Revidert 2012 Merkevareplattform for Norge som turistdestinasjon.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MySaemienSijte- en lek med arkitekturformer i SketchUp
Advertisements

…for deg som liker nye og spennende reisemål…
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Norske museers omdømme
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
Levende Lågen. Levende Lågen Tidsreiser på vannveien...
ILS, Oslo  Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen?  Grammatikkinnsikt knyttes mer til skriftlig.
ILS, Nesodden, 8.sep Er det slik? Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen? Grammatikkinnsikt knyttes.
Killingens andre dag Fra råd til veiledning
Metakommunikasjon Kommunikasjon på flere plan
Å samtale så barn lytter, og snakker Haldor Øvreeide
FLERKULTURELL OG NYRETRANSPLANTERT - sykepleierens kulturelle kompetanse Riitta Hakola sykepleier.
Segmentering Kapittel 8.
Posisjonering Kapittel 10.
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
GODT HUMØR • Bevegelse og fysisk aktivitet gjør   deg glad og gir mer energi • Å være aktiv sammen med venner gir   trygghet og fellesskap • Nysgjerrighet.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Likeverdige tjenester i praksis Mariette Lobo, Bergen,
Likeverdige tjenester i praksis
Månedsevaluering januar Denne måneden har vi feiret Edis 3 år, Emma 5 år og Evan 5år. Vi har også lekt masse ute i den etterlengta snøen. Ellers holder.
Evaluering av november på Blå avdeling:
Sjømat som næringsutvikler v/Roger Pedersen Prosjektleder – Sjømat fra Finnmark.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Kjøreregler Visjoner Strategier Verdier STYRET 2012.
"God bagasje på livets reise."
Valgfag på Kastellet skole
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Dobbel kompetanse 4 årig løp
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Definisjoner.
Hvilke leger trenger samfunnet i fremtiden, og hva kan det bety for utdanningen av dem?
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Små barns vänskap - några utmaningar och dilemman Nationell familjecentralskonferens Svenska Mässan i Göteborg Anne Greve.
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
Media og kommunikasjon - Noen refleksjoner Eirik Løkke,
Internasjonal engelsk Verdens mest brukte språk. Verdens mest brukte språk. Gode engelskkunnskaper åpner nye muligheter, gjør livet lettere og gir selvtillitt!
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Berikelse og ny energi Beskrivelse. Viktigste differensierende faktorer: Personlighetstrekk: Eventyrlysten Utforskende Unik Aktiv Emosjonelle gevinster:
Helseturisme – en vekstnæring for Vest-Norge? NHO Reiseliv Vest-Norge Else Marie Gulseth Regiondirektør.
HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård.
Gr. 4 Definer særpreget ved din landsby og generelt ved landsbyer. Dokka: Arrangementer i sentrum, trivelig bebyggelse i sentrum, godt handelstilbud, god.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
1 Lekens betydning for barn på sykehus Støttende tiltak for barn med smerter.
Cittaslowrådet Hvordan arbeide for å få energi og effekt ut av Levanger som Cittaslow? Levanger er en flott plass å bo – utrolig vakker også,
NY VRI Nina og Ingvild.
Sammen får vi ting til å skje
Oslo kommune Byrådet Velkommen
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Årsplan Barnas Hus barnehage del 1
Ny læreplan… Høst 2017.
Les alt om det Microsoft SharePoint-nyheter
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Hva er Lillestrøm? Byen med den sterkeste veksten i landet
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Europeisk mobilitetsuke 2015
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Utskrift av presentasjonen:

Revidert 2012 Merkevareplattform for Norge som turistdestinasjon

Salgsargumenter Det unike Norge Vi har fire salgsargumenter som alle bygger opp om en turistopplevelse som skaper varige minner. Merkevaren Norge defineres av følgende troverdige, relevante og unike områder: Spektakulære fjorder, kystområder og naturfenomen Levende kyst- kultur Fersk sjømat og kystspesia liteter Natur- baserte aktiviteter Natur Aktiviteter Kultur Mat

Hva de ser etter på en ferie: Norges målgruppe er "utforskere". Deres hovedmotivasjon er en nysgjerrighet for å utforske nye og unike territorier – natur, kultur, lokalsamfunn, mat og tradisjoner. De ønsker også å samle nye krefter og utvide horisonten Hvem er de: De har ofte høyere utdannelse, er erfarne reisende, digitale og reiser som regel uten barn. Målgruppe Utforskere Aktive utforskere Nysgjerrige utforskere Innenfor denne målgruppen finnes det to grupper: CH/VisitNorway.com Johan Wildhagen/Visitnorway.com

Merkevareimage Slik vi ønsker at turistene skal tenke om Norge Norge er et eventyr, en opplevelse som vil vare livet ut CH/VisitNorway.com Casper Tyberg/visitnorway.com Bjørn Eirik Østbakken - Visitnorway.com

Merkevarestrategi Merkevaren Norge skal alltid: Bygge opp om Norges kvaliteter Gjenspeile merkevareverdiene Fremme tilgjengelighet Kommunisere aktiv deltakelse Prioritere spektakulære fjorder, kystområder og naturfenomen i profileringen Merkevarestrategien skal ligge til grunn for alle aktiviteter i tilknytning til merkevaren Norge – produkt- og destinasjonsutvikling, distribusjon, salg og markedsføring

Merkevareverdier Skaper grunnlag for all kommunikasjon og atferd Frisk Friskt, velgjørende, sunt, rent, uberørt, forfriskende, kjølig, vitalt, levende, maritimt Ekte Naturlig, Autentisk, genuint, ærlig, upretensiøst, røft Eventyrlysten Overrraskende, nysgjerring, spennende, aktivt, uoppdaget, variert Raus Uformelt, åpent, liberalt, direkte, likeverdig

Merkevarekommunikasjon Stil og tone i tekst Merkevaren Norge skal ha en klar og konsekvent stil og tone som preger all kommunikasjon: Friskt og uformelt Formidle merkevareverdiene Utgangspunkt i turistens perspektiv CH/VisitNorway.com Gaute Bruvik - visitnorway.com

Merkevarekommunikasjon Bilder Bilder av spektakulær natur er den mest kraftfulle komponenten i merkevarebudskapet. Bildene skal også fortelle at Norge har både natur og kultur, det er et befolket land og en arena for sosiale opplevelser og aktiv deltakelse Terje Rakke/Nordic life Ole Christian Salomonsens Terje Rakke/Nordic life