Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” 11.05.05 Jostein Tvedte.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Forskning og utvikling
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Den digitale dimensjonen i læreplanen for norsk
Ajer-prosjektet Oppsummering av resultater. Agenda • Prosjektet • Metoden • Prosessen • Funn Oppsummering Ajer-prosjektet.
Korleis skal vi få IKT inn i klasserommet? Norsk Nettskole.
F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G 1Rogaland II7/5/2014 Kilde: Aftenposten.no/reise.
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
Læring av grunnleggende ferdigheter!
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
VEIEN VIDERE FOR DIGITAL KOMPETANSE? 1.Kultur for læring 2. Forutsetninger for endring 3. Hva er oppnådd?
Den digitale skole - Et prosjekt fra utdanningsdirektoratet.
Entreprenørskap i lærarutdanningen
En beskrivelse av IKT i skolen Sett fra en lærers ståsted
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
Reidar Aarskog og Sidsel Kaland
Utdanning for informasjonssamfunnet – hvorfor digital kompetanse?
Læreplanen Historie Vg2.
Digital kompetanse for alle. Forord (utdrag) Departementet definerer digital kompetanse som den kompetansen som bygger bro mellom ferdigheter som å lese,
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Digital kompetanse - for hvem og hvordan?. Digital kompetanse Nå nytter det ikke lenger å vente på at det skal gå over. PFDK er her og er kommet for å.
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Skolens digitale tilstand og ITU-monitor
IKT og media i norskfaget. L97 om IKT og media i norskfaget  Fra 1.klasse skal de se video eller fjernsynsprogram  Fra 2.klasse skal de leke på datamaskin,
Nils Ole Nilsen førstelektor Høgskolen i Bodø Å være digital.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Krl-faget i skolen Alf Rolin, HiØ 2007
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Om vurdering og eksamen Vurdering på ungdomstrinnet Underveisvurdering uten karakter Underveisvurdering med karakter Terminkarakterer, januar og.
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
Nettverk for miljølære Olaug Vetti Kvam Skolelaboratoriet i realfag Universitetet i Bergen Bergensvassdrag 26. august 2004.
Introduksjon I tillegg til autentisering, bør/skal også ein sikker kanal tilby garanti for meldings- integritet og konfidensialitet.
Digital kompetanse Innledning. FYLL UT Hovedpunkter i min forståelse av dette tema! (Hva kan jeg?) Hva vil jeg bidra med i tema- behandlingen? Læreplan.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Vanlege nynorskfeil.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
KUNNSKAPSLØFTET Rakel.K.Rohde Næss. Tradisjonelt syn på læring og undervisning Pensumstyrt Lærerstyrt undervisning fra kateteret Memorere,rette svar Læreren.
TILPASSET OPPLÆRING Innledning 2.Hva er tilpasset opplæring? 3.Lov og læreplan 4.Rett til spesialundervisning 5.Pedagogiske dilemmaer.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Læringsorientert vurdering Mapper som lærings- og vurderingsreiskap.
Norges offentlige utredninger NOU 2003: I første rekke Forsterket kvalitet i en grunnopplæring for alle ___________________________________________________________.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
DIGITAL SKOLE HVER DAG Mattias Øhra. Hvor er vi i norsk skole ift. IKT? Digitale skiller:  Forskjeller mellom elever  Forskjeller mellom klassetrinn.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Ove Eide VEGAR INN I FILM. Forteljingar: ei grunnleggande kommunikasjonsform - munnleg - skriftleg - film - tv -
Om å undervise, tilrettelegge veilede, kartlegge, teste, prøve og vurdere elever i en læringsaktivitet Berit Bratholm:
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Kan teknologien hjelpe oss? Mattias Øhra Stipendiat ved Høgskolen i Vestfold BCC Aug
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
ITU Monitor ”På vei mot digital kompetanse i grunnopplæringen” Forskings- og kompetanse- nettverk for IT i utdanninga (ITU)(ITU)
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Utdanningssystemet sitt årshjul
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte

Bakgrunn EDB, data, IT og IKT i meir enn 20 år IKT-kompetanse eller digital kompetanse Kva er ein ”grunnkompetanse”? Nasjonale mål og læreplankrav Lærarane som sentral målgruppe Terminologi og bodskap Haldningar, forforståing og skifte

Problemstilling Den overordna problemstillinga for essayet er om ein kan identifisera ”IKT-kompetanse” som ein eigen ”grunnkompetanse”. IKT-kompetanse kan ikkje sjåast isolert som ein grunnkompetanse, men ein kompetanse som må relaterast til dei fem grunnkompetansane lesing, skriving, rekning, og å kunne uttrykkja seg munnleg og visuelt (gjennom t.d. ”å visa” noko; bilde, gestikulasjon, mimikk og dans).

Grunnkompetanse Grunnkompetanse og/eller basisferdighet Basisfag ”Å visa” Ein temporær sjette grunnkompetanse IKT-kompetanse er viktig og nyttig IKT-kompetanse kan gi læringsgevinst Grunnkompetanse meir enn verktøykunne

Sentrale styringsdokument R94 og L97 IT i norsk utdanning. Plan for IKT i norsk utdanning. Plan for Program for digital kompetanse, St. meld. 30 ( ) Kultur for læring Ny læreplan frå 2006læreplan

Digital kompetanse … I ”Program for digital kompetanse ” seier statsråd Clemet m.a.: Departementet definerer digital kompe- tanse som den kompetansen som bygger bro mellom ferdigheter som å lese, skrive og regne og den kompetansen som kreves for å ta i bruk nye digitale verktøy og medier på en kreativ og kritisk måte.

… Digital kompetanse … ITU sitt problemnotat (2003): ”Digital kompetanse; fra 4. basisferdighet til digital dannelse” Skolen ITiden (1999): Fjerde ”kulturteknikk” Norges forskningsråd (2003): ”…vi må etter- strebe at både elever, lærere, skoleledere, foresatte m.fl. blir ”digitalt selvsikre”, …”

… Digital kompetanse … Kultur for læring (2004): ”… de mest sentrale grunnleggende ferdighetene er: –å kunne uttrykke seg muntlig –å kunne lese –å kunne uttrykke seg skriftlig –å kunne regne –å kunne bruke digitale verktøy”

… Digital kompetanse Digital kompetanse eller ”digitalkompetanse” ”Digital dannelse”, ”digitale skiller”, … digital literacy digital divide Wittgenstein: ”Et ords mening er dets bruk” Kva er digitalt?digitalt

Forståing og forforståing Datateknologien møtt med skepsis ”Maskinar kan ikkje overta lærararbeidet” Forforståinga var sterk IKT Internett opna for forståing for pedagogisk potensial i bruk av datamaskin Men datamaskinen er framleis først og fremst eit verktøy … for vaksne …

Pedagogisk IKT-bruk i og 1990-åra 1980-åra:.. ingen hadde nok oversikt over kva teknologien kunne nyttast til, og ingen hadde nok detaljkunnskap : alle aktørar i norsk utdanning skulle bli ”personlege IT-brukarar” brukar kompetent brukar ”Bruke for å lære. Lære for å bruke.”

Pedagogisk IKT-bruk i eit rasjonelt perspektiv Overkjørt av kravet om datamaskin-bruk? Braut me ”barmhjertighetsprinsippet”? Skepsisen var (er) svært fornuftig! Brukte me ”mistankens hermeneutikk”? Når ein lærar vel å ikkje bruka IKT, må me tru at ho har gjort eit rasjonelt val. Lærarar er óg nyttemaksimerande!

Taus kunnskap Mange unge kan meir om bruk av IKT enn dei kan uttrykkja. Dei rett og slett ”berre kan det”! Dei har såkalla ”taus kunnskap” Per (9 år) kopierer frå ei mappe til ein CD. Han berre ”kan det”. Spør du Per kva han gjorde, svarar han kanskje at han ”kopierte filene over på CD-en”. Er det så mykje meir å sei om det?

Eige fag eller full integrasjon? 1983: Informatikk for lærarar 1997: IT for lærarar 2003: IKT i læring 200?: Full integrasjon? LærerIKT, PILOT og Lærende nettverk Opptakskrav til lærarutdanninga ”Når det kjem til stykket …”

Politisk kompetanseperspektiv Frå leiande politisk hald er det stor tru på IKT og på IKT-bruk i skulen Det er noko utolmodig over fokuseringa Høgre sin skulerevolusjon Siviløkonomisk tenking? Kvalitetsreforma og kompetansereforma

Skilje og skifte? ”Digitale” skilje? Paradigmeskifte? CSCL og LMS Må alle lærarar ha IKT-kompetanse? LærerIKT – ei lærerik erfaring? Er ”IKT-kunne” viktig?

Konklusjon IKT-kompetanse kan ikkje sjåast isolert som ein grunnkompetanse, men må relaterast til dei fem grunnkompetansane lesing, skriving, rekning, og å kunne uttrykkje seg munnleg og visuelt.