Gruppe 3 - DNVS. DNVS Programvarehus innen DNV 3 avdelinger med forskjellig fokus 1 ”støtte” avdeling som vi arbeidet for Programmet vi undersøker heter.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Advertisements

EN GOD START MED HØREAPPARAT
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
EiT landsby 18: Samarbeid over Internett Bruk av Rich Presence.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
NAF-Data A/S Dynamics & Empowerment l Kort presentasjon av eBestilling-konseptet l Hvorfor Dynamics? l Hvorfor Empowerment? l Erfaringer med Empowerment.
Yrkesopplæringsnemndenes rolle i fylkeskommunenes arbeid med dimensjonering av utdanningstilbudet Kari Fyhn rådgiver Udir, Avdeling for fag- og yrkesopplæring.
2004 Survey galore! Vaya con dios ISUIT for nybegynnere IISUIT for viderekommende IIIStudentsurveyen IVVeien framover.
Prosjektskisse Status så langt…. November 2011
Etnografi: studiet av folks levesett og kultur
IN320 Statoil Hjemmekontor Gruppe1 1 Statoil Hjemmekontor -Ett Lite Skritt Videre.
Prototyping In 140 Sommerville kap. 8. Mål Forstå hensikten med prototyping i forskjellige utviklingsprosjekt Forstå forskjellen mellom evolusjonær og.
Kort om oppgavestiller Sintef Energiforskning AS, avdeling for kraftproduksjon og marked. Driver med oppdragsforskning i det nasjonale og internasjonale.
Reidar Wisløff 3DSU Hovedprosjekt 16E
Hva er en artikkel?.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Effect of computerised evidence based guidelines.
OFU forprosjekt Veien frem Generelle utfordringer Heidi Jacobsen.
Mandag 8. November Powerpoint..
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen…
Sosialt entreprenørskap: Hvordan tilrettelegge for mennesker som faller utenfor vanlig arbeidsliv? Bluegardendagene 24. oktober 2012 Daglig leder Christian.
“Inn i glasskula” Hvordan vil fremtidas innbyggere ønske å kommunisere med det offentlige? Dag Wiese Schartum, Avdeling for forvaltningsinformatikk, UiO.
SPØRREUNDERSØKELSE JENTER BAKGRUNN FOR UNDERSØKELSEN: ØNSKE Å INNVOLVERE FORELDRE MULIGHET FOR AT TRENERE KAN FÅ MER SYSTEMATISK TILBAKEMELDING.
Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?
Lederens rolle i systematisk etikkarbeid og noen erfaringer…. Sandefjord, Stokke, Larvik Kommune Larvik, Leni Klakegg, KS.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
BUCS Utfordringer og valg av fokus Tor Stålhane. Rammebetingelser Første spørreundersøkelse viser at det vi gjør må kunne: Brukes sammen med UML Passe.
Gruppe 1 IME - FORSKDOK. Gruppe 1: Rudi Bech Turid Nastad Harald Ueland Vegard Hartmann Lin-Charlotte Mikalsen Stian Frydenlund Lereng.
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
Eksperter i Team 2004 Landsby 16 Undersøkelse av brukbarhet av datasystemer.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Rettslige aspekter ved informasjonsinfrastrukturer og semantisk interoperabilitet Dag Wiese Schartum.
Landsbyens problemstillinger: Oppsummering og konklusjon.
Digitale speilreflekskameraers mobile muligheter Av: Farah, Ingrid Elise og Veena.
Konstruksjon og Testing Torsdag 30. september 2004 Av Even Aasland Harald Ueland.
TDT4851 Eksperter i Team, vår 2009: Samarbeid over internett.
Myter – organisasjon og ledelse i barnehagen
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
OPPGAVER MÅL TEKNOLOGI.
Innledning om forskning på frafall Kristoffer Halvorsrud, Kunnskapssenter for utdanning Nasjonalt råd for lærerutdanning Norges Musikkhøgskole,
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
M&L2 Kap. 4 - ver.1 Markeds- undersøkelser Oslo, sept 2010.
Skolekonkurranser Silje Andresen. Om oppdraget Fafo skal følger tre casefylker – i planlegging og gjennomføring Sende ut spørreskjema til skoleledelse,
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Forskningsdesign En plan eller skisse til hvordan en undersøkelse skal gjennomføres - er det vi kaller et forskningsdesign. Problemstillingen bestemmer.
Norsk Finansbarometer 2016
Prosjektoppgaven.
7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?
Å drive samtalegrupper
NYSGJERRIGPER Hvorfor er julebrus populært og hvorfor foretrekker noen en julebrus fremfor en annen?
Fem faser når plan- og byggesaksområdet skal fornyes..
Dagfinn Bergsager Universitetet i Oslo SMIDIG 2016
Bred eller smal – rund eller spiss og klar?
- Arbeid og uføretrygd - Erfaringer med NAV
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
JourneySwipe.
Verdier og visjon i nye Stavanger
Utskrift av presentasjonen:

Gruppe 3 - DNVS

DNVS Programvarehus innen DNV 3 avdelinger med forskjellig fokus 1 ”støtte” avdeling som vi arbeidet for Programmet vi undersøker heter Silk Radar

Silk Radar Endringshåndteringsverktøy Konfigurerbart til å følge arbeidsflyten som er definert i organisasjonen Støtter forskjellige rapporter

Problemstilling Hvilken betydning har SilkRadars brukbarhet for endringsprosessen i DNVS? Er det verktøyet eller selve endringsprosessen som er avgjørende for om folk bruker SR eller ikke?

Vi vil se på følgende aspekter ved systemet for å få svar på dette: Brukergrensesnitt Underliggende prosess i Silk Radar i forhold til reell arbeidsprosess Opplæring

Metodevalg og fremgangsmåte Osloturer Hatt innledende spørreundersøkelse. Hatt en runde med strukturerte intervju basert på resultatene fra spørreundersøkelsen.

Opplæring Lite (10 min blir ofte nevnt) Uformell Men det virker ikke som om noen savner noe mer…

Hjelpefunksjon Få viste sikkert om den eksisterte INGEN hadde brukt den

Brukergrensesnitt Utseendet er kjedelig men raskt og greit Endring av størrelsen på vinduer Litt uenighet om mengden input som kreves

Funksjonalitet De fleste savner ett eller annet Søk Vedleggsfiler Varsling Mot eksterne kunder Sortering

Endringshåndteringsprosesen Kritisk for bedriften Trenger et it-verktøy De aller fleste kjenner godt til prosessen Oppfølgning er viktig

Bruk av Silk Radar Generelt god motivasjon for bruk Bruksmåten varierer Småsaker utelates fra systemet

Til slutt Misnøye er koblet til småplukk Jevnt over fornøyde brukere Usability viktigst i vår sammenheng