Samlet arealløsning for Det juridiske fakultet Orientering til LAMU 17. april 2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva er Fretex ?.
Advertisements

IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
9 prinsipper og 1 regneark:
Samhandlingsreformen – status og utfordringer Grenlandstinget 20. januar 2012.
Den ideelle kommunesammenslåing
Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
Sandnes Folkedanslag Organisering av laget
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Samhandlingsarena Aker Styringsgruppe Oslo kommune.
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Læringsmiljøutvalgsleder som student - Tanker og erfaringer etter et år i lederstolen Marianne Torp.
HVITVEIS.
HiO HiAk Prosessen. Litt historikk September 2008: Styrene ved begge institusjoner vedtar å ”utrede og klargjøre ulike sider ved at HiO og HiAk går sammen.
FS/SUN/SO Informasjonsmøte 7. mai 2014 Ass. universitetsdirektør Tove Kristin Karlsen.
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
UiO – Forskningsadministrativ avdeling FRIDA som felles forskningsdokumentasjonssystem for universiteter og helseforetak ? - Rapportering av vit.
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
STYRKET KONTAKT MELLOM FUP OG FAKULTETENE Kort orientering vedrørende utvidet universitetspedagogisk konsultasjon Møte i studiekomiteen 8. desember.
1 Hovedbygg-prosjektet 2012 Orientering til LOSAM Mars 2012 Jens Petter Nygård, prosjektleder Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget,
Studiekomiteen 26. september Kandidatundersøkelsen 2014.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Lederdialog 8. – 10. juni. Samlingens innhold Status: Hvor er vi? Hvor langt er vi kommet? Hva er særlig viktige utfordringer fremover? Refleksjon: Hvordan.
”Hva ble resultatet på IT-området av fusjonen mellom universitetet og høyskolen i Tromsø?” NTNUs IT-konferanse Hell, september 2010 Magnar Antonsen,
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet.
Samlokalisering Horten videregående skole Fylkestinget vedtok i desember 2004 : utarbeide et byggeprogram for en samlokalisert skole reguleringsplan for.
Status byggesaker Orientering for AMU 7. mars 2016 Eiendomsdirektør John Skogen.
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
Fusjon HiG, HiÅ, HiST, NTNU Gjennomføring: de første månedene.
14. desember 2015: Oppstartsmøte for koordineringsgruppen for Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016.
Fusjonen NTNU og status fakultetet
Senter for læring og utdanning
Universitetsmuseenes nasjonale databaseprosjekt
AMU, EA og Byggesaker Tema: EAs rolle knyttet til byggesaker og avtaleverk m.m. De store prosjektene (LVS osv) og forhold knyttet til hoved- og tilpasningsavtale.
Utdanningskomiteen 19. mai
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Gruppe administrativ organisering
Endringsprosesser ved UiT
Skoleruta 2016 – 2017 Elever - Mindre grupper
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Forsknings- og undervisningsbygg for livsvitenskap, kjemi og farmasi
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Skoleruta mindre grupper
Ane Marte Rasmussen, spesialrådgiver
LAMU– 16. oktober 2015 ARK-undersøkelsen.
IE - Samlokalisering Allmøte 25. september 2017
Samlokalisering etter fusjon
Årshjul Forvaltning Fagskole Akershus Januar: Desember: Februar:
Møte i styringsgruppa for Masterplan for IT
Studieledernettverket: Silurveien og digitalt læringsmiljø
Skoleruta mindre grupper
Aktiviteter i campusutvikling høst 2017
Hva skjer i programmet nye Kristiansand
Universitetsmuseenes nasjonale databaseprosjekt
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Prosjektet Office 365 på UiO - Gyda Kjekshus
Prosjekt Digitalt pensum
Lindesnes 2020 Vi bygger den nye kommunen sammen.
Gjennom samarbeid blir vi bedre!
Informasjonsmøter for ansatte
Canvas-prosjekter 2017/2018 Det nedsettes en prosjektgruppe + en referansegruppe som skal legge til rette for administrativ og pedagogisk support og opplæring.
Koordinering og gjennomføring av flytteprosesser
Gjennom samarbeid blir vi bedre!
Administrative fellesløsninger
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
Utskrift av presentasjonen:

Samlet arealløsning for Det juridiske fakultet Orientering til LAMU 17. april 2015

Kort historikk 2010: Kontakt mellom UiO og Entra om mulighetene for UiO i Kristian Augustsgate I desember 2012 ba UiO formelt Entra om tilbud på lokaler basert på UiOs romprogram Entra kom med tilbud i februar 2013 Etter en forhandlingsperiode meldte UiO i juni 2013 at vilkårene for avtale ikke var til stede

Entra meldte i august 2013 interesse for videre drøftelser Høsten 2013: UiO vurderte romprogrammet på nytt og reduserte behovet Entra gav nytt tilbud på redusert leieareal i februar 2014 Mars 2014: U-styret ga U-direktøren forhandlingsfullmakt Høsten 2015: Fakultetet beslutter tentativ innplassering i samlet arealløsning

Vinteren 2014/15: Entras forslag til reguleringsplan for Tullinkvartalet ute til offentlig gjennomsyn Januar 2015: Flere innsigelser mot Entras forslag – bl.a. fra Riksantikvaren Januar 2015: UiO og Entra gjenopptar prosessen med prosjektmøter Februar 2015: Ny hovedbrukergruppe oppnevnes Mars 2015: Hovedbrukergruppen har sitt første møte

April 2015: –Reguleringsprosessen foregår fortsatt, Entra og UiO jobber med justerte tegninger som ennå ikke er ferdigstilt. –Hovedbrukergruppen fortsetter sitt arbeid Mai > –Hovedbrukergruppen fortsetter sitt arbeid –Høsten 2015 vil temagrupper bidra –Entra har gitt uttrykk for at målsettingen er innflytting i 2018 –Det er fortsatt mye usikkerhet knyttet til prosjektet.

Premisser for prosjektet Romprogrammet Fremlegget for UiO-styret –Mer kompakt campus i sentrum med gode sosiale og faglige møtesteder –Bedre studiehverdag, økt studiekvalitet og godt læringsmiljø i fokus –Moderne fleksible undervisningslokaler samlet i ett bygg –Samling av studentrettede tjenester –Samlet bibliotek i nybygget –Samling enhetene – grunnenheter og fakultetsadministrasjonen

Premisser for prosjektet II Lokal ledelse –Alle enheter skal samles –IFP og NIFS plasseres i samme bygg –IOR og PluriCourts plasseres i samme bygg –Færrest mulig enheter skal flytte –Førstestillinger skal ha enekontor –Ansatte i fast eller langvarig arbeidsforhold skal ha fast arbeidsplass, i enekontor eller fler-personskontor –Det skal, så langt praktisk mulig, være likeverdige arbeidsforhold for ansatte uavhengig om de sitter i nybygg eller eksisterende bygg

Organisering av prosjektet Entras ledelse Prosjektleder Nærings- og fiskeri- departementet Samlet arealløsning for Det juridiske fakultet PROSJEKTORGANISASJON (pr ) Universitets- styret Universitets- direktøren UiO Eiendoms- avdelingen UiO Styringsgruppe UiO Leder: TKK Deltakere: HPG, JS Kontakt om leiebetingelse r Prosjektmøter UiO - Entra Prosjekteier Hovedbruker- gruppen Temabrukergruppe Entreprenør Bruker- koordinator Kunnskaps- departemente t

Hvorfor tentativ innplassering? Ønske om å skape engasjement hos de berørte Gjelder både nybygg og eksisterende bygg Hovedbrukergruppen er oppnevnt ut fra de som skal inn i nybygget

Hva med de eksisterende bygg Arealprosjektet har to delprosjekter –Tullinkvartalet og eksisterende bygg –EA er i gang med å se på prosessen rundt eksisterende bygg, men er tidlig i prosessen

Hvem er hovedbrukergruppen Representanter fra –IOR –Fakultetsadministrasjonen –Studentene –Juridisk bibliotek –Vernelinjen –Organisasjonene –UiO/EA –Koordinator: Tor Inge Rosvoll

Hva gjør hovedbrukergruppen nå? Ser på plassering av hovedfunksjoner i bygget: –Heiser, trappeløp –Auditorier –Undervisningsarealer –Studentarealer –Kantinearealer –Kontorarealer –..

Hva skal temagruppene gjøre? Ikke fastsatt, men mulige temaer er –Hvordan organisere de studentrettede tjenestene på best mulig måte –Hvordan skape best mulig læringsmiljø i bygget –Hvordan skape best mulig arbeidsmiljø for ansatte –...