Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kommunikasjon og mediehåndtering

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kommunikasjon og mediehåndtering"— Utskrift av presentasjonen:

1 Kommunikasjon og mediehåndtering
Europeisk mobilitetsuke 2017 Kommunikasjon og mediehåndtering Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

2 Kommunikasjonsplanlegging
Europeisk mobilitetsuke 2017 Kommunikasjonsplanlegging En kommunikasjonsstrategi skal sikre helhetlig kommunikasjon gjennom hele kampanjen. Kommunikasjonsstrategien skal være et hjelpemiddel for deltakende byer, Statens vegvesen og samarbeidsparter til å planlegge gode kommunikasjonstiltak. Konkrete forslag til kommunikasjonsaktiviteter beskrives i egen tiltaksplan. Tenk kommunikasjon når du planlegger aktiviteter! Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

3 Kommunikasjonsmål Kommunikasjonsplanlegging Hovedkommunikasjonsmål:
Folk skal være bevisste på fordelene ved å reise miljøvennlig Delmål: Målgruppene skal: kjenne til aktivitetene i den enkelte by/sted kjenne til årets tema «Miljøvennlig, smart og felles transport» oppleve byen på en ny måte kjenne til nye tiltak som prøves ut kjenne til fordelene ved å gå, sykle eller reise kollektivt Bli mer oppmerksomme på muligheten for å dele transport (bilkollektiv og lignende) Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

4 Målgrupper Kommunikasjonsplanlegging
Tenk målgrupper når dere planlegger kommunikasjonen Hvem snakker vi til? Eller med? Alle som bor i byen/stedet Særlig unge voksne? Arbeidstakere Barn Eldre Skoler Myndighetene Media (kanal) Interne målgrupper Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

5 Hva skal vi si? Kommunikasjonsplanlegging Hovedbudskap:
Miljøvennlig, smart og felles transport lønner seg Flere budskap: Gå eller sykle til skolen og jobben Gå mer i hverdagen Du får bedre helse når du sykler eller går Reis kollektivt Vi jobber for å få bedre kollektivtransport Vi legger til rette for syklister og gående Vi ruster opp bygater og byrom slik at de er tilgjengelige for alle Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

6 Hva gjør vi? Kommunikasjonsplanlegging Nasjonal pressemelding
lokale varianter Kronikker? Pressetreff med tema? Kommunikasjonsplaner i hver by Aktiviteter som trekker folk og presse Debatter om permanente tiltak i mediene? Innsalg til medier – bli venn med en journalist! Planlegg kommunikasjonen ved åpning av nye tiltak Filmklipp tilgjengelig for media Websider; Facebook Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

7 Kreative byer Gatekunst Gateteater Gatekonserter Tegnekonkurranse
Fotokonkurranser #pimpdinsykkel Sykkelverksted Sykkelsjekk og frokost Sykkelshow og rulleskøyter Skating Omvendte bompenger Busskrekk-kurs Busskonserter Veteranbusser Gratis tog og bussbilletter Elbiler Ola-biler Skattejakt for barn Sminkepatrulje Moteshow i gata Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

8 «Stunt» får ofte medieoppmerksomhet
Mobilitetsuka «Stunt» får ofte medieoppmerksomhet Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

9 Moss og Fredrikstad Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

10 Gjøvik Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

11 Kunst i flere byer Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

12 Stunt i Oslo sentrum 2016 Har du syklet 4 kilometer? Hver kilometer har en helsegevinst verdt 25 kroner. Vær så god, her får du 100 kroner! Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017

13 Planlegg kommunikasjonen godt!
Linda Grønstad Kommunikasjonsstaben Vegdirektoratet Kommunikasjon og mediehåndtering Mobilitetsuken 2017


Laste ned ppt "Kommunikasjon og mediehåndtering"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google