COOP OPPDAL Ca 18000 medlemmer (eiere) 50 Butikker Ca 440 ansatte Ca 750 mill i brutto omsetning Ca 50 000 kvm gulv Virksomhet i 9 kommuner/2 fylker.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
Advertisements

Samarbeid med Fishspot. En temasatsning i to prosjekter. 1.Fishspot Forprosjekt- ”Helhetlig og langsiktig plan for fisketurisme i Hedmark”.
Næringsvennlig offentlig sektor Grupperapport til Strategisk næringsplan for storbyregionen Stavanger
Presentasjon av HRS Metallco AS
Hvordan lykkes i det lokale/kommunale trafikksikkerhetsarbeidet?
Det norske øko-markedet
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
Innovasjon for fremtiden i et leverandørperspektiv
Historikk 3Stiftet: –Rennebu Kraftlag A/L i 1952 –Kvikne-Rennebu Kraftlag A/L i 1976 –Kvikne-Rennebu Kraftlag SA ( ) 3Selskapets forretningskontor.
SKREI Arne Antonsen Skrei - kvalitet • Skreien har kanskje verdens beste fiskekvalitet • På grunn av lang svømmetur fra Barentshavet.
Diplomat Norge AS.
Furutangen Aktivitetssenter AS
Vurdering av konsekvensene ved handelsetablering Henning Lervåg Byplankontoret i Trondheim kommune.
Kort om handelsanalyser og nytten av prosjektet for Framtidens byer Orientering 25.august 2009 Koordineringsmøte Hovedkontaktene.
Vårt samfunnsengasjement
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Presentasjon av RISA Eier Bjarne Risa.
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
Morten Fossum, Trondheim Energi Fjernvarme AS
LCC i byggeprosjekter Knut Erik Nordby Direktør plan- og prosjektering
Stjørdal Rotary-klubb
- vi vil mer SPAREBANKEN PLUSS Hvorfor velge alliansefrihet? Fordeler og ulemper ved dette valg. Adm.dir Stein Hannevik.
Industriell produksjon av modul i tre
© Bergen kommune Bergen og Hordaland - et sterkt lag Presentasjon av ordfører Gunnar Bakke Torsdag 3 januar 2008.
Konkurransesituasjonen i finansmarkedene Sparebankforeningen og Norske Finansanalytikeres Forening. Bransjeseminar om grunnfondsbevis 8. september 2004.
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
Barents NaturGass AS Barents NaturGass AS
Hvorfor en visjon ? Holder det ikke med arbeidsplanene til aktivitetsutvalgene? Unyttig arbeid Prioritere mer konkrete oppgaver.
IHR IT plangruppa USIT allmøte Medlemmer Ingar Pettersen, leder Kjetil Johnsen, sekretær Morten Dæhlen, instituttbestyrer, IfI Jan Gunnar Bjålie,
Unibusskonsernet Januar 2014 Unibuss.
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
Coop Marked butikkråd - Godt vi har hverandre
Seniorpolitikk Livsfaseorientert personalpolitikk Den gode dialogen
”En likestilt barnehage” -
Munn- og halskreftforeningen Kort historikk 1967 Norsk landsforening for laryngektomerte stiftet 2010 Navneskifte; Munn- og halskreftforeningen The Norwegian.
Grafiske tjenester - fra ide til resultat. DesignWeb Trykk Om Bodoni Etablert i 1914 – drevet uavbrutt i grafisk bransje i hundre år 55 ansatte (inkludert.
Konkurranse og samarbeid
1 Ledersamling SIVA 6. og 7. november 2013 Ordfører Bjørn Iversen.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Ka vi ungdomman syns om na kommunereformen Solveig Sønderland Buvik.
Workshop Gevinstrealisering av PACS/RIS Ingerid Gunnerød Rådgiver Helse Midt-Norge.
Nordens ledende leverandør……
Foto: Bjørn Erik Olsen Regionale utfordringer og regionale planer Greta Johansen Plankonferansen Foto: Thor-Wiggo Skille.
SF Kino AS Cecilie Trøan Kjelsaas. Om SF Kino AS Etablert som datterselskap av SF Bio AB i Norge i Er i dag nest største kinoaktør i Norge: 1,7.
Kulturens rolle i utvikling av attraktive samfunn frå eit næringsperspektiv. Ola M. Løkholm, direktør i Harstad Kulturhus as.
Skolens visjon 1. Ambisjon Vi skal ha en positiv karakterutvikling Vi skal ligge i toppen i Akershus når det gjelder andelen elever med fullført og bestått.
Regionsentrenes rolle  Interessen for regionsentrene har en lang historie i norsk regionalpolitikk. Dels metaforer – motor, lokomotiv, drivkraft for regional.
Sparebank1 Hallingdal Invest AS Tunellen II – Nytt flott beliggende tomtefelt i gangavstand til Flå sentrum!
Stjørdal Næringsforum Finansiering av næringsforeninger Dina Elverum Aune.
Tanker om ledelse i kommunal sektor.. Bestillingen 1 Adm.dir for den kommunale tjenesteyting med fokus på økonomistyring og kvalitet i tjenestene. Synlig.
Q Choice Hotels Scandinavia Sterk forbedring fra foregående år Fra negativ til positiv kontantstrøm De dårlige tidene ligger bak oss Oppgangen.
Livet i havet – vårt felles ansvar Fiskeridirektoratet Bergen 2016.
Velkommen til Hamar! Morten Aspeli Ordfører. Mjøsbyen.
INTEGRERING Inkluderende arbeidsliv i praksis på Coop Mega Molde.
Statsbudsjettet 2010 Hedmark.
Velkommen til å bli kjent med
Visjon, virksomhetside og verdier
Klimasmart bruk av drivstoff i landbruket
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Nedsatt arbeidsevne og AAP 2. kvartal 2017
Vi får Vestfold til å gro
samrådningsmøte Regionsentra vs omkringliggende kommuner
Velkommen til pressekonferanse hos
Kulturell infrastruktur - tilskudd
Del 7 Næringsutvikling.
J&A Fokkens Consulting
Heller gjeldsforhandlinger enn konkurs !
VELKOMMEN Skape hele mennesker.
Møte med Styringsgruppen. Sortland kommune
FORBEDRINGSPROSESSEN Oppstartseminar
Utskrift av presentasjonen:

COOP OPPDAL Ca medlemmer (eiere) 50 Butikker Ca 440 ansatte Ca 750 mill i brutto omsetning Ca kvm gulv Virksomhet i 9 kommuner/2 fylker

COOP OPPDAL - REGIONLAG 15 Fusjoner – første i 1985 Folldal 1987 Tynset 1989 Lundamo siste Utfordring: Ulike kulturer

Markedsandeler matomsetning i vårt markedsområde

Organisasjonsplan for Coop Oppdal Ba Adm.direktør Morten Erik Stulen Økonomisjef Odd Fiske Driftssjef region Oppdal Nestsjef Jan Myhre Driftssjef region Nord-Østerdal Odd Tronvoll Driftssjef region Gauldal Kåre Jon Langberg Teknisk sjef Emil Kårvand Personal/ Organisasjons- konsulent Cecilie Nitter

Coops visjon: Forbrukerens butikk, alt vi gjør må være til beste for forbrukeren.

HVORFOR TYNSET? Fusjon 1989 – 18 mill brutto omsetning 2008 – ca 250 mill brutto omsetning Flere utbygginger – siste åpnes i 2009 Betydelig omland Handelsanalyse Faghandel i regionsentra

Utfordringer knyttet til utvikling Risiko - finanskrise Kapitalkrevende Butikkonsept Medarbeidere Høye markedsandeler Rundkjøring !!!!!

Tynset som handelssted Befestet som Nord Østerdals handelssted Variert og bredt tilbud Rivende utvikling Gode konkurrenter

COOP OPPDAL Takk for invitasjonen og takk for oppmerksomheten