Gruppe 3 - DNVS
DNVS Programvarehus innen DNV 3 avdelinger med forskjellig fokus 1 ”støtte” avdeling som vi arbeidet for Programmet vi undersøker heter Silk Radar
Silk Radar Endringshåndteringsverktøy Konfigurerbart til å følge arbeidsflyten som er definert i organisasjonen Støtter forskjellige rapporter
Problemstilling Hvilken betydning har SilkRadars brukbarhet for endringsprosessen i DNVS? Er det verktøyet eller selve endringsprosessen som er avgjørende for om folk bruker SR eller ikke?
Vi vil se på følgende aspekter ved systemet for å få svar på dette: Brukergrensesnitt Underliggende prosess i Silk Radar i forhold til reell arbeidsprosess Opplæring
Metodevalg og fremgangsmåte Osloturer Hatt innledende spørreundersøkelse. Hatt en runde med strukturerte intervju basert på resultatene fra spørreundersøkelsen.
Opplæring Lite (10 min blir ofte nevnt) Uformell Men det virker ikke som om noen savner noe mer…
Hjelpefunksjon Få viste sikkert om den eksisterte INGEN hadde brukt den
Brukergrensesnitt Utseendet er kjedelig men raskt og greit Endring av størrelsen på vinduer Litt uenighet om mengden input som kreves
Funksjonalitet De fleste savner ett eller annet Søk Vedleggsfiler Varsling Mot eksterne kunder Sortering
Endringshåndteringsprosesen Kritisk for bedriften Trenger et it-verktøy De aller fleste kjenner godt til prosessen Oppfølgning er viktig
Bruk av Silk Radar Generelt god motivasjon for bruk Bruksmåten varierer Småsaker utelates fra systemet
Til slutt Misnøye er koblet til småplukk Jevnt over fornøyde brukere Usability viktigst i vår sammenheng