Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Advertisements

FJELLREGIONEN SOM REISELIVSARENA
Fjell-Norge og Innlandets muligheter! LOs representantskap, Hafjell, 9. juni 2015 Atle Hovi, administrerende direktør Beitostølen Resort.
Introduksjon.  ITIL står for Information Technology Infrastructure Library.  Det er mye snakk om ITIL i næringslivet for tiden, og veldig mange bedrifter.
Kulturbiz 1 september 2015 Margit Klingen Daams.
Klimajobber i nord Broen til framtiden 2015 Gaute Håkon Holand Wahl.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
MKS MARITIME KONFERANSE 2014 Innlegg v/Siri Hatland Fraktefartøyenes Rederiforening.
Rundskriv fra Utd.direktoratet Bruk av alternative opplæringsarenaer i grunnskolen En alternativ opplæringsarena karakteriseres av at en eller flere.
Service- og samferdsel Presentasjon for 10. klasser Januar 2010.
FriKomPort Gunnar Velle Henrik Rouyer-Johnsen Lars Ivar Næss.
- TIL NYTTE FOR SAMFUNNETSJØDATA SJØDATA TIL NYTTE FOR SAMFUNNET STATENS KARTVERK SJØ Herman Iversen Prosjektdirektør Statens kartverk Sjø.
Hossein Banitalebi Lege Oslo Akutten bedriftshelsetjeneste.
Resultater og mål for energiforskningen i Norge Status på Stratos, 7. September 2011 Arvid Hallén, Norges forskningsråd.
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
Bybanen AS Anskaffelse av renhold og vedlikehold av holdeplasser og plattformer og tilhørende banelegeme Anbudsbefaring 3.mars 2014.
Hvordan balansere det formelle styret med det visjonære og aktive styret for å gi økt verdiskapning? Elbjørg Gui Standal, Handelshøyskolen BI.
Innovasjon Norge – Utfordringer og muligheter når kultur blir næring Verdiskapingskonferansen 20. januar 2009 Trine Gansmoe.
Regnskap og regnskapsrutiner
Strategiplan
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Sluttkonferanse Opplevelser i nord
«Sørlandets grønne mulighet»
Utvikling av Hias Miljøpartner AS
Jane B. Sæthre Trondheimskonferansen 28. januar 2017
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Pilegrimsledene til Nidaros Pilgrim Ways to Nidaros - Caminos de Nidaros pilegrim.info pilgrim.info peregrino.info Pilegrimsledene til Nidaros inngår.
Fasilitering av kurs.
Klosterhagen Hotell - en avdeling i ALF as
Leverandørutvikling i sjømatnæringen
Presentationsteknikk
Regionale utviklingstrekk og konsentrasjonstendenser
Statsbudsjettet mangler klarspråk. Eksempler fra delen «Hovedtrekk».
Nettskyen ved UiO 1.
Travelling Tokyo the Avanti Group way
FNs bærekraftsmål FNs bærekraftsmål skal sikre at hele verden tar vare på miljøet samtidig som at alle mennesker kan ha muligheter for et godt liv.
Trudvangveien 6B 0364 Oslo
Norsk frivillighet og organisasjonsliv: hvor, hva, hvem, hvorfor, hvordan… Hvorfor er utviklingstrekkene i norsk frivillighet og organisasjonsliv tema.
Husbankens Hovedkontor flytter til Drammen - Oppfølging av storbymelding og byutvikling i Drammen Miljøsjef Ole Bjørn Edner.
Intelligent brukerstøtte i offentlige anskaffelser
Kompetanseutvikling og Effektiviseringsprogrammet Kompetanse koster, men inkompetanse koster mer! Det skal lønne seg å være seriøs ! NVF 2. mars 2015.
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Håndtering av telekommunikasjon (kap. 6)
Verdikjedeintegrasjon
Forskningsopplegg og metodekombinasjon Tommy Tranvik, AFIN
Flere lesere, flere muligheter
Vår kompetanse Maskinlinjen LEAN Økonomi CE merking Sertifiseringer
Presentasjon av bioøkonomistrategien
Å være på internett er ikke et valg - men en nødvendighet
Matematikk på ungdomstrinnet
Strategiske kostnadsdrivere
Hva er Lillestrøm? Byen med den sterkeste veksten i landet
Norges raskest voksende økonomisystem
Demensaksjonen september
Den gylne regel Prioritering av psykisk helsevern og TSB
Plan for forbedring av kundetilfredshet FORBEDRE KUNDE-TILFREDSHETEN
Den skandinaviske biogasskonferansen 2018
Rekruttere elever til å lage innhold
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Oppfølging av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn.
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Vedtatt av styret i Landbrustjenester Hedemarken
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
anskaffelse av pasientvarslingsanlegg og trygghetsskapende teknologi
Utskrift av presentasjonen:

Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid

Mulighetene Vefsnakonferansen 2016

Norge er trygt og stabilt Mulighetene

Vefsnakonferansen 2016 Norge har folk boende «overalt» Mulighetene

Vefsnakonferansen 2016 Mulighetene Ca. 2 timers flytur

Vefsnakonferansen 2016 Infrastruktur Mulighetene

Vefsnakonferansen 2016 Mulighetene Stor uutnyttet overnattings- kapasitet

Høye mål for norsk reiseliv «Hovedbudskapet er at det skal føres en politikk overfor reiselivsnæringene med økt fokus på verdiskaping og bedre lønnsomhet. Reiselivsbedriftene skal være attraktive både som investeringsobjekter og som arbeidsplasser» (2001) Vefsnakonferansen 2016 «Reiseliv er en av verdens raskest voksende næringer. Nå varsler regjeringen ny reiselivspolitikk. Norge skal ta større del av den internasjonale veksten» (2015) «Regjeringen ønsker at Norge skal være en ledende, innovativ, dynamisk og kunnskapsbasert økonomi med særlig satsing innenfor de områder hvor vi har særskilte fortrinn» (2012) «Regjeringens mål er en betydelig øking i verdiskapingen i reiselivsnæringen i Norge» (2007)

ALLE sier de VIL reiseliv, men ….. Vefsnakonferansen 2016 Høye mål i norsk reiseliv

Utviklingen i norsk reiseliv – Vefsnakonferansen 2016

Utviklingen for norsk reiseliv – min konklusjon: En FIASKO uten stor oppmerksomhet…..

Vefsnakonferansen 2016 Organisering «Sultne ulver…….»

Organisering Vefsnakonferansen 2016 Online Booking Produkt- presentasjon på internett Destinasjon hovedkontor med BoMan Database Internett- portal for eiere Turoperatører Reisebyråer/agent er Leverandører Eiere Firma som leverer og vedlikeholder egne produkter Selgende firma som fakturerer selv Salgsvarer Kunder Økonomisystem (full integrasjon) Priser Utleieobjekter Aktiviteter Bilder Rabatter utvikling drift support opplæring Gjester Oppbygging av destinasjon/om givelseskart Online Booking Produkt- presentasjon på internett Destinasjon hovedkontor med BoMan Database Internett- portal for eiere Turoperatører Reisebyråer/agent er Leverandører Eiere Firma som leverer og vedlikeholder egne produkter Selgende firma som fakturerer selv Salgsvarer Kunder Økonomisystem (full integrasjon) Priser Utleieobjekter Aktiviteter Bilder Rabatter utvikling drift support opplæring Gjester Oppbygging av destinasjon/om givelseskart Andre leverandører Hoteller Hytter/leiligheter/ camping etc Aktivitetstilbydere o.l. Produksjon Reisebyråer / agenter Turoperatører Salg Online booking Destinasjons- selskaper Kunder Gjester Levering Booking- sentraler

Vefsnakonferansen 2016 Hva bør gjøres?

Vefsnakonferansen 2016 Takk for oppmerksomheten! 3. mars 2016, Gunnar Almlid