Presentasjon av 1. kvartal Oslo 14. mai 2003 Adm.dir. / ansv. red. Rune Brynhildsen Økonomidir. Pål Falck-Pedersen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Advertisements

Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Presentasjon Regnskap for 4. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 13. februar 2007.
Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir.
o Regnskapet til bedriften forteller oss hvor mye penger bedriften har tjent i løpet av en periode, hvilke eiendeler bedriften har, og hvordan den har.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolyttingen i Norge.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2015 © TNS Årsrapport for radiolytting.
Offentlig tjenestepensjon Et kritisk blikk på rapport fra ASD av desember 2015 Forsvar Offentlig Pensjon Oslo 11/1 – 2016 Stein Stugu.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Adresseavisen konsern 2006 og første kvartal 2007 Konsernsjef Per Axel Koch Juni 2007.
Holdninger til naturskader og klima TNS Gallups Klimabarometer 2 / 2010 Prosjekt: © 2011.
Skap verdier av dine ideer !. Ny søknadsfrist ! For å være garantert at søknaden blir behandlet innen årets utgang må den sendes innen 1. september.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2004 Hovedresultater.
P4 Radio Hele Norge ASA Presentasjon av 1. kvartal 2005 Ansv.red. / adm.dir. Kalle Lisberg Økonomidir. Pål Falck-Pedersen.
Fylkesmann Øystein Djupedal, 14.oktober Fylkesmannens kommunebilde Tvedestrand kommune.
1 Regnskap Nordea Bank Norge ASA 3. kvartal Nordea Bank Norge Finansuroen har hatt begrenset effekt for resultatregnskapet så langt i år Totale inntekter.
Forslag til statsbudsjett Budsjettmøter - med formannskapet og komiteer, strategisk ledelse, enhetsledere og økonomienheten Strategisk ledelse.
1 Økonomiplan 2012 – 2015 Forvaltning, drift og investering.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Presentasjon 1. halvår Hovedtrekk - driftsresultater n n Dobling av driftsresultat i norsk virksomhet fra MNOK 13,1 til MNOK 27,7 n n Driftsresultat.
2 3 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
For Sør- og Vestlandet Konjunkturbarometer Publisert 7. januar 2016.
Drift og vedlikehold Kjell Bjørvig Trafikkdirektør 20.Mai 2009.
1 Konsernsjef Dag Swanstrøm Finansdirektør Øystein Selen Synnøve Finden ASA 2Q06 presentasjon Rekordresultat!
1 1 KOSTRA arbeidsgruppe IPLOS Møte SSB, 02. april 2009 Bjørn Gabrielsen, SSB.
Orkla Matbarometer - en nordisk kostholdsundersøkelse
Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater
Alkoholbruk blant unge i Agder
Dyreslagene.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Et prosjekt finansiert av KS for Bergen bystyre
Radiolytting i Norge er godt dokumentert
Sterk tilbakegang for papiravisene
Interkommunal plan Saltenfjorden
Store forskjeller i arbeidsledighet
Samfunnsregnskap 2016 Hvilke verdier skaper Nortura for Norge?
Oppstartsmøte gruppe januar 2017
Årsrapport for radiolytting i Norge 2016 Offisielle lyttertall fra radioundersøkelsen Radiolyttingen i Norge 2016.
Leverandørutvikling i sjømatnæringen
Foreløpig resultat 2009.
Rekruttering og deltakelse i korps
Å bygge en ny kommune! v/ Henning Sunde, prosjektleder Asplan Analyse
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Kapittel 2: Investeringsanalyse
Sparebankforeningens årsmøte 2007
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Nasjonale radiokanaler
NAV i tall og fakta 2016.
Overordnede HMS satsningsområder Overordnede IA mål
Bergeningsrente og KS sitt høringssvar
Budsjett og økonomiplan
Regional radiolytting
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
Kulturrådet Fagetat underlagt Kulturdepartementet
Økonomisk stønad / brukeroversikter pr. utgangen av 1.tertial 2018
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
Gjennomføring etter 5 år
Sammendrag Radiotallene fra PPM-undersøkelsen i 2018 viser at overgangen fra FM til digital lytting fortsatte å påvirke både lyttertid og dekning, med.
Leserundersøkelsen 2016 Lesing, kjøp & handelskanaler Undersøkelsen er gjennomført av markedsanalyse- og rådgivningsselskapet Ipsos MMI på vegne av Den.
Prosjekt ¨redde¨ Buskerud`s flaggskip
Nå er vi spente!.
Folkehelsemelding 2019 Den åttende levekårsundersøkelsen
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon av 1. kvartal Oslo 14. mai 2003 Adm.dir. / ansv. red. Rune Brynhildsen Økonomidir. Pål Falck-Pedersen

Hovedpunkter 1. kvartal Organisasjonen svært sammensveiset i løpet av kriseperioden fra Selskapets viktigste verdier – de ansatte – er sikret ut året Liten vekst i annonseomsetningen (+ 1.5% ift. Q1/02) Noe svakere resultat, bl.a. som følge av økte ”konsesjonskostnader” Økt radiolytting – P4s posisjon styrket Nye P4 – et sterkt kort i konsesjonskampen God distribusjon sikret for den 5. riksdekkende radiokonsesjonen –Minimum 70%

Hovedtall 1. kvartal Salgsinntekter: NOK 45,7 mill. Driftskostnader: NOK 45,0 mill. Driftsresultat: NOK 0,7 mill. Driftsmargin: 1,6 % Resultat før skatt: NOK 1,8 mill.

Resultatregnskapet for Q Driftsinntektene økte med 1,6%. –Alle måneder i kvartalet var like bra som, eller bedre enn fjoråret Driftskostnadene økte med ca NOK 4 mill. (ca 10%) –Ekstraordinære kostnader knyttet til klageprosess og P5-søknad belaster regnskapet med NOK 1,9 mill. –Ekstraordinære aktiviteter for å holde organisasjonen sammen etter konsesjonsavslaget belaster regnskapet med BOK 0,5 mill. –Vederlag til Fond for utøvende kunstnere for Q ble ikke bokført før i april Periodeforskyvningen gjør at kostnadene i Q i realiteten var NOK 1,9 mill. for lave. Sammenlignbare driftskostnader på nivå med Q Sammenlignbart resultat før skatt økte med NOK 1 – 1½ mill. –Ovennevnte forhold førte til at resultatet ble ca. NOK 3 mill. lavere enn i 2002

Total annonseomsetning – 2002/2003 Kilde: ACNielsen Reklame-Statistikk AS (brutto reklameomsetning) og MIO (reklameomsetting gjennom mediebyråer, minus rabatter). Tallene viser totalt annonsemarked i Norge i 2002/ MIO for jan og feb, er ikke tilgjengelig MIO: økte med 3,3% i Q1, sammenlignet med Q ACNielsen: økte med 13% i Q1, sammenlignet med Q

Radios andel av annonsemarkedet (2002/2003) Kilde: ACNielsen Reklame-Statistikk AS (brutto reklameomsetning) og MIO (reklameomsetting gjennom mediebyråer, minus rabatter). Tallene viser radio sin andel av det totalt annonsemarked i Norge i 2002/ MIO: økte med -0,4% i Q1, sammenlignet med Q for radio. ACNielsen: økte med 32% i Q1, sammenlignet med Q for radio.

Daglig oppslutning P4 (hverdager) % Kilde: Norsk Gallup, Radioundersøkelsen. Daglig oppslutning (hverdager), hele befolkningen (9 år+)

Daglig lyttetid P4 (blant lyttere) Minutter Kilde: Norsk Gallup, Radioundersøkelsen. Daglig lyttetid blant lyttere (hverdager), hele befolkningen (9 år+)

Norges 5. største hverdagsmedium (Daglig oppslutning alle aldre) Pers Kilde: Norsk Gallup, Forbruker & Media ’03/1 – TLF. 13 år + ( personer) Aviser, TV og radio er gjennomsnittlig daglig oppslutning (alle dager)

4. størst i aldersgruppen år Pers Kilde: Norsk Gallup, Forbruker & Media ’03/1 – TLF år ( personer) Gjennomsnittlig daglig oppslutning (alle dager)

Daglig medieforbruk Q1 (lytte-/seertid) Minutter Kilde: Norsk Gallup, Forbruker & Media ’03/1. Blant lyttere/seere.

De viktigste verdiene er sikret ut året Krisetiden har vært en enorm belastning for hele organisasjonen Ingen P4-ansatte har ennå sluttet som følge av usikkerhet rundt konsesjonen Samholdet i laget er sterkere enn noensinne De ansatte er sikret forutsigbarhet og lønn ut året gjennom en gjensidig lojalitetsavtale Hensynet til ansatte og deres familier er også et sterkt kort i P5- kampen

Kampen om den 5. radiokonsesjonen To gode, men svært ulike søkere P4 mer detaljert og forpliktende P4 vil innfri alle konsesjonskrav fra første sendedag P4 har betydelig tyngre satsing på det redaksjonelle produktet – bl.a. kultur og nyheter P4 har det klart beste økonomiske fundament for å innfri krav og løfter –Budsjetterer bl.a. med dobbelt så høy %-andel til TONO, Gramo og FFUK Lillehammer vs. Tromsø bør være av underordnet betydning Det kommersielle radiomarkedet trenger P4 for å oppnå vekst Merkevaren P4 videreføres selvfølgelig – og styrkes betydelig i løpet av høsten

Det 5. riksnettet blir sterkt P4s styre godkjente igår videre opptrapping av garantiavtalen med Norkring Utbygging starter etter sommerferien Norkring garanterer minimum 70 prosent dekning Utbyggingen av dette nettet har fortrinnsrett hos myndighetene ut 2004 P4 ønsker raskest mulig utbygging til 75 prosent – og har som mål 80 prosent dekning Nettet dekker alle kommersielt mest interessante byer og tettsteder God mobildekning tilpasset denne delen av befolkningens ferdselsmønster Forutsetter frekvenskoordinering og ingen negative følger for NRK/K4/lokalradioer/DAB P4 vil beholde dagens RDS-programidentifikasjon og deler av tunneldekningen P4 på kabelnett, satelitt (Canal Digital/Viasat) og Internett berøres heller ikke av frekvensbyttet

Det nye styret i P4 RHN ASA Jens Kristian Thune (styreleder) Bjørn Rosengren(nestleder) Ellen Holager Andenæs Anders Nilsson Markus Täkte Arne Sandvik (ansattrepr.) Terje Harald Larsen (ansattrepr.) 1 styreplass holdes åpen i påvente av konsesjons-avgjørelsen

Vår visjon og hovedmål står fast Visjon: Norges mest populære og attraktive budskapsformidler Overordnet mål: Norges største radiokanal