Markedsføring av turOrientering Trond Cato Martinsen, Konnerud IL.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Oslo Idrettslag Svømming Synkronhelga Sportslig utviklingsplan, Skjetten Jon Marius Rønning Sportslig leder Oslo Idrettslag Svømming i utvikling.
Advertisements

Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
MIF Samfunnsregnskap  Boye Skistad  Per Fjeld-Olsen Prosjektgruppen.
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Bruk og brukere Kapittel 3 INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 26 august 2013.
Sosiale systemer og sosial struktur Et sosialt system er et sett av roller som står i et gjensidig definert forhold til hverandre. Sosiale strukturer er.
INFOHEFTE FOR FORELDRENE «LØFT ER TØFT». INNLEDNING: I gjorde vi i Skaubo AS en stor satsning hvor alle ansatte i alle barnehagene gikk på kurs.
Friluftslivets år 2015 «Nå er det din tur!» Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal håper skoler og barnehager bruker Friluftslivets år til å sette fokus på.
NORGES JEGER- OG FISKERFROBUND UNGDOMSLEDER AKTIVITETER OG TIPS.
Velkommen til nytt barnehageår! Det er tilvenningstid i barnehagen. 3 nye barn har begynt hos oss. Jonas, Victoria og Mathilda.. Vi ser allerede at alle.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2016.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Vurdering -hva ligger i en karakter? -forventninger lærere og elever.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
Velkommen til nytt barnehageår på Låven. Satsingsområder på Roligheden gård barnehage- Låven Bygge gode relasjoner barn-barn, barn-voksne Alle skal få.
Oktobernytt Tiden flyr, og vi legger bak oss en måned med mange felles opplevelser og god lek. Vennskap, respekt, inkludering og toleranse jobbes det med,
Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Presentasjon av handlingsplanen
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE.
En introduksjon.
GIL konferansen 2017 ‘Flest mulig – lengst mulig’ Hvordan kan GIL beholde ungdommen i idretten?
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Glommastien, Fredrikstad
Hva har NJFF lært av #FÅ15?.
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Våre familier Skoleåret 2017/2018 Framtid - Samspill - Skaperglede.
Veiviser Bolig for velferd
-Læring, trivsel og trygghet for alle-
Oktobernytt Tiden flyr, og vi legger bak oss en måned med mange felles opplevelser og god lek. Vennskap, respekt, inkludering og toleranse jobbes det med,
En positiv skoleforelder.
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.
Der det er behov er det Lions
En nasjonal oversikt over tilgjengelige fosterhjem?
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Valgfag innsats for andre
(Selskapsnavn) Markedsplan
Årshjul med faste aktiviteter
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Gode venner som hjelper andre
Hva kan foreldre gjøre for å bidra til et godt og trygt skolemiljø?
Den matematiske samtalen
Felles prosjekt for alle velferdstjenestene
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Bli samarbeidspartner med Charlottenlund sportsklubb Junior
Gode venner som hjelper andre
Hvordan ta pornopraten?
Montessori og teknologi
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Rekruttere elever til å lage innhold
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Base 1 sine kurs på Aks Uke og 7.
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
Inkludering og mangfald
Sesonginformasjon til alle lagledere og trenere – aldersbestemt fotball
Velkommen til foreldremøte
Retningslinjer trafikksikkerhet (Idrettslagets navn………)
Klubbutvikling Visjon Virksomhetsidé Verdier (3V)
Strategi Vedtatt av årsmøtet 2019.
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Forventninger til foreldre og foresatte i Geilo IL Alpin
Enkel brukerveiledning
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Utskrift av presentasjonen:

Markedsføring av turOrientering Trond Cato Martinsen, Konnerud IL

Markedsføring = synlighet

SYNLIG Er din klubb SYNLIG ?

Ta en vurdering av klubbens opplegg Hva er målet med aktiviteten ?Er aktiviteten synlig for målgruppa ?Følger vi NOF sine anbefalinger?Lag en plan !

Enhetlig og oppdatert turOrientering.no er «informasjonsbasen», som må være oppdatert Medlemmer i egen gruppe/ eget idrettslag E-post til registrerte deltagere Kommunen, sponsorer, samarbeidspartnere Skoler og barnehager Ta en kritisk gjennomgang av opplegget foran hver sesong. På tide å bestille oppdatert materiell fra Idrettsbutikken?

Bynært friluftsliv med 75 turmål Unngå faguttrykk Bruk ord som skaper positive forventninger; tur, turmål, opplevelser, bli kjent i nærmiljøet, bynært friluftsliv etc. Trekk fram det vi er gode på; mosjonsaktivitet på ulike nivåer (husk fargeklassifisering), høy tilgjengelighet, enkelhet Tilby gratisprøver Det finnes flere måter å reklamere for turO enn å «mase» om kart og kompass.

Prat med nabo’n Andre turO-arrangører i kommunen/distriktet Andre idrettslag Frisklivssentraler Norsk Friluftsliv Etc. Samarbeid med andre lag og foreninger gir større tyngde i media og flere potensielle deltagere. Gjør opplegget kjent utover egne rekker.

Vær stolte av eget opplegg !