1 Arild Kalkvik 1. Desember 2014 Et skrik fra mørket – hvor synlig er kinoen for publikum?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Advertisements

Fagpressens digitale tilstand 2013 Undersøkelse høsten 2013 Digital fokus 55% har svart (121 av 219) Redaktører har blitt spurt.
En innføring i boligmarkedet i Oslo
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
EMedia 2012 Geir E. Engen Fagsjef digitale medier.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Hvordan leser ungdom nettaviser?
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Tilbakegang for lørdags- og søndagsutgavene Rapportering fra 08/ Forbruker & Media Medieåret 2007 Starter med alle. Deretter nett og tv, og til.
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Bibliotek i forandring Oppsummert spørreundersøkelse Gjennomført i desember 2010.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
Tall og fakta: Unge mediebrukere
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Mandal kommune Informasjon om valg Trine Merete Vasby.
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
Kva må til for at kommunen din skal bli attraktiv? Knut Vareide Landstinget for LNK, Sand 28 april 2011 BosettingBedrift Utvikling Besøk.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
FRILUFTSLIV FRA Naturopplevelser for livet.
Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
Digital dømmekraft -Nå også for voksne!. Digital hverdag Hver og en av oss har mer datakraft i lomma, enn Apollo 14 hadde da den landet på månen i 1971!
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Allemannsretten v/ Arild Sørensen. Kunnskapsstatus  Kunnskapsbasert forvaltning Folks kunnskap om allemannsretten Forvaltningens kunnskap om hva folk.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Vi distribuerer gratis aviser! Gratisaviser går ikke inn under uadressert reklame. Snitt i Oslo på de som har reservert seg mot uadressert reklame.
BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA BAKGRUNN Store markeder har startet bølgen.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
#allemannsretten Oppdal 2.desember 2015 Terje Qvam seksjonsleder.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Årshjul for kommunikasjon
Markedsføring.
Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet.
Glommastien, Fredrikstad
Sterk tilbakegang for papiravisene
Komité for teknikk, kultur og fritid
Avislesing 2016: Fra papir til digitalt
Skaper engasjement og forståelse for de redaksjonelle grunnverdier
Kunnskap rett fra kilden
Leserutvikling i Budstikka
Rekrutteringskampanjen 2015
«Syns du ikke finns du ikke»
Refleks.
Film & Kino som ny bransjeorganisasjon: Hva innebærer det?
Tips for bruk av sosiale medier
Daglig dekning: Nasjonale mediehus og mediekonsern
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
MEDIA.
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Årshjul for kommunikasjon
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
NRK Norges viktigste kilde
Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør.
Klubbkvelden 10. september 2018
Kapittel 4 oppgave e. Sett inn riktig form av adjektivene.
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
– meldingsboka på mobilen
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

1 Arild Kalkvik 1. Desember 2014 Et skrik fra mørket – hvor synlig er kinoen for publikum?

2 Historisk Kinoene har lange tradisjon for å annonsere i lokal- og distriktsaviser. Dette har blitt gjort på grunn av den kjennsgjerning at gjennom avisen nådde en et bredt publikum. I tillegg representerte avisene en kostnadseffektiv måte å annonsere på – når mange til en relativt lav kostnad. Kilde: Stumfilm.no

3 Avis - dekningsgrad Kilde: Medienorge

4 Avis – dekningsgrad ulike typer aviser Kilde: Medienorge

5 Nettaviser Kilde: Medienorge

6 Avis – også i fremtiden? Avisene hevder som følger: Fremdeles største markedskanal Nett kompenserer for negangen til papir Tilbud på andre kanaler innenfor samme mediehus økes Gir stadig større rabatter i forhold til “listepris” på papir Mindre annonsering gir mindre redaksjonell dekning

7 MEN - hvem leser avisa? (eksempel Adresseavisen) Kilde: Capa Kinoreklame

8 MEN - hvem leser nettavisa? (eksempel Adresseavisen) Kilde: Capa Kinoreklame

9 Betaling per leser øker (eksempel Adresseavisen) Kilde: Medienorge

10 Trondheim kino Brukt Adresseavisen i alle år. Vår erfaring er som følger: Avis leses av stadig færre De digitale kanalene vi tilbys i tillegg har mindre effekt enn tidligere VG Distributørene finner andre flater mer interessante: Veggreklame Buss-reklame Sosiale medier (Facebook og Instagram) Egen flyer (distribueres på de fleste kafeer i byen) Radioreklame Kinosonen – arbeider med fremtidig CRM-system (Nyhetsbrev) Egenaktiviteter (arrangement og digitale skjermer)

11 Egenaktiviteter

12 Egenaktiviteter Kan gjøres enkelt Eksempel fra Fosnavåg kino Gi publikum en anledning til å informere andre at de er på kino – og at det er gøy! For mens Netflix i stua er hverdag, så er film på kino en fest!!!

13 Arild Kalkvik 1. Desember 2014 Takk for meg!