Dagligbankundersøkelsen 2012. Fakta Dagligbankundersøkelsen 2012 1003 intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Bruk av SMS og bruk/interesse for Mobilbank Bruk av SMS og mobilbank Interesse for mobilbank 15 Dagligbankundersøkelsen 2011 >
PERSONALET PÅ PÅ DEICHMAN I 2012 Mark Twain (1835 – 1910): «Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk.»
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske skadeforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Skadeforsikring.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Filialbesøk Hvor ofte besøker du filialen? (Prosent av befolkningen 15 år +) 9 Dagligbankundersøkelsen 2012 >
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Resultater Kundesenter
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
R ESULTATER M UNKERUD SKOLE 2012 Nasjonale prøver 5.-8.trinn 2012 Brukerundersøkelsen 2012.
Avdeling for mikrobiologi og smittevern
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Alle n 2012=1003; 2011=1004 Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Bruk av telefon/mobil På hvilke av følgende måter bruker du telefonen/mobilen i forhold til banken? (Prosent av befolkningen 15 år +) 11 Dagligbankundersøkelsen.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Vokabular barneoppdragelse (m) bleie (f/m) blikk (n) bortskjemt (adj.)
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Dagligbankundersøkelsen 2013 © TNS Dagligbankundersøkelsen 2013.
Dagligbankundersøkelsen 2014
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
:39 Medlemsundersøkelse Norsk Fysioterapeutforbund 1 Svarlogg.
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Om Norsk Finansbarometer 2010
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Forbruker- og finanstrender 2017
Norsk Finansbarometer 2015
Forbruker- og finanstrender 2017
Utskrift av presentasjonen:

Dagligbankundersøkelsen 2012

Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen Finansnæringens Fellesorganisasjon | © TNS Gallup

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kontakt med banken - bruk av kanaler Viser prosentfordeling på bruk av kanaler (blant befolkning 15 år+) enten kanalen brukes alene eller i kombinasjon med andre. Eks: ”Bruker bare nettbank” er personer som bruker nettbank, men ikke bankfilial eller telefon. ”Bruker bare telefon og filial” er personer som bruker både telefon og filial, men ikke nettbank. 3 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Andel som bruker Internett og tjenester på Internett (Prosent av befolkningen 15 år +) 4 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Nettbankbrukere etter alder Nettbankbrukere totalt og etter alder fra 2002 til 2011 (Prosent av befolkningen 15 år +) 5 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Nettbanken brukes ofte Hvor ofte bruker du nettbank? (Prosent av nettbankbrukere) 6 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvilke tjenester brukes i nettbanken? 1 av 2 Hvilke av disse tjenestene har du brukt i nettbanken den siste måneden? (Prosent av nettbankbrukere) 7 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvilke tjenester brukes i nettbanken? 2 av 2 Hvilke av disse tjenestene har du brukt i nettbanken det siste året? (Hvis ikke brukt tjenesten siste måned) 8 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Filialbesøk Hvor ofte besøker du filialen? (Prosent av befolkningen 15 år +) 9 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Tjenester som utføres i filialen Hvilke tjenester utfører du i filialen? (Prosent av de som bruker bankkontor/bankfilial) * ikke med i 2002 ** bl.a. tømme sparebøsse, gå i bankboks, innløse sjekker, opprette konto. 10 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Bruk av telefon/mobil På hvilke av følgende måter bruker du telefonen/mobilen i forhold til banken? (Prosent av befolkningen 15 år +) 11 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Telefonkontakt med banken Hvorfor tar du kontakt på telefon med en bankmedarbeider? (Prosent av de som har tatt kontakt med en av bankens ansatte) 12 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvor ofte? Hvor ofte tar du kontakt på telefon med en bankmedarbeider? (Prosent av de som har tatt kontakt med en av bankens ansatte) 13 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Banktjenester via telefon Hvilke banktjenester utfører du via telefon, uten å snakke med en bankmedarbeider? (Prosent av de som ikke har tatt kontakt med en av bankens ansatte) 14 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Bruk av SMS og bruk/interesse for Mobilbank Bruk av SMS og mobilbank Interesse for mobilbank 15 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Interesse for tjenester på mobile flater Mange banker utvikler nå nye løsninger for kundebetjening via mobiltelefon og andre mobile grenseflater. Hvor interessert er du i å få tilgang til følgende tjenester via mobile flater? (Prosent av mobilbankbrukere og de som ønsker å bruke mobil til banktjenester 16 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Bruker av sosialt nettsted Hvilke av følgende sosiale medier eller nettsamfunn bruker du? (Prosent av de som bruker ett eller flere sosiale nettsteder) 18 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hva skal banken tilby på sosiale medier? Banken kan være tilstede i sosiale medier på ulike måter. Hvor viktig synes du det er at din bank er tilstede eller gjør følgende i sosiale medier? (Prosent av de som bruker ett eller flere sosiale nettsteder) 19 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hva skal banken tilby på sosiale medier? Banken kan være tilstede i sosiale medier på ulike måter. Hvor viktig synes du det er at din bank er tilstede eller gjør følgende i sosiale medier? (Prosent av de som bruker ett eller flere sosiale nettsteder, grafen viser prosent andel ganske viktig + svært viktig) 20 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvilken kanal foretrekkes? Når du skal sjekke saldo foretrekker du å gjøre dette? (Prosent av befolkningen 15 år +) 21 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvilken kanal foretrekkes? Når du skal betale regninger foretrekker du å gjøre dette? (Prosent av befolkningen 15 år +) 22 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvilken kanal foretrekkes? Når du skal overføre penger mellom egne konti foretrekker du å gjøre dette? (Prosent av befolkningen 15 år +) 23 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvilken kanal foretrekkes? Når du skal få rådgivning foretrekker du å gjøre dette? (Prosent av befolkningen 15 år +) 24 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvilken kanal foretrekkes? Når du skal søke om lån eller refinansiere, foretrekker du å gjøre dette? (Prosent av befolkningen 15 år +) 25 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Hvilken kanal foretrekkes? Når du skal etablere en spareavtale foretrekker du å gjøre dette? (Prosent av befolkningen 15 år +) 26 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Netthandel i forhold til Internettbruk Internett-bruk 2000 – 2011 (Prosent av befolkningen 15 år +) 27 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kjøp av varer/tjenester på Internett Hvor ofte det siste året har du kjøpt/bestilt varer/tjenester på Internett? (Prosent av befolkningen 15 år +) 28 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kortbruk i dagligvarehandel Hvor ofte betaler du med kort når du handler dagligvarer? 2004 – 2012 (Prosent av befolkningen 15 år +) 29 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kortbruk i dagligvarehandel - alder Hvor ofte betaler du med kort når du handler dagligvarer? (Prosentfordeling av svar per aldersgruppe 2011) 30 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kortbruk i dagligvarehandel – alder De som betaler med kort hver gang de handler dagligvarer 2010 – 2012 (Prosent av befolkningen 15 år +) 31 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kortbruk i dagligvarehandel – hver gang De som betaler med kort hver gang de handler dagligvarer 2004 – 2012 (Prosent av befolkningen 15 år +) 32 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kortbruk - beløp Laveste beløp betalt med kort i januar (Prosent av de som har/bruker kort) 33 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kortbruk – beløp 2012 Laveste beløp betalt med kort i januar (Prosent av de som har/bruker kort, fordelt på alder) 34 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kortbruk – beløp 2011 Laveste beløp betalt med kort i januar (Prosent av de som har/bruker kort, fordelt på alder) 34 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kortbruk – beløp 2010 Laveste beløp betalt med kort i januar (Prosent av de som har/bruker kort, fordelt på alder) 35 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Kontanter Hvor mye kontanter har du på deg til daglig? (Prosent av befolkningen per beløpsgruppe) Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Uttak av kontanter Hvordan og hvor ofte tar du ut kontanter? 2012 (Prosent av befolkningen 15 år +) 37 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Uttak av kontanter Hvordan og hvor ofte tar du ut kontanter? 2011 (Prosent av befolkningen 15 år +) 37 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Uttak av kontanter i butikk - hyppighet Hvor ofte tar du ut kontanter i butikk (cashback)? 2003 og (Prosent av befolkningen 15 år +) 38 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Uttak av kontanter i minibank - hyppighet Hvor ofte tar du ut kontanter i minibank? 2003 og (Prosent av befolkningen 15 år +) 39 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Fordeler med kontanter fremfor kort Er det alltid, av og til eller aldri noen fordeler ved å betale kontant fremfor med kort? (Prosent av befolkningen 15 år +) 40 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Banknæringens omdømme Mener du at banknæringens omdømme har blitt styrket eller svekket det siste året? (Prosent av befolkningen 15 år +) 41 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Årsakene til at banknæringens omdømme er blitt svekket Hvis svart svekket: Hva mener du er årsaken(e) til at banknæringens omdømme har blitt svekket? Uhjulpet, flere svar mulig 42 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Omdømmet til egen hovedbank Mener du at omdømmet til din egen hovedbank har blitt styrket eller svekket det siste året? (Prosent av befolkningen 15 år +) 43 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Årsakene til svekket omdømme for egen bank Hvis svart svekket: Hva mener du er årsaken(e) til at omdømmet til din hovedbank har blitt svekket? Uhjulpet, flere svar mulig 44 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Tilfredshet hovedbank Hvor fornøyd er du samlet sett med hovedbanken din? (Prosent av de som har hovedbank) 45 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Tilfredshet rådgivning I hvilken grad er du tilfreds med rådgivningen du får i bankfilialen? (Prosent av de som har fått informasjon/rådgivning ved besøk av bankkontor/filial) 46 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Tilfredshet med mobilbank Hvor fornøyd er du med å bruke Mobilbank/ mobilt Internett? (Prosent av mobilbankbrukere) 47 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Tilfredshet med nettbank Hvor fornøyd totalt sett er du med å bruke nettbank? (Prosent av nettbankbrukere) 48 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Pin-koden I hvilken grad prøver du å unngå at andre kan se hvilken PIN-kode du taster? (Prosent av de som bruker kort i butikk) 49 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 FNO’s autorisasjonsordning for finansielle rådgivere Finansnæringen har innført en autorisasjonsordning for å sikre at finansielle rådgivere har nødvendig kompetanse. Har du hørt om autorisasjonsordningen for finansielle rådgivere? (Prosent av befolkningen 15 år +) 50 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Sosiale medier og banker Hvor raskt forventer du svar fra banken gjennom sosiale medier? (Prosent av de som bruker ett eller flere sosiale nettsteder) 51 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Alle n 2012=1003; 2011=1004 Sosiale medier og banker Er det viktig for deg at banken bruker sosiale medier? (Prosent av de som bruker ett eller flere sosiale nettsteder) 52 Dagligbankundersøkelsen 2012 >

Takk