Laste ned presentasjonen
1
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.)
STRATEGISK HRM Kapittel 8. Hva bør HRM-medarbeidere og ledere vite om motivasjon?
2
Figur 8.1 Behovenes betydning for mål, handling og måloppnåelse
3
Figur 8.2 Maslows behovshierarki
4
Figur 8.3 En illustrasjon av flytsonen
5
STRATEGISK HRM Kapittel 9. Jobbanalyser og jobbdesign
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.) STRATEGISK HRM Kapittel 9. Jobbanalyser og jobbdesign
6
Figur 9.1 Organiseringen av et arbeidssystem
7
Figur 9.2 O*NETs innholdsmodell
8
Figur 9.3 Jobbkarakteristikamodellen
9
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.)
STRATEGISK HRM Kapittel 10. Organisasjonsstruktur og organisasjonsdesign
10
Figur 10.1 Matriseorganisering i et oljeselskap
11
Figur 10.2 Teamorganiseringen i Oljedirektoratet
12
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.)
STRATEGISK HRM Kapittel 11. Rekruttering, utvelgelse og strategisk bemanningsplanlegging
13
Figur 11.1 Treffsikkerheten ved ulike seleksjonsmetoder
14
Figur 11.2 Femfaktormodellen for personlighet
15
Figur 11.3 Overførbarhet av humankapital
16
Figur 11.4 En modell på nedbemanning og forholdet til organisasjonens prestasjoner
17
Being 7 – Bringing out values to life
18
STRATEGISK HRM Kapittel 12. Prestasjonsledelse og medarbeidersamtaler
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.) STRATEGISK HRM Kapittel 12. Prestasjonsledelse og medarbeidersamtaler
19
Figur 12.1 En illustrasjon av et prestasjonsledelsessystem
20
Figur 12.2 Balansert målekort for organisasjons- og HR-enheten i SpareBank1 SR-bank
21
Figur 12.3 Et eksempel på kompetanseportalen i SpareBank1 SR-bank
22
Figur 12.4 Kolbs erfaringslæringssyklus og dialogen mellom leder og medarbeider gjennom medarbeidersamtalen
23
Figur 12.5 Questbackevaluering av medarbeidersamtalene i Statoil gjennom People@Statoil
24
STRATEGISK HRM Kapittel 13. Prestasjonsmåling
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.) STRATEGISK HRM Kapittel 13. Prestasjonsmåling
25
Figur 13.1 Validitet i målinger av prestasjoner
26
Figur 13.2 Illustrasjon av atferdsbasert vurdering med «skjermdump» for antall møter i SpareBank1 SR-bank
27
Figur 13.3 Et vurderingsskjema som IKM Testing AS benytter
28
Figur 13.4 Personorientert metode med vurderingsskala fra SpareBank1 SR-bank Stavanger
29
Figur 13.5 Skjema for individuell utviklings- og handlingsplan for SpareBank1 SR-Bank
30
STRATEGISK HRM Kapittel 14. Kompetanseutvikling
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.) STRATEGISK HRM Kapittel 14. Kompetanseutvikling
31
Figur 14.1 Kompetanseanalyse
32
Figur 14.2 Kompetansekartlegging på medarbeidernivå i SpareBank1 SR-Bank
33
Figur 14.3 Kompetanseutviklingsplan, et eksempel
34
STRATEGISK HRM Kapittel 16. Lønn og belønning
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.) STRATEGISK HRM Kapittel 16. Lønn og belønning
35
Figur 16.1 To incentivkontrakter med ulik incentivstyrke
36
STRATEGISK HRM Kapittel 17. Strategisk HRM og endring i organisasjoner
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.) STRATEGISK HRM Kapittel 17. Strategisk HRM og endring i organisasjoner
37
Figur 17.1 Engage for change – Statoil’s change concept
38
Figur 17.2 Engage for Change: Identifisere interessenter
39
Figur 17.3 Engage for Change: 90 sekunders endringscase. Sammendrag
40
Figur 17.4 Engage for Change: SWOT-analyse
41
Figur 17.5 Engage for Change: Eksempler på hvordan man overvåker og evaluerer
42
STRATEGISK HRM Kapittel 19. Konflikter og mobbing på jobben
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.) STRATEGISK HRM Kapittel 19. Konflikter og mobbing på jobben
43
Figur 19.1 Eskalerings- og modereringsmodellen
44
Figur 19.2 Konflikttrappen som viser utviklingen av intensitet i konflikter (Glasl 1998, ref. i Einarsen og Pedersen 2007)
45
STRATEGISK HRM Kapittel 20. HRM i et livsfaseperspektiv
Aslaug Mikkelsen og Thomas Laudal (red.) STRATEGISK HRM Kapittel 20. HRM i et livsfaseperspektiv
46
Figur 20.1 Funksjoner av HRM-knipper i forhold til ansettbarhet
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.