KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Utfordring Behov Mulighet Vilje Løyse utfordringane..?
Advertisements

Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
Ny rammeplan for barnehagen
Kunnskapsløftet i Kunst og handverk
Entreprenørskap i lærarutdanningen
FOS-Forum for oppvekst i Sunnhordland. Velkommen til samling Barn og unge med store psykiske problem/åtferdsvanskar- Oppfølging av konferansen i Hgsd.
Etikk i pedagogisk arbeid
Skien/Telemark 4.februar 2011 Solveig Eldegard Kva vil Utdanningsforbundet gjere for vaksenopplæringa?
Barnehagelova. Lov- og avtalesystemet Tariffavtalar Hovudtariffavtalen Barnehagelova Arbeidsmiljølova Ferielova Likestillingslova Aldersgrenselova Pensjonslova.
Kva er vår oppgåve i Bømlo?
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
KURS FOR HTV Råd og rettleiing i arbeidet med tilsetjingssaker Torill Marie Kufaas Karlsen Anne Siri Bentsen.
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Tilpasset og inkluderende opplæring Jorun Buli Holmberg TILPASSET OG INKLUDERENDE.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Opplæringslova.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
1 H AR ME GLØYMT KULTUREN ? Magnhild Meltveit Kleppa, 29. april 2015.
Velkommen til praksismøte for ABLU Torsdag 19.mars 2015
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
TILPASSET OPPLÆRING Innledning 2.Hva er tilpasset opplæring? 3.Lov og læreplan 4.Rett til spesialundervisning 5.Pedagogiske dilemmaer.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Rammeplanen i barnehagene i Re og Hof! Etterutdanningsprogram.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
Mitt oppdrag Kva for utfordringar, i ny rammeplan for barnehagen, vil praksisfeltet trekkja fram som særs viktige for førskuleutdanninga Perspektiv ein.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
-Ein tydeleg medspelar Psykisk helse og fråfall i vgo Geirangerkonferansen 20. – 21. april 2016Jorunn Dahle.
LIKEVERDIGE HELSETENESTER. «Likeverdige tjenester betyr at alle har tilgang til tjenester av like god kvalitet som er tilpasset det enkelte menneskets.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
Per Håvard Frilund Det digitale læringsmiljøet Onsdag Måndalen skule.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Anita Holm Cirotzki – Loen 19. november 2015 Høyring om endring i barnehagelova Barn med særskilde behov.
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Barnehagane i Vestnes kommune Antal plassar. KOMMUNALE Fiksdal oppvekstsenter30(24) Midlertidig disp. Tomrefjord barnehage36 Gardstunet barnehage42 Helland.
Dialogmøte kommunereform Bakteppe for kommunereformen - Kommunen som tenesteytar.
Fusjon - Vestlandshøgskulen Avdelingsmøte Avdeling for lærerutdanning,
Lærande nettverk i barnehagen Utvikla frå skulane Finne vår form Rammeplanen 7 regionale nettverk + Styrarnettverk Barnehagestemne/ fagdag Studietur Sogn.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Opplæringslova kapittel 9A
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
STORFORELDREMØTE
BARNEHAGER Høsten 2016/våren 2017 ble prosessen med å legge ned Regnbuen barnehage f o m gjennomført. 17 barn og 7 ansatte er blitt fordelt.
”Gode og trygge lærarar”
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Målgruppa til tenesta. Mennesker med utviklingshemming over 18 år med alvorlege atferdsproblem og psykiske lidingar. Vaksne med diagnoser innafor autismespekterforstyrringar.
Sogndal kommune.
Interkommunalt PPT samarbeid i 4 kommunar
SPRÅKLØYPER Ein introduksjon
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Målgruppa til tenesta. Mennesker med utviklingshemming over 18 år med alvorlege atferdsproblem og psykiske lidingar. Vaksne med diagnoser innafor autismespekterforstyrringar.
Sogndal kommune.
Språkløyper - nasjonal strategi for språk, lesing og skriving
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
alle barna sin rett til god omsorg
Stadbasert og bærekraftig læring med
Utfordringar på Teknisk
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
Sogn og Fjordane i ei brytningstid
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
Overordna del – verdiar og prinsipp i grunnopplæringa
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
Utskrift av presentasjonen:

KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen sin st å stad - styrarsida - pedagogisk leiar sin st å stad

DEN NYE RAMMEPLANEN Ein meir oversiktleg plan. Tydlegare spr å k og setningsoppbygnad. Anerkjenning av barnehagen som ei pedagogisk verksemd. Meir fokus p å ansvaret styrar og pedagogisk leiar har for innhaldet. Planen tydlegjer barnehagen sitt samfunnsmandat. Samanhengen mellom rammeplan og lov om barnehagar er mykje tydlegare.

DEN NYE RAMMEPLANEN Barna sin rett til medverknad er meir vektlagt. Fagomr å da m/krav til personale Krav om tydlege vaksne Dokumentasjon

KOMMUNEN SITT ANSVAR: VURDERE RAMMETILH Ø VA OG KOMPETANSEBEHOVET - st ø rre krav til faglegheit - behov for fleire f ø rskulel æ rarar for å sikre den pedagogiske verksemda - fleire menn(krav om likestilling/likestilt barnehage) TILSYN MED UTGANGSPUNKT I RAMMEPLANEN OG Å RSPLANANE - dokumentasjon gir innsyn.

Omsorg,oppseding og l æ ring i barnehagen skal fremje likeverd, likestilling, å ndsfridom, toleranse, helse og forst å ing for berekraftig utvikling. § 2 Bhg.l

Tverrfagleg SIKRE GOD KOORDINERING FOR ULIKE TENESTER FOR BARNEFAMILIER. SIKRE SAMARBEID BARNEHAGE-SKULE VED OVERGANGEN. - Utvikle eit kvalitetssystem for dette i samarbeid med skulen. (Dette m å ogs å allmennl æ rar utdanninga ha fokus p å.) SIKRE EIT GODT SAMARBEID MELLOM BARNEHAGEN OG BARNEVERNSTENESTA, HELSESTASJON, PPT.

Kompetanseheving STADIG UTVIKLE PERSONALET SIN KOMPETANSE STYRKE STYRARROLLA FELLES KURS FOR BARNEHAGEPERSONALET OG SM Å SKULEL Æ RARANE.

STYRAR SPR Å KBRUKEN I DEN NYE PLANEN TYDLEGGJER STYRAREN SITT PEDAGOGISKE ANSVAR. - T.d: skal/b ø r - pedagogisk rettleiing. TYDLEGGJER STYRAR SI ROLLE I Å RSPLANARBEID OG PLANLEGGING.

PLAN FOR KORLEIS RAMMEPLANEN SKAL INNF Ø RAST I EIGEN BARNEHAGE. GJERE HEILE PERSONALET DELTAKANDE. BEVISSTGJERING BLANT PERSONALET OM KVA BARNEHAGEN SKAL ST Å FOR. - Verdigrunnlag, oppvekst og l æ ringsansvar. Lokal tilpassing

KOMPETANSEHEVING I FORHOLD TIL DEI OMR Å DA SOM ER NYE OG FORSTERKA. - S æ rleg forst å inga av l æ ringsbegrepet. NYTILSETTINGAR -Vere meir bevisst i samansettinga av personalgruppa sin samla kompetanse. TILRETTELEGG FOR EIT GODT L Æ RINGSMILJ Ø.

Samarbeid med grunnskulen - Ein meir direkte kontakt med skulen er viktig ved overgang barnehage/skule - Samarbeid mellom styrar/rektor. - Felles fag/fagomr å de for barnehage og skule. - Kontinuitet i oppl æ ringa barnehage/skule.

PEDAGOGISK LEIAR GRUNNSYN VI ER PEDAGOGAR! - Unng å flat struktur. - Har mykje med v å r anerkjenning utad i samfunnet å gjere. BEVISSTGJERING OM INNHALDET I FAGOMR Å DA EIT ST Ø RRE ANSVAR FOR RETTLEIING AV BARN,FORELDRE OG PERSONALE

Oppsummering til slutt F ø rskulel æ rarutdanninga skal kvalifisere for den barnehagen vi skal ha til ei kvar tid Studentane m å kunne rammeplanen og lovverket Studentane m å bevisstgjerast p å eige grunnsyn Refleksjon over eigen praksis Dr ø fte kva som ligg i begrepet barns medverknad Dei minste barna Fagomr å da og livslang l æ ring Bevisstgjere studentane p å at f ø rskulel æ raren er den viktigaste ressursen i den nye barnehagen Vektlegge rettleiing i grunnutdanninga Verkty for dokumetasjon som grunnlag for refleksjon Styrke samarbeid h ø gskule og praksisfelt