Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den kristne fasten Nei, dette er fasten jeg har valgt: å løse urettferdige lenker, sprenge båndene i åket, sette undertrykte fri og bryte hvert åk i.
Advertisements

1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Fasteaksjonen Fra nord til sør kjemper mennesker mot tørke, flom og ekstreme værforhold. De som har minst rammes mest. Blir du med i kampen mot.
Lokal synlighet Hva? Hvorfor? Hvordan?
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Synlighet - fasteaksjonen 2015
Fasteaksjonen 2015 Årets tema: Klima og vann «I kriser er vann kritisk. Vi er der i katastrofer med rent vann. Nå trenger vi deg»
Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
Få det ut! Presse og sosiale medier i Fasteaksjonen Hege Kristin Ulvin Andreas van der Eynden Sundvolden 23. januar 2016.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolyttingen i Norge.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Kommunikasjon og kunnskap. Det moderne mennesket: eksistert i år Skriftspråket: år gammel Vår tid: de fleste kan både lese.
Et kartleggings- og utviklingsprosjekt som skal avdekke om det er kjennetegn og fellestrekk ved vellykkede distriktskommuners måte å utøve sin næringsutviklingsrolle.
Massemedier. Hva er et massemedium? Teknisk hjelpemiddel eller kontaktledd som gjør det mulig å kommunisere med et stort antall mennesker som ikke befinner.
Agenda for møtet Hva er konfirmasjon? Presentasjon av ledere Gjennomgang av konfirmantåret Vårt diakonale arbeid Hvordan melder man seg på?
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Sånn gjør vi det i Rælingen! Bånn gass for fasteaksjonen.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Demensaksjonen 2016 Om årets Demensaksjon. Vi trenger dere for å samle inn penger til demensforskning og lokale tiltak for de som er rammet av demens!
Din innsats betyr en forskjell i manges liv! Hva går pengene til?
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
Kick Off bøsseaksjonen
Kommunikasjonsstrategi
Eilert Sundt videregående skole
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Sterk tilbakegang for papiravisene
Klart språk i Asker kommune
Til deg som skal holde denne presentasjonen: I 2017 markerer kirkene i Norge at det er 500 år siden reformasjonen, og de har valgt Fasteaksjonen som sitt.
Med ett års erfaring..... Fortsatt begeistret! En god del klokere..
Til deg som skal holde denne presentasjonen:
Rekrutteringskampanjen 2015
Historien om Kirkens Nødhjelp startet med sjømannspresten som fikk i oppdrag å reise ned til Tyskland i 1947, for å se til kirka. Det var stor nød i Tyskland,
«Syns du ikke finns du ikke»
1. søndag i advent Vi tenner det første lyset for
Der det er behov er det Lions
VI HAR VÆRT SVÆRT SYNLIGE I MEDIA SÅ LANGT I 2014.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Foreldremøte skolestartere 2018
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
MEDIA.
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
HVA GJØR KIRKENS NØDHJELP?
NRK Norges viktigste kilde
Presentasjon av vårt nye undervisnings-materiell
Foreldremøte 15. februar Konfirmant 2018.
LMK - den rene motorhistoriske kulturorganisasjon!
Demensaksjonen september
Stortings- og idrettsvalget 2017
Markedsplan 2011.
Ungdata-undersøkelsen 2018 i Trøgstad
Foreldremøte 7. mars Konfirmant 2019.
Nå er vi spente!.
– meldingsboka på mobilen
Engasjement og frivillig arbeid
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Magne Roaldseth Molde Vann og Avløp KF
Kirkens Nødhjelp og Fasteaksjonen
KILDER TIL LIVSKVALITET, Regional folkehelseplan Nordland
Utskrift av presentasjonen:

Fasteaksjonen 2016 Synlighetsstrategi Synlighetsansvarlig Hege Kristin Ulvin

Synlighet - fasteaksjonen 2016 Synlighetsansvarlig: Hege Kristin Ulvin Mobil:

Fasteaksjonen 2015 Ca. 530 presseklipp (Retriever) Fordeling oppslag i papiraviser: - 6 prosent nasjonale - 2 prosent regionale - 92 prosent lokale

I kriser er vann kritisk! Aura Avis, Side 24 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen mars går Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2015 av stabelen. Hvert år går om lag bøssebærere fra dør til dør, og samler inn penger til Kikens Nødhjelps fasteaksjon. © Aura Avis

Klar for fasteaksjon Troms Folkeblad HTG, Reidar Ingebrigtsen, Side 11 Publisert på trykk. Profil: Fasteaksjonen. I helga går startskuddet for den årlige fasteaksjonen til inntekt for Kirkens Nødhjelp. © Troms Folkeblad

Samlet inn 36 millioner til Kirkens Nødhjelp Demokraten, :24 Publisert på nett. Profil: Kirkens Nødhjelp. Det viser de foreløpige prognosene etter at 800 menigheter har innrapportert sine resultater. - Dette er et overveldende resultat. © Demokraten Se webartikkelen på

Stor oppslutning om fasteaksjon Framtid i Nord, :53 Thomas Wahlgren Publisert på nett. Profil: Kirkens Nødhjelp. Resultatet for Kirkens Nødhjelps fasteaksjon i Nordreisa ble på nær kroner. Summen kan måle seg med det aller beste som har blitt samlet inn de siste årene. - En stor takk til alle som har bidratt til dette gode resultatet. © Framtid i Nord Se webartikkelen på

- Van(n)vittig bra jobbet Østlandets Blad, :50 Bjørn V. Sandness Publisert på nett. Profil: Kirkens Nødhjelp. Konfirmanter og foreldre i Follo gjorde en fantastisk innsats for Kirkens Nødhjelp. FOLLO: Tradisjonen tro gikk Kirkens Nødhjelps fasteaksjon av stabelen uken før palmesøndag. © Østlandets Blad Se webartikkelen på

Mål for synligheten FA2016 Økt synlighet og fokus på tema vann/klima. Økt synlighet av det politiske budskapet i eksterne medier. Givermobilisering frem mot aksjonsdagen for å lette innsamlingsforsøk.

Toppkommunikasjon I kriser er vann kritisk Vi er der i katastrofer med rent vann Nå trenger vi deg

Overordnet dramaturgi Aksjonsuka: mars Størst kraft i kommunikasjonen i aksjonsuka. Innsamlingsfokus. Mål: Givermobilisering frem mot aksjonsdagen. Februar/mars 1) Mobilisere bøssebærere 2) Påvirkningskampanjen (fleksibelt – må tilpasses politisk agenda)

Kanaler Egne medier Annonser Presse

Målgrupper Alle landets husstander, med spesielt fokus på kvinner år. I tillegg: Beslutningstakere, frivillige og andre.

Annonser Reklamefilm (tv/sosiale medier) Fjorårets reklamefilm brukes på nytt: I kriser er vann kritisk. Web/avis Lokalaviser på nett, sol.no, startsiden, ABCnyheter, TV 2 været, Dagbladet, VG, Widespace, Amnet, Vårt Land (nett og print). Utvalgte regionsaviser. Web-TV. Sosiale medier Reklamefilm, sms-budskap. Budskap - Bøssebærerne kommer. Ha kontantene klare. - I kriser er vann kritisk. Vi er der i katastrofer med rent vann. Nå trenger vi deg. Send SMS.

Presse: Nasjonale flater Nyhet/debatt Humanitære katastrofer – KN i katastrofen. Anne-Marie, bøsseaksjon, påvirkningskampanje. Pressereiser med Anne-Marie til aktuelle katastrofer (Etiopia, Syria/Libanon). NB! 15. mars: Fem år siden Syria-krigens utbrudd – katastrofesynlighet. Kultur Artistsamarbeid. Talspersoner Primær talsperson/frontfigur: Anne-Marie Helland Sekundært: KNs fagpersoner (beredskapsfolk etc.) Kultur: Artist. Vurderes. Talsperson vurderes fra sak til sak, men Anne-Marie er fasteaksjonens frontfigur og skal alltid vurderes som talsperson.

Presse: Regionale flater Nyhet/debatt Resultater – innsamlingsresultater – bistandsresultater Kronikk om fasteaksjonstemaet «Helt i felt» Kultur Stunts og annet i regionby Medier NRK morgensending distrikt. Regionaviser. Talspersoner Anne-Marie Helland/RK

Presse: Lokale flater Nyhet/debatt Innsamlingsaksjonen Leserinnlegg Lokale ungdommer CFC-ere, «Helt i felt» Kultur Stunt og annet lokalt. Medier Lokalaviser + lokalradio Talspersoner RK/KN-frivillige Ildsjelder i menighetene

Egne medier 1: Magasin + nett Magasinet #1 = Kampanjenummer – klimatema Magasinet #2 = Fasteaksjonsnummer Nett - Kirkensnodhjelp.no: Primær ekstern kanal på nett - Fasteaksjonen.no: All FA-aktivitet, inkludert materiell/ressurser

Egne medier 2: Sosiale medier I Mål: Bred synlighet i befolkningen generelt og hovedmålgrupper spesielt, med vekt på giverbudskap og andre inntektsgenererende tiltak. Inspirere og engasjere bøssebærere, arrangører og givere – både nåværende og potensielle. Målrette budskap til områder med lav bøssebærerdekning. Spre kunnskap om Kirkens Nødhjelps arbeid i tiden opp mot aksjonen.

Sosiale medier II Facebook: Regnbuekalenderen. Resultatposter. Mobiliseringsfilm. Promotere resultater, innsamling og kampanjen. En topp rundt siste helg og selve aksjonsdagen. Twitter Følger mediebildet og synlighetsplan for øvrig. Promotere kampanje. Lette innsamlingsforsøk. Instagram Hashtag: #fasteaksjonen brukes i all kommunikasjon.

Dere gjør den viktigste jobben!

Lykke til!