Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Advertisements

Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
HVA ER ?.
Publisering på internett
NESOs Formannskole klasse / 2014
Forbedringskunnskap kan læres gjennom personlig forbedringsarbeid
- Bak enhver tekst er det arbeid
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Informasjonsmøte BACHELORSTUDENTER HØSTEN Studieadministrasjon Studiekonsulenter på Fysisk institutt: –Christine Sundtveten, rom V137 –Katrine Langvad,
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Praksislærermøte GLSM-praksis
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Pedagogisk utviklingsarbeid Oversikt studiet. Plan - oversikt Uke 10: Prosjekt og prosjektorganisering i yrkessammenheng. Kvalitet i pedagogisk arbeid,
Gå inn på denne internettadressen:
IBE110 Informasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
INF111 Innføring i nformasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Blogging med Google Blogger
Hverdagen for Ruth og Sissel.
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Problemstilling Frode Svartdal UtTø H-2007.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Hva skal dere få vite i dag ? Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk og vi som er her : Om studieprogrammet.
Ch. 11 IBE250: Strategisk bruk av IT Lærebok: McNurlin & Sprague, Information Systems Management in Practice, 8. edition, Prentice Hall, (ISBN.
Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Forelesning 1 – WMP - Introduksjon/HTML - Tom Heine Nätt.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Heltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
MAS 1500 Vest-Europeisk historie
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Fagartikkel – et eget prosjekt Noen påminnelser. Det jeg lurer på … … fører meg til problemstillingen Er det ingen ting jeg lurer på, undrer meg over,
Inf1000 (Uke 5) Arrayer, filer og tekst
Institutt for spesialpedagogikk VELKOMMEN TIL INSTITUTT FOR SPESIALPEDAGOGIKK INFORMASJONSMØTE FOR NYE MASTERSTUDENTER 12. AUGUST KL. 10:15 -12:00, AUD.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Individuell fagtekst fra praksis.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for A IT-seksjonen, LU.
Om å skrive fordypningsoppgave i pedagogikk
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Udir Lokalt gitt muntlig eksamen Sist endret: Endret 20. mars 2014 Vi har presisert en formulering to steder i rundskrivet. Tidligere sto det at.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
Om arbeidet med bacheloroppgave, DRI3001
Knut Tveit 27. september, 4. oktober og 11. oktober 2010
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Informasjonsmøte om VEILEDNING
Introduksjon til FINF4031 Individuell semesteroppgave
Utskrift av presentasjonen:

Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering

Studieplanen om arbeidskrav Oppgaver til arbeidsmappen i Pedagogikk 102 som må være godkjent for at man skal bli sluttvurdert: 1)Obligatorisk frammøte og referat fra 8 temadager. (Individuelt arbeid). Referatene skrives som blogginnlegg. 2)Presentere ett praksisbasert prosjekt for medstudenter og lærere. (Gruppeoppgave.) 3)Innlevering av to praksisrapporter. 4)Utvikle et ressursnettsted for lærere (Individuelt arbeid) 5)Skrive en fagartikkel på inntil 3000 ord med tema og problemstilling knyttet til Pedagogikk 102 (individuelt arbeid) og gjennomføre avtalt veiledning i tilknytning til dette arbeidet.

Studieplanen om Sluttvurdering Studentene skal levere en digital presentasjonsmappe med følgende innhold: 1.Bloggreferatene fra den obligatoriske undervisningen (individuell oppgave). 2.Fagartikkel fra Pedagogikk 102, med tema knyttet til erfaringer fra pedagogisk teori og praksis. Arbeidet skal være på om lag 3000 ord (individuell oppgave) 3.Refleksjonsnotat som bygger på praksisrapportene og inneholder studentens refleksjon over egne erfaringer og utvikling i praksisopplæringen. Notatet skal være på om lag 3000 ord (individuell oppgave). 4.Et ressursnettsted for lærere. Oppgaven presenteres på et webområde og inneholder oversikt over relevante nettressurser og kommentarer til disse, i tillegg til linker til de andre eksamensarbeidene (individuell oppgave).

Følgende er altså grunnlag for sluttvurderingen og skal inngå i den digitale eksamensmappen for ped: En fagartikkel (om lag 3000 ord) Referater fra de obligatoriske temadagene (i bloggversjon), dvs. 7 referater, ett fra hvert av temadagene (ikke datamessa). Blogginnleggene skal nås via PageFlake. En ressursside utarbeidet i PageFlake, evt. annen digital presentasjonsplattform kan diskuteres En praksisrefleksjon på om lag 3000 ord som bygger på de fire praksisrapportene

FRISTER: Referatene fra hver obligatoriske temadag, i blogg-versjon, skal være ferdig seinest innen fredag kl samme uke temaet har vært presentert. Eksamensmappen skal være fullført seinest torsdag 30. april kl Da brennes mappeinnholdet på en DVD.

Artikkelen Skrivekurs i uke 6 (både onsdag og fredag) Tema skal være knyttet til ped 102 og godkjent seinest ved første veiledning Artikkelen skal være på ca ord og legges i eksamensmappen Litteraturlisten til artikkelen skal omfatte minst 500 sider og være referert til i artikkelen.

INDIVIDUELL VEILEDNING Gis først og fremst i tilknytning til artikkelen, men andre sider ved eksamensmappen og presentasjonen kan være aktuelle veiledningstema. Studenten har ansvar for å stille konkrete spørsmål. Send helst på mail minst dagen før. Første veiledning er obligatorisk og foregår i uke 9 og 10 ”live” på Remmen. Veiledninger ut over dette er frivillig og kan foregå både ”live” og pr. mail. Studenten har ansvar for å gjøre avtaler om disse veiledningene minst en dag i forveien. Siste uke det gis veiledning: Uke 16 Etter da kan man ikke regne med å få veiledning. Helpdesk er behjelpelig med teknisk bistand

Obligatorisk frammøte til temadagene: Hvorfor? Vi erstatter tradisjonell eksamen med prøving av pensum. Obligatorisk frammøte er eneste måten å sikre at alle har jobbet med alle de sentrale temaene. De som ikke kan være til stede, uansett grunn, må skrive en mer omfattende sammenfatning av tema. Ikke som ”straff”, men fordi man vil sikre at alle har arbeidet med stoffet. Søknad om fravær, uansett grunn, skal sendes studieleder pr. mail.

Obligatorisk frammøte til temadager: de som er til stede Det skal skrives referat av forelesningen for at dagen skal bli godkjent (omlag 500 ord) etter en mal som dette: 1.Kort sammenfatning av innholdet 2.Hva jeg merket meg spesielt, syntes var mest interessant, og hvorfor Referatene skal presenteres som blogger med som tittel på hver post

Obligatorisk frammøte til temadager: de som ikke er til stede Det skal skrives en mer omfattende sammenfatning av tema (minimum 1200 ord) etter en mal som denne: 1.En redegjøring for tema basert på litteratur og kilder 2.Hva jeg synes er mest interessant med tema, og hvorfor Sammenfatningene skal presenteres som blogger med som tittel på posten

Bloggen Bloggen skal være registrert på EtternavnFornavn, altså ikke brukernavn, alias eller lignende (Skrives som bloggens navn under registrering. Se screencast om wordpress.com: Bloggen skal ikke ha annet innhold enn referatene fra undervisningen Bloggens URL-adresse legges ut på Nettkonferansen på egen tråd under pedagogikk NB! De som ikke har dette i orden får ikke referatene godkjent

Ressurssiden PageFlake-presentasjonen fungerer som en ressursside og presenterer samtidig den digitale mappen som skal vurderes Presentasjonen skal ha følgende innhold: – Artikkelen, gjerne en wiki-presentasjon eller andre presentasjonsformer. Kopi av artikkelen legges inn i eksamensmappen før fristen. Omfang: ca ord – Vindu til bloggreferatene fra de obligatoriske temadagene – Presentasjon av linker og annen informasjon knyttet til ressurssidens tema. Husk ledsagende tekst som forklarer ressurssiden idé Husk: Dette skal presenteres på en god måte PageFlakets URL-adresse sendes til HPW med kopi til Solgunn Strand Hvordan lage PageFlake? Se her:

Ressurssiden, kriterier: Bygger på en idé som må komme fram Et faglig perspektiv og innhold God og tiltalende presentasjon – oversiktlig og ryddig – lett å lese, lett å finne fram i Nytteverdi for brukerne (lærere)

Eksempler på PageFlakesarbeid

Praksisrefleksjon Bygger på de 4 praksisrapporter som ligger i pedmappen Se mal for praksisrefleksjon.praksisrefleksjon Praksisrefleksjonen skal kun ligge i eksamensmappen (i pedmappen)