Individuelle samtaler Eierskap til egen teknikks utvikling Motivasjon Barmark.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Det handler ikke om hvor GOD du er, men hvor GOD du ønsker å være!
Advertisements

Bruk av Jobpics som verktøy i veiledning
Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Mentale rom en liten innføring i teorien
Når resultatene uteblir
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Ta livet og øyeblikket tilbake
22 tips for den faglitterære forfatteren
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n Tema 2.
Økt kvalitet som siktemål Forslag på veiledning til de 5 nye punktene på arbeidstid – i PBL – A området –
LEK - Livsstilendringskurs
Hvordan intervjue en forsker?
” målsetting, planlegging og evaluering”
FRITIDSAKTIVITETER SPORT.
Motivasjon.
FORANDRING MED TRYGGHET
Hva er Oppvarming? Treningslære Jim-Cato Johnsen 06/07
Trenerrollen og motivasjon
Selvfølelse vs selvtillit
Identifisere og tydeliggjøre kompetanse
Omstilling uten nedbemanning
Coaching – en frigjøring av menneskelige ressurser
INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.
Utviklingstrapp Drammen slalåmklubb
Tankens kraft Vi blir det vi tenker!.
Om voksenpedagogikk.
Synger du sammen med meg
Hvilken stress utfordringer byr toppidretten på?
FORTSETT SETNINGENE. 1. Hun har et hus For fire måneder siden
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Erfaringer med prosjektmodellen i Sør-Trøndelag
ForVei-modellen Workshop Linda T. Sørensen
Den gode religions- og livssynslæreren
Lærerprofesjonens etiske plattform
Min Problemløsningsbok Navn: ____________________________________ Slik ser jeg ut (tegn eller lim inn bilde):
Målrettet motivasjon av ansatte for fagutvikling
Den Gode Prestasjon. Den gode prestasjon Prestasjon som prosess – Individuell og kollektiv forbedring Prestasjon som resultat – Beste praksis.
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
LØFT ER TØFT særlig i SFO
Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet Kapittel 10 oppgave c.
Oppfølging og kvalitetssikring
ROLLEN SOM TILRETTELEGGER
© Olympiatoppen1 Hvordan benyttet jeg kognitive teknikker i min karriere? Hovedløpsprosjektet 5. november 2011.
Samtale 1.
DEL 2: Praktisk treningsøkt - 2 timer
13-16 år år Økter for unge utøvere Øktene bør inneholde: Organisering/feedback: Oppvarmingsdel (generell og spesiell) Hurtighet/spenst Utholdenhetsdel.
Motivasjon I Yrkesveiledningsprosessen
Hvilken del av “vær stille” forstod du ikke??
Mål og læring hos elever
HOLDNINGER OG HANDLINGER
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
Presentasjon av familien til Johanne
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Individuell fagtekst fra praksis.
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Fortellinger som metode.
Reklameanalyse av Baneservice
PEL EKSAMEN Hvordan kan jeg som lærer jobbe opp en klasse der elevene vil føle seg trygge sosialt, og at de selv føler at de mestrer det faglige?
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
O PPGAVE 28 Side 151 – 152 Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Insentivsystemer i praksis -kortsiktig partydop eller verdi skapende over tid? Styredagen i Hordaland – Erik Bøckmann.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
I den prosessorienterte organisasjon spør man
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 4, 1. samling Våren 2016.
Modul 1.1 Utvikling av skiferdighet
Utskrift av presentasjonen:

Individuelle samtaler Eierskap til egen teknikks utvikling Motivasjon Barmark

Prestasjon som prosess – Individuell og kollektiv forbedring Prestasjon som resultat – Beste praksis

God prestasjon krever to perspektiver: 1.Prosessperspektiv – min forbedring i forhold til dagens ferdigheter. Jenta må fokusere på hvordan hun klarer å stå på ski stadig bedre 2.Resultatperspektiv: Beste praksis – så dyktig er det mulig å bli. Beste praksis må virke stimulerende og noe positivt å strekke seg etter, ikke noe skremmende som skaper mismot og bortforklaringer

Eierskap til egen teknisk utvikling Hva gjør de beste? Identifiser suksessfaktorer

Eierskap til egen teknisk utvikling Egen beskrivelse av hvordan man skal utføre det perfekte SL GS Super-g

Hvilke arbeidsoppgaver må jeg fokusere på for å utføre det perfekte?

Utførelse Gjennomføre arbeidsoppgaver i praksis i henhold til mentalt bilde

Motivasjon Idret t Sosiale

Motivasjon Drøm

Barmark Ironman Kondisjon Stryke Mage & Rygg

Besvar disse spørsmålene. Skrive kort og kontkret. Hva gjør de beste? Egen beskrivelse av hvordan man skal utføre det perfekte (teknisk alpint) Hvilke arbeidsoppgaver må jeg fokusere på for å utføre det perfekte? Gjennomføre arbeidsoppgaver i praksis i henhold til mentalt bilde Motivasjon Hva driver deg indre og ytre motivasjon Hva er drømmen/mål i alpint, på lang sikt?