Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertLiv Aas Endret for 9 år siden
1
Henning Warloe (H) Byråd for byutvikling, klima og miljø Kystbyseminaret 26.11.2014
2
«Sotra Kystby skal være Nordens mest attraktive regionsentrum»
3
«Den europeiske kulturbyen Bergen skal være Nordens mest nyskapende kulturby»
4
Richard Florida: Boken: «The Rise of the Creative Class» Et steds attraktivitet skapes av de «3 T- er»: –Talent –Teknologi –Toleranse
5
«Den kreative klassen»: Urbane Høyere utdanning Kulturinteresserte Miljøbevisste Kvalitetsbevisste Selektive forbrukere
6
Hypoteser: «Den kreative klassen» vil være den viktigste arbeidstakergruppen i fremtiden. «Den kreative klassen» vil bosette seg der de trives (Jfr. de «3 T-er»). Bedriftene vil etablere seg der hvor «den kreative klassen» holder til.
7
Bergens bidrag: Historie/identitet Universitets-/kunnskapsby Kulturby Internasjonale forbindelser Stort arbeidsmarked Verdensledende spisskompetanse
8
En velfungerende ABS-region: 1-times reisetid Større og mer variert arbeidsmarked Effektive kommunikasjoner (Torger Reve: «bru og beiband») Nærings- og kunnskapsklynger Større og mer variert boligmarked Internasjonal konkurransekraft
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.