Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen… Fremme innovasjon Fremme innovasjon Levere endring Støtte infrastruktur Kjerneopp gavene ESPs Tjeneste-

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen… Fremme innovasjon Fremme innovasjon Levere endring Støtte infrastruktur Kjerneopp gavene ESPs Tjeneste-"— Utskrift av presentasjonen:

1 Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen… Fremme innovasjon Fremme innovasjon Levere endring Støtte infrastruktur Kjerneopp gavene ESPs Tjeneste- utsetting til eksterne leverandører Leverandører Forretnings enhetene Integret i forretnings- enhetene Etterspørsel

2 De fem kjerneområder i fremtidens organisasjon… 1 1IT lederskap 2 2Arkitektur utvikling 3 3Forretningsutvikling 4 4Teknologisk utvikling 5 5Leverandør styring

3 Konsolidering av rollene i konsernet IKT lederskap CIO Visjoner Governance/Styring Koble IKT og Forr. strategi Balansere tilbud/etterspørsel Team bygging Endrings ledelse Forretnings utvikling/ løsninger 3 2 Forretn. utvikler 1 Prosjekt styring Prosess koordinering Kvalitets styring Gevinst realisering Forr. Enhet. Leverandør styring/ strategisk tjenesteutsetting 3 2 Avtale forvalter 1 Kontrakt styring Leverandør styring Samhandling leverandører Drift Teknologi utvikling Oppdatert på teknologi utv. Pilotering Kopetanse sentre 3 2 Teknologi konsulent 1 Spesialister Leverandør siden Etterspørsel siden 3 Arkitektur utvikling Policies Planlegging Sikkerhet 2 Arkitektur 1 Standarder

4 1 1IT lederskap 2 2Arkitektur utvikling 3 3Forretningsutvikling 4 4Teknologisk utvikling 5 5Leverandør styring

5 eKommune 2012 I den prosessorienterte organisasjonen spør man: Hvilke tjenester tilbyr vi? Hvordan samarbeider vi internt for å gi best mulig tjenester? Hvem er ”kundene” våre? Hvordan behandler vi kundene våre? Kjernen i prosesstankegangen er at virksomheten styres ved hjelp av definert prosesser, samspillet mellom dem og kontinuerlig kontroll med at prosessene når sine mål.

6 eKommune 2012 Arbeids- og informasjonsflyt Hva (aktiviteter) Hvem (rolleinnehaver) Hvordan (arbeidsflyt)

7 IKT som verktøy for tjenesteutvikling Rådmann Evy-Anni Evensen Lyngdal kommune Steinkjer

8 eGevinst i Lyngdal kommune Hvordan skape et størst mulig potensial for gevinster? Bruk av IKT verktøy som en støtte for endringer i Styringsform, Arbeidsprosesser og Kompetanse Strukturerte endringer ved hjelp av eGevinst metoden

9 Prosessmodell før SFO

10 Prosessmodell fremtid SFO

11 Digital Natives….


Laste ned ppt "Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen… Fremme innovasjon Fremme innovasjon Levere endring Støtte infrastruktur Kjerneopp gavene ESPs Tjeneste-"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google