REKNINGREKNING med heile tal, brøk, prosent, desimaltal og bokstavar.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barns utvikling av algoritmer. (Fra Marit Johnsen Høines)
Advertisements

Egenproduserte læremidler
Brøk - fra hele til mange deler.
Utvidelser av tallområdet:
Ny GIV 12. april 2012 «Ny Giv i hel klasse.»
Komplekse tall Naturlige tall
Addisjon og subtraksjon.
Målene for regning og bruk av regnestrategier
VURDERING Matematikk 7. trinn.
22. Mars  Hva er formålet med lesingen?  Lesing i alle fag.
Matematikk 1 A2A / A2B 11. september 2009
Vurdering i matematikk
Vanlege nynorskfeil.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Brøk, desimaltall og prosent
Matematikk/literacy LUB tirsdag Elise Klaveness
Kort om algoritmer.
Emne C: Praktisk bruk av matematikk Klepp ungdomsskule.
Tall og tallregning Kursdag Nord-Gudbrandsdalen sept Svein Torkildsen Anne-Gunn Svorkmo.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR 1. TRINN 2015/2016 Visjon Vi skal vera ein lærerik og engasjerande skule.
Foreldreskole i matematikk - Du utgjør forskjellen! Eirin Anette Ekeberg
Tallregning Basale regneregler Anslå svar. Vurdere rimelighet.
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
Prosent Brøk Desimaltall Sannsynlighet. Prosent= del av hundre(hundredeler)  Skriv på brøkform, desimalform og prosentform  8 hundredeler  56 hundredeler.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Proporsjonale storleikar -finne og utnytte eigenskapane til proposjonale, omvendt proposjonale, lineære og kvadratiske funksjonar og gje døme på praktiske.
Matematikk og motivasjon Matematikkhjelperen Hanan M. Abdelrahman Kristiansand
Møte for foresatte 1.trinn IBN vår Klassemiljø – sosial kompetanse MÅL: trivsel og faglig utvikling PERSPEKTIV: nå og i framtiden (skolens visjon)
GRUNNLEGGJANDE TALLFORSTÅING Heile tal, brøk og desimaltal + litt kombinatorikk.
Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.
Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!. MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar)
Kvadrat Kvadrattal Den første kvadratsetning (a + b) 2 (x + 3) 2 =
Foreldrekurset Matematikk – spillene. Nettsteder:
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Mål for kurset Informasjon er rundt oss heile tida, – men det er viktig å skilje mellom nyttig og unyttig informasjon. Kunne finne relevante informasjonskjelder.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE. VAKSNE I KLASSEN: Ann Helen Tveit: Kontaktlærar Norsk, matematikk, engelsk, naturfag, samfunnsfag, KRLE, musikk, gym. Andreas.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Mål for undervisinga Norsk Eg brukar BO-blikk til å orientere meg i teksten før eg les. Eg kan skrive dette lureordet rett : det. Matematikk Eg kan lage.
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
Brøk, desimaltall og prosent Matematikk i uke 40, 2008 Avd. for Lærerutdanning, HVE.
Velkommen til foreldremøte i 2d
Brøk Regneartene.
Multiplikasjon og divisjon
Opplæringsplan i basiskunnskap matematikk
Brøk Brøkbegrepet.
Eigenvurdering og sjølvregulering
Velkommen til foreldremøte i 2a
VEKEPLAN FOR 1.KLASSE VEKE 34
Omgrepssamling 1. og 2. trinn
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Hva er nytt? De fire regneartene..
Standardform: = 0, = Utvida form med tiarpotens: 3567,87=
Oppgåve 7 Lotte kjøper ein telefon til 5000 kr inklusive 25 % meirverdiavgift. Kor mange kronar utgjer meirverdiavgifta? Kryss av for rett svar.   250.
Brøkbegrepet Brøk er ikke no spøk! Samling uke 44
Forkurs System.
Regnearter og negative tall
Litt om firkantar Ein firkant er ein geometrisk figur med fire kantar og fire vinklar. Summen av dei fire vinklane i ein firkant er alltid 360 grader.
TRIVSELSVEKA 1.TRINN VEKE 39
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Nokre døme på aktivitetar i matematikk 1-4.kl.
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Om brøk, det delte og det hele.
Foreldremøte 4.kl. tysdag 25.sept. 2018
Tjødnalio skule Ved 6. og 7. trinn
Brøk Brøkbegrepet.
Telle i kor Telle med 5 fra 4 A – Forarbeid
Arbeid på skulen Norsk Matte Engelsk Samfunnsfag Naturfag KRLE
Sjølvbilete og sjølvtillit
Utskrift av presentasjonen:

REKNINGREKNING med heile tal, brøk, prosent, desimaltal og bokstavar.

Dei fire rekneartane Addisjon: ledd+ledd= SUM (addend + addend = sum) Subtraksjon: ledd-ledd= DIFFERANSE (minuend – subtrahend = differend) Multiplikasjon: faktor · faktor= PRODUKT Divisjon: dividend : divisor= KVOTIENT

Korleis kan vi øve? Arbeide med konkretar Utvikle eigne metodar Hovudrekning Elevane skal oppdage og utvikle hensiktsmessige reknemetodar, eller algoritmer

Midt i blinken Utstyr: Terningar Korleis: Førstemann kastar terningane. Tala spelaren får brukast til å lage eit reknestykke. Målet er å få eit svar som ligg så nær 28 (blinken!) som råd. Det er lov å bruke alle 4 rekneartar. Så kastar neste spelar og gjer det same. Den som kjem nærast får 1 poeng. Er begge like nær får ingen poeng. Ny runde, men no kastar den som var først i runde 1 sist. Den spelaren som først har 5 poeng, vinn. De kan også velje eit nytt tal som blink. Variasjon 1.Avgrens eller utvid kva for rekneartar det er lov å bruke. 2.Kast med fleire terningar. 3. Kast med minst 7 terningar og la det vere lov å lage flersifra tal. La 1000 vere blink. 4. La spelaren som ikkje kastar bestemme blinken. Tal mellom 5 og 30, ikkje lov å tenke meir enn 10 sekund etter kastet.

Rekne på tallinja = = Særleg nyttig i området kring 0.

Negative tal

Dette må vi øve mykje på dobling og halvering oppfylling til 10 Gange og dele med 10, 100…. Gjere om måleeiningar, m, cm, kr, øre, m, km, mil tabellkunnskap

Multiplikasjon = 3 · 4 = 3 · a =

Den vesle multiplikasjonstabellen

Veien fra konkret til abstrakt … Multiplikasjon:

Kompetansemål, tydelege Både ”utvikle” og ”bruke” metoder Kva med standardalgoritmer? 435 : 3 = : 3 =

KAFFI OG KAKER Nokre vener var på kafé. Alle bestilte det same. Til saman betalte dei 259 kroner. Kaffien kosta 13 kr per kopp. Kvart kakestykke kosta 12 kr. Kva bestilte dei, og kor mange var dei?

DROPS OG KLUBBE Nokre vener var i kiosken. Alle kjøpte drops og klubbe, lik fordeling. Til saman betalte 133 kr. Dropsa kosta 2 kr og klubbene 3 kr. Kva kjøpte dei, og kor mange var dei?

BRØK

Likeverdige brøkar

Geobrett Legg strekk på ½ av geobrettet.

Fakta om brøk –Teljar (kor mange) –Nemnar (ein heil er delt i) –Ekte brøk (mindre enn 1) –Uekte brøk (større enn 1) –Blanda tal

Rekn ut: Fordi vi kan gangetabellen ser vi at dette blir 20. Hadde vi multiplisert alle talla ville vi fått 200 som fellesnemnar. Dette er det same som

Multiplikasjon av brøk 1/4 2/3 1 1/3 2/43/4 1

Divisjon av brøk 4 : 1/3 = 2/3 : 1/6 =

JADESTYKKET - ein legende frå Kina

For rundt 4000 år sidan budde det i Kina ein flink handverkar som heitte Tan.

Til ære for keisaren laga han ein dag ei svært vakker kvadratisk flis i jade.

Då Tan skulle overrekke det vakre jadestykket, følgde heile landsbyen med. Idet han gjekk opp trappa til keisaren sitt palass, snubla han, og jadestykket blei knust i 7 bitar mot steintrappa.

Alle i landsbyen prøvde å hjelpe Tan med å sette saman jadestykket, men det viste seg å vere vanskeleg. Dei fann imidlertid mange andre flotte geometriske figurar, medan dei strevde med å pusle saman kvadratet.

Keisaren blei svært glad i dette jadepuslespelet som gav han mange timar med underhaldning.

Aktivitet Korleis ser bitane ut. Kva er samanhengen mellom alle bitane? Kor mange av dei minste er settet sett saman av? Legg bitane slik at dei dannar eit kvadrat. Ikkje sei svaret, det er betre å få nokre hint/tips. Det kjennast godt å meistre!

PROSENT

Prosentrekning 1) Ei vare kostar 1000 kr. Så aukar prisen med 20 %, deretter vert prisen sett ned med 20 %. Er prisen igjen 1000 kr? 2) Ei vare kostar 350 kroner. Ny pris er 280 kr. Kor stort er avslaget?

Når prisen aukar med 20 % prosent på varen som kosta 1000 kr blir ny pris 1200 kroner. Når prisen deretter vert sett ned med 20 % vil det seie 20 % av 1200 kr slik at avslaget blir 240 kroner. Den nye prisen blir då 1200kr – 240kr = 960kr

2) Kan reknast på mange måtar. For eksempel: