Ullensaker kommune Hvilke forventninger har kommunene til samarbeidet med NAV Akershus Innlegg for NAV Akershus 16. mars 2009 v/rådmann Arne Bruknapp.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Jacob Aars, Uni Rokkansenteret
Advertisements

Nordlandsløftet Forum Nordlandsløftet 7. – 8. november, Skagen Hotel
Overordnet målbilde for nye arbeids- og velferdskontor
Ledelse i ny organisasjon Innspill til mellomlederne i Levanger kommune Oddbjørn Vassli KPMG.
Organisering av flyktningarbeidet
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
Statens sivilrettsforvaltning - hva skjer hos oss i 2012?
Strategi for rekruttering til kommunene – hva kan kommunene og KS gjøre ? Strategikonferanse Hordaland 2009 Bente Stenberg-Nilsen, Fagsjef KS.
Inntektssikring- økonomisk sosialhjelp Råd/veiledning -psykososiale støttesamtaler Tiltaksarbeid, herunder kvalifiseringsprogram Midlertidig husvære.
”Fylkesmannens forventninger om oppfølging av sosialtjenestelovens ansvarsområde”
Morgendagens kompetanse
Endring gjennom ledelse. Politisk styring Vekst og utvikling for barn, unge og familier Politisk styring, gjennom budsjett, lovverk, styringsbrev.
Dialogseminar Åre 15. – – NAV v/Jostein Solberg Dialogseminar Åre, 16. februar 2006.
Et arbeidsliv for alle! Jon Valestrand - tillitsvalgt for Fellesforbundet ved Åstvedt AS.
Side 1 Veier videre for 9K Jørund K Nilsen Laholmen 14. mars 2003 Veier videre for 9K.
Flerkulturelt etablererprosjekt
NAV – REFORMEN Innhold og utfordringer i NAV-kontorene. 12 K PLO-nettverk 27.september 2006 Live Jetlund, rådgiver, Fylkesmannen i Vestfold.
Revidert arbeidsgiverpolitikk Gir Partsammensatt samarbeidsutvalg sin tilslutning til rådmannens forslag?
Flyktningkonferansen 2008
NAV og flyktningearbeidet ”Nytt oppdrag – nye muligheter!”
Samhandlingsreformen i et kommunalt perspektiv
NAV Ny arbeids- og velferdsforvaltning Samordning av velferdstjenester
Samspill mellom stat og kommune i boligpolitikken Boligpolitisk konferanse i Bodø 25.mai 2009 Adm. direktør Geir Barvik.
Styringsprinsipper Styringssystem
Stolt og unik Liv Overaae KS nfu konferanse 4. november 2008
Boligkonferansen i Tromsø mai Boligpolitikk i Tromsø boligsosiale utfordringer.
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Ny IA-avtale ”Aktiviserings og nærværsreformen”
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
NAV ØSTENSJØ Todelt ledelse.
NAV Verdal Målsettinger NAV-reformen:
Bærekraftig utvikling Kommunal- og regionalminister Erna Solberg.
Kunnskap som bestilt En kommunes bruk av konsulenter til å evaluere omorganiseringen av 16 kommunale barnehager Førstelektor Mari Pettersvold, Høgskolen.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Evaluering av rådmannen ved Finn Christian Brevig
Å lede i det skapende spenningsfeltet - KS’ policy for god ledelse
Bjørn Overland Dialogen betydning i kvalitetsvurdering Nasjonal konferanse for kvalitetsvurdering Hafjell: 15 – 16 januar 2009.
NAV-konferanse 5.mars 2009 Rådmannens ansvar og interesse for NAV-kontoret.
NAV alene, eller sammen med andre? Hvordan kan NAV inngå som en del av et helhetlig velferdstilbud i kommunene?
Erfaringer med samhandlingsreformen
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Hvordan kan regionalt nivå bidra til verdiskaping og regional utvikling? Hva er ambisjonene for neste regionalmelding? Kommunal- og regionalminister Erna.
Modellkommunene Hva er unikt?
Partnerskapet som arena for styring og utvikling, - hvordan kan dette videreutvikles? Quality Spa & Resort Norefjell 21. april 2009.
Partnerskap og styring Kommunens behov for ledelse, styring og oppfølging i NAV-modellen Rådmann Hans-Petter Christensen KS 11. mai 2011.
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Inkludering og mangfold. Hva betyr inkludering? Inkludering Når enkeltmennesker eller ulike sosiale grupper blir del av et nytt fellesskap som består.
NAV og vår yrkesetikk. YRKESETISK GRUNNLAGSDOKUMENT Vedtatt på kongressen i 2002 Yrkesetiske prinsipper.
HVORDAN FORSTÅ SOSIALT ARBEIDS ROLLE PÅ NAV-KONTORET? Fagforbundet, Hanne Glemmestad høgskolelektor ved Høgskolen i Lillehammer (og tidligere NAV.
Dialogmøte for økonomiansvarlige hos Fylkesmannen Onsdag 9. mars 2016 Flyktingesituasjonen.
NAV Vennesla Innlegg av SKA ved Gry Lægraid Sørensen.
Plan- og beslutningsprosesser av bompengepakker/bypakker - lokale vedtak - statlig godkjenning - KVU/KS1 Thomas Tvedt, ass. fylkesdirektør Avd for Regional.
Flyktninger – Hva kan tiltaksbedriftene bidra med? Johan Martin Leikvoll.
NAV, Side 1 ”Flere i jobb ” Informasjon – NAVs brukerutvalg i Telemark 31. mai 2016 NAV Telemark.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på.
2008 Forslag til innhold i og organisering av Kvalifiseringsprogrammet
Ytringsfrihet for offentlig ansatte i Oslo og Akershus
Husbanken og kommunene
Enhetsfylke i Møre og Romsdal
Terje Skjeggedal og Roald Lysø
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
økt grunnbemanning og ansvarliggjorte medarbeidere for økt nærvær
Mimmi Kvisvik Frokostmøte
NAV Andøy Hanne Martine Jacobsen 19. Oktober 2017.
2008 Forslag til innhold i og organisering av Kvalifiseringsprogrammet
Prosjekt NAV Værnes Etablering av NAV Værnes KS-samling Gardermoen 25. april 2016 Kjell Fosse (Rådmann, Stjørdal kommune) Roar Vikvang (Leder, NAV.
Brukerutvalget – mandat
NAV ANDØY.
Utskrift av presentasjonen:

Ullensaker kommune Hvilke forventninger har kommunene til samarbeidet med NAV Akershus Innlegg for NAV Akershus 16. mars 2009 v/rådmann Arne Bruknapp

Ullensaker kommune Etableringsfasen  Inntrykket er at NAV Akershus har en effektiv organisasjon for etablering av NAV-kontor.  Kommunene har så langt vært godt fornøyd med samarbeidet med NAV Akershus i etableringsfasen.  Rådmannsutvalget har tidligere påpekt viktigheten av størst mulig grad av åpenhet og likebehandling i etableringsfasen.

Ullensaker kommune Partnerskap  NAV Akershus må ta høyde for at kommunene i Akershus er svært ulike (fra Bærum til Hurdal).  Kommunene har i ulik grad lagt inn andre tjenester enn minimumsløsningen.  Dette vil gi svært ulike rammebetingelser for hvordan man skal utøve partnerskapet.  Viktig at man evner å møte dette mangfoldet og unngår A- og B-lag.

Ullensaker kommune Partnerskap  Partnerskapet blir satt på større utfordringer i driftsfasen enn i etableringsfasen.  Situasjonen på arbeidsmarkedet kan stresse kontorene i en kritisk etableringsfase.  Bekymring for at ”byråkratiarbeidet” kan sluke det sosialfaglige arbeidet.  Kritisk at det etableres godt faglig samarbeid mot relevant kommunal faglig virksomhet (barnevern, psykiatri, rus, flyktning mv).

Ullensaker kommune Ansatte  Vi bør ha gjensidig positiv holdning til integrering med kommuneorganisasjonen på både leder- og medarbeidersiden.  Vi bør ha løpende og bred dialog om arbeidssituasjonen ved kontorene og valg av arbeidsmetode.

Ullensaker kommune Informasjon  Kommunepolitikerne har behov for å se helheten.  Viktig med løpende skriftlig informasjon til kommunene, også om de statlige delene av NAV.  De etablerte dialogarenaene bør videreføres fortsatt en periode.

Ullensaker kommune Evaluering  Det er viktig at vi i fellesskap finner gode resultatindikatorer som viser om NAV- kontorene er på rett vei i forhold til brukerne.  Viktig input til partnerskaps-møtene og for rapportering til politikerne.  De etablerte dialogarenaene bør videreføres fortsatt en periode.