Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjonsmøte om ungdomsskolen
Advertisements

Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Koding i læreplanen og som en del av skolehverdagen

Foreldremøte 9. trinn 01. April 2014.
Programfag til valg Meløy kommune.
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
Teknologi og forskningslære
Svensedammen skole.
Foreldremøte 7.trinns foreldre, vår 2014 Rektor Merete Eskelund
Velkommen til Svensedammen skole
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Endringer i regelverk.
Velkommen til ungdomstrinnet.
Borre ungdomsskole
Språk og språklig fordypning
Tema: Prosjekt Byggfag Navn: Kim Johnsen
Foreldremøte 7.trinns foreldre, vår 2013 Rektor Merete Eskelund
Valgfag på Kastellet skole
Utdanningsvalg 10.klasse
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Velkommen til foreldremøte Ål vidaregåande skole
Ungdomstrinnsmeldinga Motivasjon-mestring-muligheter.
Slåtthaug ungdomsskole
Velkommen til Tastarustå skole
Kroppsøving/idrett 60 studiepoeng
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
SMESTAD UNGDOMSSKOLE Foreldremøte 7.trinns foreldre, vår 2016 Rektor Merete Eskelund.
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik & Siri Myhren Petersen Emne: Nye fag på 8. trinn.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Sjetne skole Foreldremøte onsdag Mellom barn og voksen  Ungdom «under ombygging.»  Ungdommenes behov for stabilitet, oversiktlighet og tilhørighet.
Foto: Helén Eliassen Arbeidsuke på 9.trinn Elevene skal ut i arbeidspraksis i uke 3, (13. til 17.januar) PRYO Sverresborg skole.
Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.
Kroppsøving # Formål # Hovedområder # Vurdering # Mål og tiltak.
Ski videregående skole Kunnskap - Idrett - Kultur - Kreativitet.
Forsøk med programmering valgfag på ungdomstrinnet Eli Karin Flagtvedt Utdanningsdirektoratet.
Foto: Helén Eliassen Arbeidsuke på 9.trinn Elevene skal ut i arbeidspraksis i løpet av 9.skoleår. PRYO Sverresborg skole.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
Velkommen til Tastarustå skole Foreldremøte nye 8.trinn Fellesskap, Aktivitet og Glede Rustå for livet.
Foreldremøte 10. trinn Ås ungdomsskole 14. Oktober 2016.
Idrettsfag Musikk, dans, drama. VALG AV MATEMATIKKVARIANT  matematikk 1T  matematikk 1P.
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 8. trinn:
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Velkommen til ungdomsskolen
Foreldremøte 8.klasse høsten 2017.
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 9. trinn:
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 10. trinn:
Innhold Sak 1: Velkommen v. teamleder. Kort presentasjon av team 9
Utdanningsvalg 10.klasse
Informasjon om fagvalg 8 trinn
Valgfag for 8 trinn 2017/18.
VALG AV 2. FREMMEDSPRÅK ELLER FORDYPNING PÅ UNGDOMSSKOLEN
Velkommen til tastaveden skole
Velkommen til Apalløkka
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik Siri Myhren Petersen
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Edvard Munch videregående skole
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Velkommen IA samling på Liermoen torsdag 11. febr.
VELKOMMEN TIL BJØRNSLETTA SKOLE!
Fagvalg Musikk, dans, drama EDVARD MUNCH VIDEREGÅENDE SKOLE
FAGVALG STUDIESPESIALISERING EDVARD MUNCH VIDEREGÅENDE SKOLE
Nye fag på 8.trinn Fremmedspråk/engelsk fordypning/arbeidslivsfag
Valgfaget design og redesign
Valfag og fordjupingsfag
Fra barneskole til ungdomsskole
Utskrift av presentasjonen:

Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?

 Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter eller individuelle aktiviteter som utfordrer både koordinative og fysiske ferdigheter  gjøre sitt beste, samhandle med og oppmuntre medelever  samtale om sammenhengen mellom fysisk aktivitet, mestring og bevegelsesglede  Kosthold og helse Kosthold og helse  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  utveksle synspunkter om aktuelle råd og anbefalinger om kosthold og fysisk aktivitet  planlegge og gjennomføre et eget aktivitets- og kostholdsopplegg  lage enkle og ernæringsmessige gode måltider Fysisk aktivitet og helse

Ski Skøyter Tur i nærområdet Førstehjelp Ballspill Lage sunn mat på kjøkkenet Fisking Sykkeltur Aking Aktiviteter

Fluefiskekurs i Rauma elv

Vi lager turmat

Bruk av nærområdet

 Undersøkingar Undersøkingar  Mål for opplæringa er at eleven skal kunne:  undersøkje teknologiske produkt og dei vala som er gjorde med omsyn til bruk, tekniske løysingar, funksjonalitet og design  demonstrere riktig bruk av utvalde verktøy  vurdere teknologiske produkt ut frå brukartilpassing, HMS-krav og miljøtilpassing  Idéutvikling og produksjon Idéutvikling og produksjon  Mål for opplæringa er at eleven skal kunne  utvikle ein realistisk kravspesifikasjon for eit teknologisk produkt og beskrive kva behov produktet skal dekkje  framstille produktet med eigna materiale, komponentar, og funksjonelle teknologiske løysingar  bruke kunnskap om andre produkt i arbeidet med eige produkt  teste eigne produkt og foreslå moglege forbetringar Teknologi i praksis

Arbeid med lyd/lys og bilde Robotlego Olabil Rigging til forestillinger Lære om pc; hvordan er den skrudd sammen Aktiviteter

Robotlego

Miksebord-lyd og lys

 Skape Skape  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  utvikle og formidle ideer til en eller flere produksjoner  samarbeide om å utvikle et audiovisuelt eller scenisk uttrykk, inkludert relevante tekniske løsninger  sette opp et enkelt budsjett og markedsføringsplan  Formidle Formidle  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  presentere en eller flere produksjoner for publikum  samarbeide både på og bak scenen for at resultatet skal bli best mulig  utveksle synspunkter om valg av virkemidler og utførelse Sal og scene

Teatersport Drama Dans Lære om produksjon av forestillinger (Teatret vårt i Molde) Sang og musikk Produksjon av musikkvideo Aktiviteter

Lage masker til forestilling

Drama

Du får karakter Alle får standpunktkarakter når et valgfag avsluttes. Du kan velge samme valgfag om igjen, og da avsluttes det ikke etter første år. Når du fullfører ungdomsskolen kan du altså ha hatt bare ett valgfag og én karakter, eller du kan ha vært gjennom flere valgfag og har dermed flere karakterer. Alle karakterene skal stå på vitnemålet, men det blir beregnet et gjennomsnitt av karakterene dine i valgfag som teller ved opptak til videregående opplæring.