Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Resultatledelse Resultatledelse
2
Resultatledelse: Styrings- og utviklings-verktøy
Styringsverktøy: Felles styringssystem – tydelig og oversiktlig Felles kulturutvikling Økt fokus på resultater Utviklingsverktøy: Verktøy for utvikling på alle nivåer Bedre kunnskapsgrunnlag for utviklingsprosesser Økt brukerinnflytelse Bedre ledelse Resultatledelse
3
Gjennomgående målekart 2012
Resultatledelse
4
Gjennomgående målekart, brukere 2012
Resultatledelse
5
Gjennomgående målekart, medarbeidere 2012
Resultatledelse
6
Gjennomgående målekart, læring og fornyelse 2012
Resultatledelse
7
Gjennomgående målekart, økonomi 2012
Resultatledelse
8
Gjennomgående målekart, etikk og internkontroll 2012
Resultatledelse
9
Resultatavtaler Alle ledere inngår årlig resultatavtale med overordnet leder Rådmannen med formannskapet - inngås i forbindelse med Handlingsprogrammet Direktørene og kommunalsjefene med rådmannen Enhetssjefene med direktørene Tjenestelederne med kommunalsjefene Avtalene følger en felles mal, og spesifiserer Del 1: Målekart. Resultatkrav for 5 strategiske fokusområder Del 2: Andre mål Hvordan resultater skal måles Resultatledelse
10
Resultatoppfølging og -rapportering
Regelmessig dialog med overordnet leder om måloppnåelse, evt justering av avtale Resultatrapportering Årlig tilbakemelding om måloppnåelse Resultatsikring Systematisk arbeid med resultatavtaler i nettverk, på en måte som bidrar til måloppnåelse Resultatledelse
11
Hva er resultatsikring?
Systematisk arbeid med resultatavtaler - på en måte som bidrar til at målene blir nådd NB! Resultatsikring er ikke det samme som årlig resultatrapportering og ikke det samme som resultatoppfølging gjennom året Hva vil vi oppnå? Sikre at avtalte resultater kan leveres som planlagt Samtidig bidra til motivasjon, læring, samhold og oversikt Resultatledelse
12
3 ganger i løpet av året - i møter Forum: Ledernettverkene
Hvordan? 3 ganger i løpet av året - i møter Forum: Ledernettverkene Møtene gjennomføres slik at hver og en kan skaffe seg merverdi: Du er sikrere etter møtet enn før møtet på at du kommer til å levere avtalte resultater Resultatledelse
13
Målekartet – Corporator
Resultatledelse
14
Resultatledelse som utviklingssystem
Resultatene fra medarbeider- og brukerundersøkelsen gir en indikasjon om status Forutsetter dialog for å analysere resultatene Utarbeide handlingsplan Skal sikre en systematisk oppfølging Ref. HMS-håndboka Act Plan Check Do Resultatledelse
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.