Se hvordan jeg smart bruker Outlook 2010

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Din oppgave som IT-administrator?
Bli kjent med i Powerpoint
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet,
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
SO Kalenderview Bli integrert!. SO Kalenderview Bli integrert!
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Endringer Generelt for TQM Enterprise
BraWeb Bestilling.
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan lager du en konto?
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Intranett: Hvordan komme i gang
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Lage e-post med bilde som vedlegg
Brukerveiledning til NHOs PowerPoint-mal
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Mandag 1. November Bare få uker til ADVENT IE og OUTLOOK.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Kontrollere telefonsvareren 1.Klikk kategorien Telefon. Du vil se meldingene og informasjon om den som har ringt. 2.Hold markøren over en talemelding,
Dokumentasjon av en prosess
Regelmessighet (Repeterende aktivitet) Hvor finner jeg Regelmessighet?
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
: Elektronisk post Hva er elektronisk post
Arkivere e-post i mapper E-post som dreier seg om det samme, kan samles ett sted. Det kan være praktisk. Du kan gjøre det ved å lage mapper. Så kan du.
Epost vha Outlook Grunnleggende om epost / Outlook-Exchange
Opplæring: Hvite Sider Søk i og bruk av Hvite Sider DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
NKIs erfaring med Læringspartnere
Her skal elevene logge inn.
Hvordan lager du en konto?
Opprette Gmail-konto Lage iGoogle-side
Mandag 8. November Powerpoint..
IT for Medisinsk sekretær Kai Hagali KVELD 4.  Siste rest kapittel 3  Kapittel 4  OPPGAVER  Neste gang Fletting Kai Hagali - Fredrikstad.
IT For medisinsk sekretær Fredrikstad Kai Hagali FORELESING KVELD 10.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Søking Søknadsbehandling/ Veiledning Realkompetansevurdering/ Vurdering Realkompetansevurdering/ Vurdering Opplæringsbehov Tilpasset opplæring Dokumentasjon.
Sponsor og Annonser.
CLASS FRONTER En begynnerinnføring.
SO Kalenderview Bli integrert! Kalender på personer Bli integrert!
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Basware Purchase Management
Grunnleggende tekstbehandling
Finne og gå til et chatterom Bruk søk i Lync til å finne rom som du har tilgang til. 1.I hovedvinduet i Lync klikker du kategorien Chatterom. 2.I søkeboksen.
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ephorte To metoder for godkjenning: 1.Send til godkjenning til 1 person – enkel godkjenning 2. Send til godkjenning.
Guide til CuraGuard De fire hovedmodulene: 1 – Profil 2 – Kalender
Opplæring SAP Portalen
Gå til – Klikk på «lag konto».
Enkel brukerveiledning
50 tidsbesparende hurtigtaster i Outlook
Utskrift av presentasjonen:

Se hvordan jeg smart bruker Outlook 2010 Nina Høkeli mai 2015

Visning av min Innboks Personlige mapper – kun en pr år og varsler Vis som diskusjoner – brukes ved behov Ordne etter dato Leserute – nederst Gjøremålsfelt – av Kategorier – settes på med en gang Flagg – brukes når jobben skal følges opp og kommer som oppgave Visning av min Innboks

Hvordan jeg effektiv administrerer innboksen I Når jeg åpner en e-post i innboksen eller har sendt en e-post, har jeg i prinsippet fire valg: Informasjon: Noen e-poster er kun til informasjon om av praktisk art eller nødvendig informasjon som ikke krever noe svar. Etter gjennomlesing setter jeg kun på en faglig kategori. Hvordan jeg effektiv administrerer innboksen I

Hvordan jeg effektiv administrerer innboksen II Arbeid: Dette er e-poster som krever noen mer arbeid eller mer undersøkelser. Disse følger jeg opp ved å sette på et flagg og setter en dato for når arbeidet skal utføres. Denne e-posten vil da bli lagt til oppgavefunksjonen. Arbeid: Dette er e-poster som krever noen mer arbeid eller mer undersøkelser. Disse følger jeg opp ved å sette på et flagg og setter en dato for når arbeidet skal utføres. Denne e-posten vil da bli lagt til oppgavefunksjonen Hvordan jeg effektiv administrerer innboksen II

Kontroll over innboksen – bruk av Regler Bruk av regler gjør at jeg blir kvitt e-poster fra innboksen som bare forstyrrer, og går til en egendefinert mappe Når jeg oppretter en regel står jeg på den mottatte e-posten som jeg ønsker å lage en regel tilknyttet denne mottakeren. For lage en regel står jeg i innboksen, står i hjem, går til regler i boksen Flytt og velger lag regel. . Kontroll over innboksen – bruk av Regler

Kontroll over innboksen – bruk av betinget formatering Gå til Visning og velger Vis innstillinger og velger Betinget formatering. Jeg har laget følgende Betingende formateringer: E-poster med Høy viktighet har fått farge purpur, effekt understreking og skriftstil fet kursiv. E-poster fra min leder hvor jeg er eneste mottaker, har fått farge fuksia. Felles e-poster fra min leder der jeg ikke er eneste mottaker, har farge grå og skriftstil kursiv. Dette gjør at det er lettere å skille e-postene fra hverandre. Disse betingende formateringene blir borte når jeg flytter de til en annen katalog. Dette er fordi jeg kun har valgt å bruke betinget formatering kun i min innboks. Kontroll over innboksen – bruk av betinget formatering

Visning av min Kalender Kategorier – på alle avtaler Delte kalendere – står alfabetisk lett å navigere Rom – står alfabetetisk lett å navigere Leserute – nederst Dagens oppgaveliste - normal slik at jeg enkelt kan se hvilke oppgaver jeg har denne dagen Ukedager – hver mandag har jeg manuelt lagt inn uken slik: , dette gir meg den oversikten jeg trenger Visning av min Kalender

Visning av mine kontakter Jeg har en nøye gjennomtenkt struktur slik at alle kontakter er bygd opp på samme måte. Navn og etternavn legges helt likt for alle kontakter. Dette gjelder også for firmanavn som staves akkurat på samme måte. Dette gjør at jeg har et oppsett etter firmanavn som gjør at min Outlook fungerer helt perfekt for meg. Telefonnummer, e-postadresse og funksjonen som vedkommende har legges også inn. Er det noe spesielt jeg skal huske om denne personen legger jeg dette i notatkolonnen. Mine kontakter viser med sortering på firmanavn Enkelt kan jeg søke etter en person ved Ctrl E og taste navn Visning av mine kontakter

Alle mine oppgaver over en viss tid og megde legger jeg til som en egen oppgave. Oppgavene får forfall og en kategori Legger inn møtenotater i oppgaven Dersom oppgaven gjentar seg starter jeg oppgavenavnet med årstallet og samme tekst. Dette gir en fin og visning. Oppgavene sorteres på forfallsdato. Forfallsdato endrer jeg hele tiden etter hvert som jeg jobber med oppgaven. Setter oppgaven til fullført når jeg vet at det ikke er mer å gjøre Visning av oppgave

Visning av mine notater Notatene mine i Outlook erstatter post-it notater, jeg bruker ikke papir Her legger jeg korte notater som jeg ikke har noe sted å legge. Legger kategorier på notatene. Vises etter kategori Er søkbart ved å bruke Ctrl E Visning av mine notater

Hvilken nytte bruk av kategorier gir Gir en oversikt i jobbhverdagen og hvilke utvidede søkemuligheter kategorier kan gi. I og med at jeg har brukt kategorier i noen år har jeg valgt en inndeling som jeg en komfortabel med. Mine kategorier er hele tider under utvikling slik at jeg kan benytte en ny kategori til stadighet. Jeg gir også kategoriene mine greie farger uten at dette er gjennomtenkt. Fargene gjør det visuelt enkelt å skille de fra hverandre. Hvilken nytte bruk av kategorier gir

Bruk av kategorier – forslag til inndeling Mine kategorier er inndelt i faglige, praktiske, administrative og hvordan jeg skal følge opp mine oppgaver. Slik ser mine kategorier ut akkurat nå: Bruk av kategorier – forslag til inndeling

Bruk av kategorier på e-post Alle mine e-poster får en kategori med en gang jeg mottar de. E-poster som skal slettes får ingen kategori Som hovedsak får alle e-poster en faglig kategori. Men dersom det er arbeid jeg skal gjøre til e-posten vil den få en ekstra kategori som heter arbeid. Dersom det er en e-post jeg må avvente at andre skal foreta seg noen vurderinger eller noe annet setter jeg på kategorien avventer på i tillegg. Jeg setter også på avventer på sendte e-poster som jeg følgelig venter på svar fra andre. Jeg setter også kategorier på sendte e-post. Når jeg er ferdig med arbeid med en e-post tar jeg bort arbeid eller avventer. Kategorien opplæring setter jeg på e-poster jeg ikke har tid til å sette meg inn, for at dette kan jeg se på senere På grunn av bruk av kategorier trenger jeg ikke faglige mapper. For å få frem kategorier i innboksen (eller en annen mappe) må denne settes inn som et eget felt via feltvelger Bruk av kategorier på e-post

Bruk av kategorier på kalender, oppgaver og notater Jeg bruker kategorier på møter eller aktiviteter som ligger inne i kalenderen. På oppgaver får også lagt til en ekstra dimensjon som kategori. For å få en flott oversikt må jeg også sette inn et ekstra felt slik at jeg kan sortere på kategori i oppgavene mine. Mine notatene får alle en kategori . Jeg har ingen «gule lapper». Bruk av kategorier på kalender, oppgaver og notater

Om meg Takk for at du leste denne fremvisningen. Mitt navn er Nina Høkeli og jeg jobber som økonomirådgiver i det offentlige. Min utdannelse har jeg fra Handelshøgskolen BI med en Bachelor i økonomi og administrasjon og Master of management, Innovasjon og endringsledelse fra NTNU. Du kan lese ,er om hvordan jeg bruker ny teknologi på bloggen min: https://ninahokeli.wordpress.com E-post ninahokeli@gmail.com Om meg