 135.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg August 2001 Visjon Et Lærende Lokalsamfunn.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
Det digitale skolebiblioteket om å utvikle digitale bibliotektjenester til elever og lærere i grunnskolen.
Om Globalskolen Nettskole Startet i 1998 med 15 elever Forsøk i fem år 2011: 1210 elever i 100 land trinn + grunnleggende norsk 22 lærere Læringsverktøyet.
Kompetanse for mangfold
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
Sandvika vgs Sandvika high school organazing the learning
Læringssyn Læring er en sosial prosess med læreren som medaktør
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
Innføringsprosjektet
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
Utskrift av presentasjonen:

PedIT

Norsk Nettskole Eid av 4 kommuner Non-profitt Globalskolen > eget selskap Volda, Aurskog, Hamar. Totalt mellom 25 og 30 årsverk.

PedIT – en filosofi Læring skjer best i møte med mennesker Gruppa -Kilde til læring -Arena for læring -Mottaker av læring

Pupil Teacher

Pupil Teacher The shared learning area

Elev Lærer Felles læringsarena

2003: Verdens første sosial- konstruktivistiske Facebookgruppe?

Gruppeside

Forum Forum?

Sosial web for læring. Facebook Twitter Samarbeidsrom Handlingsplaner Skriveprosess Prosjekt VOX

Norsk Nettskole Totalleverandør –Fra perm til skjerm – transformering av virksomhet –Nettverktøy PedIT –Rådgivning –Kurs/studieutvikling –Drift

Satsingsområder Lyd Video Flerspråklighet Tilgjengelighet Sosial Web

Styrker Pedagogisk tenkning som basis Erfaring med nettbaserte kurs og studier ( deltakere) Liten fleksibel organisasjon Allerede i bruk ved Samisk Høgskole Mattis har kompetanse på PedIT og nettundervisning.

Styrker Individuell tilpassing Blogg Samarbeidsrom Prosessverktøy