Bruk av Kahoot! Og Padlet i Historieundervisning Noen (små) erfaringer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva bør vektlegges ved muntlig eksamen i Historie og filosofi?
Advertisements

Bruk av Jobpics som verktøy i veiledning
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
Erfaringer fra Legekontoret Fem Faste, Molde
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Coaching – en frigjøring av menneskelige ressurser
E-læringskurs i blodtransfusjon - erfaringer
Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste
Læreplanseminar KompetanseKriterierVurdering. Keiserens nye klær…. •1. Kompetansebasert reform – kompetansebasert vurdering •2. Det finnes noen store.
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Den autentiske læringsdialogen
Eksperiment for TDT25 Tor Stålhane.
Innføring i fagdidaktikk – samfunnsfag 1
Praksislærermøte GLSM-praksis
Differensiering fordi…
VEIEN VIDERE FOR DIGITAL KOMPETANSE? 1.Kultur for læring 2. Forutsetninger for endring 3. Hva er oppnådd?
Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS
Læremidler – hvordan de kan støtte læringsarbeidet
Fjernundervisning eller nettstøttet læring Eksempel på gjennomføringsmodell ved Bergen teknisk fagskole Årskonferansen RFF Bodø 13 – 15 mai 2009.
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Forum for studentaktive læringsformer
Hvilke leger trenger samfunnet i fremtiden, og hva kan det bety for utdanningen av dem?
1 Intro kartlegging Matematikk LUB Fredag Elise Klaveness.
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
Nettbasert Matematikk 2 for Fagseminar i regi av UDIR 13. april 2015 Marianne Maugesten, Vegard Meland og Johan Lie Marianne Maugesten1.
-Hvor går veien videre? ”Alt som gjøres for at idrettslaget utvikler seg fra dagens situasjon til en ønsket bedre situasjon.”
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
19-Sep-16 ALLE TELLER Jakten på elevenes tenkning (når ”svaret” er feil) Gerd Nilsen Bergen 9.mars.
24-Sep-16 ALLE TELLER Jakten på elevenes tenkning (når ”svaret” er feil) Gerd Nilsen Høsten 2011.
Å stimulere og videreutvikle barns nysgjerrighet i matematikk/antall, rom, form Realfagsatsning Vestre Toten Kommune, 25. februar 2016.
K APITTEL 9: U TDANNING I N ORGE Hovedpunkter. ”D EN GODE SKOLE ” – HVA ER DET ? Hva er ”den gode skole”? Hvilket innhold er det viktigst at barna lærer.
Larvik brannvesen Eksterne øvelser Jon E. Hansen.
M&L2 Kap. 5 - ver.1 Spørre- skjemaer Oslo, okt 2010.
Avfallshåndtering Som et eksempel på begrepet bærekraftig utvikling Ekskursjonsted og læringsarenaer.
TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP, FORDYPNING BARN OG UNGE PRAKSISDAGER HØSTEN 2016.
NY VRI Nina og Ingvild.
Likestilling i kommunalt planarbeid
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Kommunesammenslåing.
TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP,
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Skaper engasjement og forståelse for de redaksjonelle grunnverdier
RSA, 13. februar 2013 HiP og POM.
Digitalt læringsmiddel i KRLE: Kahoot
Ideer for i dag og i morgen
Ny vri oppgave Wasim og Lise
Vurdering og undervisning
«Bare bok gjør ingen klok»
Likestilling i kommunalt planarbeid
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Aktiviteter som bidrar til dybdelæring B – Samarbeid
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Miljø for Masteroppgaven?
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Kapittel 6 oppgave b Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Modul 4 – Representasjoner
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Serious Privacy Game Workshop
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Lærerens rolle Kurs 3 Utviklet av Oslo VO Rosenhof, publisert med støtte fra IMDI.
Modul 1 – Representasjoner
Overflatelæring versus dybdelæring B – Samarbeid
Prinsipper for ambisiøs matematikkundervisning B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Bruk av Kahoot! Og Padlet i Historieundervisning Noen (små) erfaringer

Hva er Kahoot! og Padlet? Hva har jeg brukt dette til? Eksempler

Fordeler med Kahoot! Lett og raskt å bruke – Lite tidsforbruk Variasjon i klasserommet Morsomt Aktiverende og konkurransefremmende Tester og understreker faktakunnskaper = Bedre hukommelse Interessant for læreren: Hva skal jeg teste dem på?

Ulemper med Kahoot! Ganske begrenset mht å fremme historisk tenkning og historisk bevissthet Så godt som ingen HOT aktiviteter God gammeldags pugging av faktakunnskaper Rent praktisk: Begrenset antall svaralternativer

Fordeler og ulemper med Padlet Hva er forskjellen med Googledocs? Ser bedre ut Greit for presentasjoner på én side ANONYMITET

KONKLUSJON Greit å bruke med fremtidige lærere Begrenset mht kompetansemålene våre Anonymitet er en pluss Veien videre: Bevisstgjøring som HOT aktivitet – Få studentene til å selv lage en KAHOOT!