SFF-IV Søknadsbehandlingen trinn 2 Liv Furuberg – koordinator SFF.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan skrive en god søknad om eksterne midler?
Advertisements

Hva ligger i begrepet om ansvarlig nanoteknologiutvikling? Roger Strand (Senter for vitenskapsteori, UiB)
Kvalitetssikring av analyser til forskningsbruk
Tilgjengeliggjøring av offentlig finansiert forskning Arvid Hallén, Tromsø 14.november 2007.
And Together. Free your energies Bodil Rabben 16.november 2010 Modne og modige kunder og leverandører.
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
Britt-Ingjerd Nesheim Forskningsbasert undervisning - hva er det? Og trenger vi det?
UTFORDRINGER I TVERRFAGLIGE ENDRINGSPROSESSER Dagny Stuedahl stipendiat InterMedia.
Publisering i åpne kanaler Anne Storset Institutt for mattrygghet og Infeksjonsbiologi.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Gründerskolen Sørmarka. Gründerskolen This award winning Norwegian entrepreneurship programme aims to develop students’ theoretical and practical.
Modellering og diagrammer Jesper Tørresø DAB1 E september 2007.
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Trender og verden rundt oss - Tanker fra bla Educause 2014 Kristian Rikvold-Jess.
UiOa Build a Ladder to the Stars Solveig Kristensen Prodekan studier SAB
DIGITAL PORTFOLIOS AS TOOLS FOR SHARED KNOWLEDGE IN TEACHER EDUCATION IN NORWAY. Phd.Student Mattias Øhra Training for Pre-school Teachers and General.
Om søknadsbehandlingen, vurderingskriterier og søknaden
SFF-IV Budsjettering og finansiering Presentasjon ved SFF-informasjonsmøte 2. juni 2015 Rune R. Schjølberg, Norges forskningsråd.
Norwegian Ministry of Labour and Social Affairs Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Velg ASD mal NORSK under ”oppsett”. Social inclusion for people from.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Building Employer Expectations into programme changes R van Loon Portfolio Director Medical Engineering Associate Professor.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
4. mars 20161Forfatternavn A perspective on Water and Energy- seen from Norway Haakon Thaulow Senior Advisor Norwegian Institute for Water Research, NIVA.
Welcome. THE FACULTIES Faculty of Bioscience and Aquaculture Faculty of Professional Studies Faculty of Social Sciences Bodø Graduate School of Business.
Prinsipper for økonomien i et SFF-IV Seminar for søkere til SFF-IV trinn 2, Forskningsrådet, 8. april 2016 Asbjørn Mo, avdelingsdirektør.
Revisjon i Skolen.  Each Party shall ensure that:  1. the training and assessment of seafarers, as required under the Convention, are administered,
Internasjonal studentmobilitet for alle Kari Omdahl Rådgiver SIU Trondheim
Velkommen til Gå-hjem-møte Effektevalueringer av forskning og innovasjon 25. Mai 2016.
Migrasjon International Organization for Migration.
NUAS Programme for Leaders in Administration. Mål for møtet Avklare hva innholdet i presentasjonen skal være Se på sammenheng mellom de forskjellige bidrag,
Source: OECD (2010), Measuring Innovation: A New Perspective, based on Scopus Custom Data, Elsevier, July 2009; OECD, Patent Database, January 2010; and.
2-IT Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap Letizia Jaccheri (inst.leder) Trond Aalberg (SPR) Guttorm Sindre.
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Radio listening in Norway
Find Fraud B4 it Finds You!
Fra innovasjonsstrategiens ordbok
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
IDI FU-møte 10/ Quick presentation round
Lecture 29.
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Relevant questions for the Reference Group
Økonomiske forutsetninger
NTNU in International University Rankings 2017
Using nursery rhymes and songs
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
PhD kandidat og Post Doc i matematiske fag
The Scoutmaster guides the boy in the spirit of another brother.
Status og prosess stipendiatutlysning Digital transformasjon
Fakultet for biovitenskap og akvakultur
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
SS-generasjonen HL-senteret,
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
Research strategy Son May 2017 Sense of urgency! Nå gjelder det!
National Academies Northstar Summer Institute
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
MEDLEMSKAP OG KLUBBUTVIKLING
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
A review of exploration activity and results on the NCS
Vaccine Delivery in Developing Countries
Høyere utdanning på EUs politiske agenda:
Semester survey 2018 Mariana Hatzianastasiou, Amit Chitra Knutepunktet
Oslo Teknopol IKS Knut Halvorsen Manager
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
The courts February 2018 Court Administration.
SØKNAD OM OPPTAK Utdanningskrav (PhD kandidaten er formelt kvalifisert) Ansettelsesforhold og finansiering (PhD kandidaten ansatt og finansiert i 3 år.
Utskrift av presentasjonen:

SFF-IV Søknadsbehandlingen trinn 2 Liv Furuberg – koordinator SFF

Gratulerer - 34 av 150 søknader til trinn 2! Main task: Do not miss out on the best centres

SFF-IV Trinn 2 Plan for denne presentasjonen:  Hvem vurderer hva i trinn 2?  Søknadsbehandlingen Trinn 2  Tidsplan  Prosjektbeskrivelsen Trinn 2  Andre vedlegg til søknaden Trinn 2

Hvem vurderer søknadene i trinn 2? NYE FOLK! 1)3 fageksperter på hver søknad 2)9 komitemedlemmer  3 Naturvitenskap/teknologi  3 Life Sciences  3 Humaniora og samfunnsvitenskap 1)Prosjektbeskrivelsen 2)Track records / CV 3)«10-year budget» 4)«Description of particularly high operating costs» 5)eSøknaden 6)De har tilgang på prosjektbeskrivelsen Trinn 1- men du vet ikke om de vil lese den Hva leser fageksperter og komite?

FAQ: Hva kan IKKE forandres fra Trinn 1?  Forskningsinnhold (må være samme prosjekt)  Senterleder(e)  PIs

Søknadsbehandlingen Trinn 2 SFF-IV Panel med tre utenlandske fageksperter samlet skriftlig panelvurdering + karakterer - dissens synliggjøres Søker kan levere skriftlig kommentar til panelvurderingen (en side) Eventuell revidert vurdering fra fagekspertpanel «International Scientific Committee» Søknad med vedlegg

Søknadene vurderes opp mot hverandre etter fagpanelvurderingen Input:  Søknadene  Evt. kommentar fra søker på fagpanelvurderingen  Endelig fagpanelvurdering  (Kriteriene)  --  Kort intervju (presentasjon/diskusjon) med senterleder(e)  «For søknader som er rangert rundt grensen for finansiering og som ikke kan skilles på vitenskapelig kvalitet, skal det tas hensyn til kjønnsbalansen i hele SFF-porteføljen» «International Scientific Committee» Søknadsbehandlingen Trinn 2 SFF-IV

Fagpanel vs International Scientific Committee  Fagpanelet med tre fageksperter diskuterer, skriver vurdering og gir karakter 1-7  Hver fagekspert leser kun en eneste søknad  Har ikke noe sammenlikningsgrunnlag  I «International scientific committee» blir søknadene satt opp mot hverandre  En søknad med karakterer 4x7 kan bli rangert bak en som har 2x7 og 2x6 Søknadsbehandlingen Trinn 2 SFF-IV

Tidsplan SFF-IV – Trinn  14. april : eSøknader kan opprettes og sendes inn  25. mai : Søknadsfrist klokken 13:00  Jun - sept : Fagekspertene leser søknaden, fagpaneldiskusjoner, skriftlig vurdering  Medio sept : Søker får tilsendt vurderingen og har anledning til å oppklare spørsmål og eventuelle faglige misforståelser i fagekspertenes vurdering (1 side)  nov : Intervjuer i Oslo  Før jul : Forskningsrådet (ved styret) fatter endelig vedtak

Project description requirements phase 2  sider  Første side: Nytt fra trinn 1:  “Title of proposed centre, name of the proposed centre director(s) + the host institution and names + affiliations of the PIs” på første side  Side 2-16: Besvar kriteriene  “The Research”  “The organization of the centre” I en del tilfeller kan sub-kriterie-overskrifter bukes med hell + “Key Performance Indicators” - avsnitt på slutten

Four evaluation criteria 1) The research 2) The centre director 3) The principal investigators 4) The organisation of the centre

1) The research  To what extent are the proposed research and objectives ambitious, with the potential to achieve ground breaking results?  To what extent does the proposed research address important research challenges that will have a high impact on international research themes and research methods?  To what extent is the outlined scientific approach feasible?

1) The research (Phase 2 additional points)  To what extent are the objectives beyond the state of the art (e.g. novel concepts and approaches, development of novel methodology or development across disciplines)?  To what extent is the proposed research methodologies appropriate to achieve the goals of the centre?  To what extent are the proposed timescales and resources necessary and properly justified?  If the centre applies for extra operating costs (if requested total funding form RCN is more than NOK 13 Million per year), to what extent are the particularly high operating costs necessary and properly justified (2-page attachment)

14 Criterion 4) The organisation of the centre To what extent are the successful accomplishments of the main research objectives dependent on the described research collaboration in the proposed centre? To what extent is the described research team and expertise optimal for the proposed research? To what extent are the structure, physical organisation and size of the centre optimal for the proposed research? To what extent is the research internationally oriented? To what extent is the proposed centre supported by the host institution management?

4) The organisation of the centre (phase 2 additional questions)  To what extent does the centre create an environment that will attract and train research talents beyond what could be attained in the individual research groups?  To what extent are there good plans for international mobility of researchers, contributions from top international researchers or international networks?  To what extent do the host department and the institutions involved have or plan to acquire the required scientific and technical expertise and research infrastructures to support the group?

4) The organisation of the centre (phase 2 additional criteria) While these criteria will be weighted less than the main criteria, they must still be adequately met for a proposal to qualify for funding.  Are the plans for popular science dissemination and involvement of any key users of the research results appropriate?  If the scientific field is characterised by a gender imbalance, are the plans to support development of research talents of the under- represented gender towards qualification for more senior-level positions appropriate?  Are the plans for preparing and submitting proposals to Horizon 2020 or other international funding schemes appropriate for this field of research?

Project description requirements phase 2  Lite avsnitt mot slutten: "Some key performance indicators to measure centre success after four years and ten years“  Obligatorisk (meget kort):  Type og antall søknader planlagt sendt til ERC, H2020 etc  Tilleggsfinansiering (som i budget)  Frivillig:  New research schools, research based renewal of university teaching, courses  Measurable societal impact of the research  Measurable research impact on industrial innovation or patents  Others

Project description requirements phase 2  Lite avsnitt mot slutten: "Some key performance indicators to measure centre success after four years and ten years“  Frivillig:  If bibliometrics/citations do not give the right picture of the academic impact of the planned research, how can it be recognized? For some fields of research, mainly within the humanities and social sciences, important research may have been communicated through other channels than scientific journals and the academic impact of the work may be identified in other ways than through citations. If this applies (partly) to the centre's research, please define how the most important research can be identified.

Obligatoriske vedlegg - Trinn 2 Alle kan endres fra Trinn 1  Prosjektbeskrivelse 1+15 sider  Track records / CVer  «Letter of intent» fra evt. forskningsledere (PIs) som ikke allerede arbeider ved en av partner-institusjonene (m stillingsprosent) NYTT fra trinn 1 – også de som jobber i Norge  «Letter of intent» fra samarbeidspartnerne (institusjonene) NYTT  «SFF-IV 10 year budget» Finansieringsplan og kostnadsplan for 10 år  «Description of particularly high operating costs”. Dersom det søkes om finansiering av særskilt høye driftskostnader, skal et røft kostnadsoverslag (beløp) med kostnadselementer og svært korte faglige begrunnelser i dette vedlegget

FAQ: Hvem bør være samarbeidspartnere?  Institusjoner som bidrar vesentlig til senterets forskning og samarbeider tett  En SFF skal ikke være et løst nettverk  Det er juridisk forpliktende å oppgi partnere i søknadsskjemaet. Det skal skrives samarbeidsavtaler på institusjonsnivå med hver partner før kontrakt med FR  «Letter of Intent» fra partnere - nytt fra trinn 1

Criterion 2 ) The centre director  To what extent is the track record of the centre director characterised by the ability to propose and conduct ground-breaking research and research that goes beyond the state-of-the art?  To what extent has the centre director demonstrated sound leadership of research activities, including training and advancement of early career researchers?  To what extent is the centre director qualified to lead an initiative of this size?

22 Criterion 3) The principal investigators Does at least one of the principal investigators, in addition to the centre leader, have an accomplished track record? To what extent are the principal investigators' track records characterised by the ability to propose and conduct ground-breaking research and research that goes beyond the state-of-the art? If some of the principal investigators are early career researchers, to what extent are their track records characterised by the ability to propose and conduct ground-breaking research and research that go beyond the state-of-the art, appropriate to their research field and career stage? If some of the principal investigators do not have an accomplished track record, to what extent do they have expertise of essential importance to the research and a CV documenting high-quality research?

Hvor ligger informasjon om SFF-IV? I utlysningen + SFF programnettsiden/Utlysning 2015  FAQ trinn2 Send spørsmål per mail – og vi legger inn i FAQ trinn 2