Birkebeinerrennet 2015 Markedsundersøkelse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Undersøkelse om Skolefrukt Gjennomført for høsten 2007 med Questback Kortversjon.
Advertisements

Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering Birkebeinerrennet 2010.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Omsorg for barn og permisjon
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Kvinnelige ledere i byggenæringen Undersøkelse for Byggekostnadsprogrammet Rolf K. Andersen Fafo Institutt for arbeidslivs- og velferdsforskning 2006.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 4. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Sykkelundersøkelsen Stavanger kommune Formålet med undersøkelsen er å kartlegge holdning, adferd (handlinger, vaner) og intensjoner i forhold til.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 2. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 1. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 1 Evaluering UngdomsBirken ski 2010.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
2011 Fagbesøkende presentasjon. Utforming og design av undersøkelsen er basert på ACSI som er en internasjonalt anerkjent modell Snitt fagmesser = gjennomsnitt.
Kræsjkurs Del Ii Hypotesetesting
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Status to år etter Februar 2011 Ansvarlig for analysene: Håvard Windstad Analysesjef, MediaCom Læreryrkets status i Norge.
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
2011 Fagutstillerpresentasjon Splitt - Bilimportører.
Det Sentrale Pensjonistutvalget i Fagforbundet har avholdt en anonym spørreundersøkelse for uføretrygdede medlemmer i Fagforbundet. Spørreundersøkelse.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
HMS-kort i Byggenæringen
Prognoser for arbeidsmarkedet i Oppland i 2015
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Utdanning Lister En presentasjon.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Innbyggerundersøkelse 2018
Entreprenørseminar 7. april 2005 Øyvind Lauridsen Petroleumstilsynet
Evaluering eBorger Pilot
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
St.Hanshaugen - bydelsrapport
Forbruker- og Finanstrender 2019
Frogner - bydelsrapport
Nordstrand - bydelsrapport
Utskrift av presentasjonen:

Birkebeinerrennet 2015 Markedsundersøkelse

Innledning Dette er en rapport utarbeidet av Markedsføringshuset på bakgrunn av en webbasert markedsundersøkelse som ble sendt ut til et tilfeldig utvalg av påmeldte deltakere til Birkebeinerrennet 2015. Vi sendte ut invitasjon om å delta i undersøkelsen via e-post til 1600 tilfeldig utvalgte deltakere. Totalt har vi svar fra 56%. Både størrelsen på utvalget og den relativt høye svarprosenten er tilstrekkelig til å kunne gi nøyaktige estimater om det undersøkte for den populasjonen som representeres. I undersøkelsens første del har vi evaluert elementer ved arrangementet på en tilfredshetsskala fra 1 til 6. I denne rapporten er denne skalaen omregnet til en skala fra 0 – 100 poeng, hvor 100 er best og vil tilsvare 6 (svært tilfreds) i gjennomsnitt. Erfaringsmessig er 70 - 75 poeng etablert som en kritisk grense for et tilfredsstillende resultat. Områder som scorer lavere enn dette bør det spesielt fokuseres på i forbedringsarbeidet. Alle data skjuler seg bak diagrammene – det er derfor mulig å foreta ytterliggere analyser ved å klikke på diagrammene. Siden Birkebeinerrennet 2014 ble avlyst pga været, vil årets undersøkelse bli sammenlignet med Birkebeinerrennet 2013 Stavanger, april 2015 Markedsføringshuset _____________ ______________ Bjørn Bruland Terje Eide Partner/Markedsanalytiker Partner/Rådgiver Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Oppsummering Tilfredshet alt i alt Årets Birkebeinerrenn ble gjennomført i strålende vær og løypene var upåklagelige. Alt i alt fikk arrangementet en score på hele 90 poeng! Gjenkjøpet er høyt siden 92 % vil helt/ganske sikkert delta igjen og av disse vil 83 % melde seg på Birkebeinerrennet 2016. 38 % kommer til å melde seg på via lojalitetspåmeldingen Birkebeinerrennet er og blir et motiverende treningsmål. 27 % har gått deler av løypa tidligere i vinter. Kun 2 % har gått hele løypa i løpet av vinteren Før, under og etter Løypekulturen har forbedret seg med syv poeng fra 2013 Størrelsen på puljene er mer tilfredsstillende og går fra 67 poeng til 80 poeng Bagasjeutleveringen er det eneste som har sviktet i år. Fikk en score på 45 poeng siden bagasjen var våt og gjørmete pga oppbevaring rett på bakken Dusjmuligheten har kommet opp på et tilfredsstillende nivå med 71 poeng. Det er ni poengs forbedring fra 2013 Mat- og drikkestasjoner Opptil 10 poengs fremgang på de fleste stasjonene. Mål holder seg stabil på 79 poeng. Stasjonene ute i løypa får en score på 85/86 poeng Av produktene får Gilde Birkebeinerskinke og ertersuppe lavest score med 71 og 72 poeng YT Restitusjonsdrikk holder fortsatt stand som favoritt Sponsorer og bruk av produkter Volkswagen, Enervit og Swix har høyest kjennskap blant deltakerne. Kjennskapen til Enervit langingspakke er høy, men få benyttet seg av tilbudet 79 % av deltakerne bruker staver fra Swix 75 % leser/blar igjennom programmagasinet. Det er fem prosentpoeng færre enn i 2013. 90 % henter sin siste informasjon på Birkebeiner.no Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Antall ganger deltatt 46 % har deltatt fem ganger eller fler. Har man deltatt en gang er terskelen lavere for å delta senere Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Tilfredshet før start Stor fremgang på «toaletter ved start» og «startordningen». Noen områder går tilbake, men fortsatt ligger tilfredsheten svært høyt Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Tilfredshet under og etter 1 Både traseen og prepareringen er svært god. Tilfredsheten med «Størrelsen på puljene» har bedret seg kraftig og løypekulturen har utviklet seg i riktig retning Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Tilfredshet under og etter 2 Deltakerne var ikke fornøyd med bagasjeutleveringen, siden den var bade våt og skitten. Dusjumulighetene har forbedret seg med hele 9 poeng Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Tilfredshet med innholdet/serveringen på drikke- og matstasjonene Alle er fornøyd med drikke- og matstasjonene og de holder det samme nivået alle sammen Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Tilfredshet med produktene på drikke- og matstasjonene Alle produktene uten om Maarud potetgull går frem. YT restitusjonsdrikk holder fortsatt stand som favoritten Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Testet løypa/traseen tidligere i vinter Flertallet har ikke prøvd ut traseen før rennet Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Uhjulpen sponsorkjennskap Birkebeinerrennet VW/Møller, Enervit og Swix er de tre sponsorene med høyest kjennskap. •** Kjennskapsprosenten er beregnet ut fra ”brutto deltakere” i undersøkelsen. Mao ”blanke” besvarelser (rundt 15 prosent på dette spørsmålet) blir tatt med som ingen uhjulpen kjennskap til noen av sponsorene. Vi må regne med at en andel av disse kjenner til men velger ikke å svare – og at den faktiske uhjulpne kjennskapen derfor er noe høyere for samtlige sponsorer. Den relative forholdet av kjennskap til sponsorer vil ikke bli påvirket av dette. Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Kjennskap Enervit langingspakke Høy kjennskap, men få benyttet seg av tilbudet Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Enkelt å finne informasjon om Enervit langingspakken Informasjonen er enkel å finne Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Hvilket stavmerke bruker du? De fleste bruker staver fra Swix Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Lest programmagasin 1/3 leser det meste i programmagasinet. En svak økning blant de som ikke leser magasinet Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Hvor henter du din siste informasjon før Birkebeinerrennet? Birkebeiner.no er informasjonskilden som blir brukt Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Sport 1 markeder Deltakerne er tilfreds med Sport 1 markedene Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Hvorfor deltok du? Birkebeinerrennet er og blir et motiverende treningsmål Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Transport Over halvparten brukte bil og andelen øker med syv prosentpoeng. Buss i regi av Birken går ni prosentpoeng tilbake Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Arrangementet alt i alt Svært høy tilfredshet alt i alt med årets arrangement Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Alt i alt Alle er fornøyd med året arrangement og over halvparten er «svært fornøyd» Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Delta igjen Andelen holder seg stabile Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Melde deg på til FredagsBirken ski 18 Melde deg på til FredagsBirken ski 18. mars 2016 eller Birkebeinerrennet 19. mars 2016 Fire av fem kommer til å melde seg på Birkebeinerrennet neste år Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Når har du planer om å melde deg på? De fleste velger å melde seg på via lojalitets- eller ordinær påmelding Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Fylke Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Alder og kjønn Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Virke og utdannelse Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Statskog Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Hva forbinder du først og fremst med Statskog SF? De aller fleste forbinder Statskog med skogeier. En økning inne for «Tilbyder av jakt, fiske..». Fra i fjor til i år er de som svarer «vet ikke» halvert Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Har du benyttet deg av Statskog sine fritidstilbud noen gang? Det er noen flere i år enn i fjor som har benyttet seg av tilbudene Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015

Hvor hørte du sist om Statskog? Like over halvparten hørte sist om Statskog under Birken arrangement eller Birkens informasjonskanaler Markedsundersøkelse Birkebeinerrennet 2015