Dr psychol Oddvar Skjæveland Til en god by…. -kommer det gode mennesker.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Advertisements

Sentrum og byutvikling: balansens dilemma
- Hvordan bidra til helsefremmende samfunnsutvikling i kommunene?
Samhandlingsreformen – hvordan innovasjon, teknologi og kampen om hodene kan forandre spillereglene Paul Chaffey, Abelia.
Velferdsteknologi i Værnesregion Boligkonferansen 2014 innlegg 8. Mai
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
FAUSKE 2025 UTVIKLING GJENNOM SAMHANDLING. FAUSKE KOMMUNES VISJON Fem forslag til visjon for Fauske; 1.Innbyggerne skal oppleve Fauske som den beste kommunen.
Møteplasser og handel Grorud Samfunnshus Steen & Strøm Dir. kommersiell utvikling. Henrik Larsen.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Henning Warloe (H) Byråd for byutvikling, klima og miljø Kystbyseminaret
Presentasjon for Planforum 14. september Hafslundbyen Hafslundbyen skal være en levende miljøby og et nasjonalt utstillingsvindu for de beste løsningene.
Marianne Nordstrøm Klinisk ernæringsfysiolog, PhD Frambu senter for sjeldne diagnoser Siste nytt fra Frambu.
DUBAI  En av de sju emiratene i UAE på den arabiske halvøya i Vest-Asia ved Persiabukta.  Den nest største byen etter Abu- dhabi.  En vakker, stor.
Drivkreftene bak nærings og samfunnsutviklingen i Nordland Nordlandskonferansen
Kapittel 9. Norsk økonomi Del 4 Arbeids – og næringsliv Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 3a finne informasjon.
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Til elevene Hei! Du begynner nå på en prosess der du skal foreta et valg av utdanning som vil påvirke ditt fremtidige yrkesliv. Mulighetene er mange, og.
Kommunikasjon og mediehåndtering Europeisk mobilitetsuke Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik.
HELHET – ENKELHET – KOMMUNIKASJON ”Jernbanen som regionutvikler”. Vestfold v/Osmund Ueland.
BIOGRAFIBIOGRAFI Leseboka s Arbeidsboka s
Micron Associates: Headlines Micron Associates la slip Spania har ikke råd til høye priser for lenge.
FORUM FOR NATUR OG FRILUFTSLIV Hva er Tilretteleggingsbehovet ? Gisle Sæterhaug, FNF Nordland Temasamling, Bodø 14. mars 2014.
KAPITTEL 50 Josephs julaften. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene som betyr omtrent det samme desember 2. å gå 3. trist 4. nettopp 5.
1. runde Bli enig om hvem som starter. Den første som starter MÅ begynne FØRSTE ORD på A. Når dere hører denne lyden…. er det nestemann sin tur til å.
Status Åshild J Nordnes Helsefremmende og inkluderende arbeidsplasser.
1 11 Klikk for å redigere tittelstil Klikk for å redigere undertittelstil i malen Klikk for å redigere tittelstil Håndball mot homohets «Ytringer kan skade»
Sokrates.
Bygging av Gjestehus i Gbecohn, Liberia
Fritid med Bistand V/ Seniorrådgiver Anders Midtsundstad
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE.
Sentralisering.
Kvinner i Lions Engasjement og handlekraft Styrke for lokalsamfunnet
Ung-HUNT4: Velkommen!.
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Regional plan for bærekraftig arealpolitikk (RPBA)
Digital startpakke – Nettvett 3
Mulig.
En stjerne skinner.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Visjon/Strategi 2020 Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
Lørenskog kommune PUBLISERT: 11. OKTOBER 2015
Bli elevmentor i Drømmeskolen!
Kapittel 1 Helse og sykdom
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
En gang skal det bli min tur
Kapittel 25 Othilie i barnehagen
Kapittel 27 Kommunikasjon med hjemlandet og å sende pakker
Hvem eller hva sitter på toppen av pyramiden – hvem bestemmer hva vi skal få lov å holde på med? Foredrag av Thor Olaf Askjer GF
Sentrum for alle Å tilrettelegge sentrum for menneskene som bor der
Hva er Lillestrøm? Byen med den sterkeste veksten i landet
«Følg hjertet!» Foto: Pixabay Når hørte du denne oppfordringen sist?
Fremtid Hva tror der jenta drømmer om? Hvis det er noe som kan skje snart, hva tror dere hun drømmer om da? Hvis det er noe som skal skje i fremtiden,
Overskrift framside.
Kommunikasjon og mediehåndtering
Motivasjon Uke 11.
Sokrates.
EUROPEISKMOBILITETSUKE
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Sysselsetting, arbeidsledighet og lønn
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Hvorfor er noen land rike og andre fattige?
Makroøkonomi for økonomer BI Trondheim Johannes Mauritzen K4 Steigum
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
LEILA (15) Bor med mor, far og fire yngre søsken Veldig bra økonomi i familien Begge foreldre advokater Hestejente.
Jesu budskap og eksempel
Forslag til finansiering av videre utbygging av bossnett utenfor Bergen sentrum BIR Nett AS – KFKN
Vi vil være en kirke som Strategi for Stavanger bispedømme
KILDER TIL LIVSKVALITET, Regional folkehelseplan Nordland
Effektiv klimakommunikasjon – Trender og fakta 2018
Utskrift av presentasjonen:

Dr psychol Oddvar Skjæveland Til en god by…. -kommer det gode mennesker

Risavika Målt mot by som ideal Copyright © rom Alle rettigheter

By er tetthet og mangfold Copyright © rom Alle rettigheter

By er avvik Copyright © rom Alle rettigheter

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi

By har institusjoner Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi

By er detaljhandel Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi

Byfil eller byfob?

Norsk by? Copyright © rom Alle rettigheter

Copyright © rom Alle rettigheter

Copyright © rom Alle rettigheter

Odd Børresen: Ungene var på de stedene byplanen hadde glemt Copyright © rom Alle rettigheter

Stavanger torg Steinsmykket Copyright © rom Alle rettigheter

Copyright © rom Alle rettigheter Stavanger torg

Copyright © rom Alle rettigheter

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi

Copyright © rom Alle rettigheter Stavanger torg

Skjerming? Copyright © rom Alle rettigheter

11 tonn glass Copyright © rom Alle rettigheter

Markens gade Copyright © rom Alle rettigheter

Markens gade Copyright © rom Alle rettigheter

90 grader rundt, samtidig Copyright © rom Alle rettigheter

Markens gade Copyright © rom Alle rettigheter

BRUKERE Copyright © rom Alle rettigheter

Den byfile kreative klasse Finner mulighetene, fremtiden og pengene i avvikene Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi

Richard Floridas 4 T’er Teknologi Talent Toleranse Territorium Copyright © rom Alle rettigheter

METODE Copyright © rom Alle rettigheter

Hva skal til for å….? sitte stå røyke snakke spise sove jobbe Din fysiske hverdag

Copyright © rom Alle rettigheter

Copyright © rom Alle rettigheter

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi

Bra for byfobe

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Byfil eller byfob?

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Bra for byfile

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Levekår og livskvalitet: Ryfylke eller Risavika?

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Richard Florida Teknologi Toleranse Talent Kreativitetsindeks Homseindeks Territorium

Byutvikling krever profesjonelt styrt atferdsendring rom … arkitekturpsykologi

Slik byutvikling gir vekst og velstand rom … arkitekturpsykologi

rom … arkitekturpsykologi Planperspektiv mot individperspektiv Demografi Arealplaner Kommunikasjons- strategi Makro-, sosial- og bedriftsøkonomi Vekstfokus Drømmer Livsstil Venner Karriere Livsfase Verdier

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Påstander om byen min Sett utenfra Risavika har et godt renommé Risavika er et attraktivt sted for turister og tilreisende

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Generell tilknytning Denne byen er som en del av meg Jeg ville ikke like å bo i en annen by Jeg kjenner Risavika så godt at jeg vil gjenkjenne et hvilket som helst foto derfra

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Forpliktelse Jeg ønsker å bo så lenge som mulig i Risavika Det at jeg bor i denne byen formidler også noe av meg selv til andre

Copyright © rom Alle rettigheter rom … arkitekturpsykologi Sosial identifisering I det store og hele ligner folk her i byen på meg selv Noen ganger er det brysomt at folk stempler meg som en som bor i Risavika

Byvettregler 1.Spis ute hver uke. 2.Pengene i sentrum. 3.Gå aldri på kjøpesenter 4.Elsk de som er annerledes. 5.Smil til fremmede. 6.Ta med ungene. 7.Ta med jobben. 8.Ha et stamsted. 9.Glo. 10.Gå. Copyright © rom Alle rettigheter