LYSTLUNDEN Horten vidergående skole. ROM – OG FUNKSJONSPROGRAM Programmet skal redegjøre for alle funksjoner i skolen, og hvilke fysiske krav som må være.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forum for stedsutvikling i lokalsamfunnet
Advertisements

Et utvidet hjelpetrenertiltak for barn og unge med særlige behov.
Vi har alle rett til en aktiv fritid!
Politiske føringer Bolig, utdanning og arbeid Aktivitet og deltakelse
Evaluering av september på blå
Et urbant bysentrum i Groruddalen
MENTAL HELSE Nordland Årsmøte, Bodø 26
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
MULIGHETSSTUDIE - UTVIDELSE AV HASLEHALLEN
Tillitsvalgte og administrasjon - roller og ansvar Børre Rognlien 15. Mars 2012.
Norsk Sentrumsforum(NSF) • NSF berømmer arbeidet som er gjort for å utvikle, vitalisere og markedsføre norske byer og tettsteder. • De fleste sentrumsorganisasjoner.
Samhandlingsreformen og brukermedvirkning
TV-aksjonen Med TV-aksjon får vi... Verdens største dugnad for mennesker med demens Nrks hjelp til å spre kunnskap og fjerne tabu Penger til informasjon,
8 Mål og strategier Påstandene:
Teamarbeid ved Avdeling for IT: Utarbeidelse av handlingsplaner Jan Høiberg Personalseminar, Hydra,
Samhandlingsarena Aker Styringsgruppe Oslo kommune.
Aktivitet mot frafall Aktivitet mot frafall Caroline Stensø – tidligere prosjektleder Aleksander Stabbforsmo – deltaker i prosjektet Fysisk aktivitet mot.
Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere
Likestilling som strategi ”en mangfoldig bydel i endring”
Folkehelsearbeid i Nav
Kristiansand Frikirkes visjonsdokument Vedtatt av menigheten 28. september 2011, redigert sept
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
Rogalandsmetoden for en helhetlig fag- og yrkesopplæring IKT – VfL UiS
Frivilliges innsats og plass i fremtidig eldreomsorg
Den norske idrettsmodellen
Tanker om barnehagens læringsmiljø
Samhandling leder/verneombud
Strategiplan
M. Haanæs Slik kan det gjøres Eksempler og resultater fra ulike prosjekt i PRO tjenesten i Holtålen kommune.
Kreftavdelingen skal ved hjelp av egne ressurser være en OASE for kreftpasienter, pårørende og helsepersonell. Avdelingen skal være en BASE for kreftomsorgen.
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
Grorudalssatsingen erfaringer og utfordringer. Ny kunnskap STORK-prosjektet har gitt ny kunnskap om kommunikasjon og helse Vi trodde det var mer svangerskapsdiabetes.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Informasjonsmøte «Ny Horten vgs» 5.Juni Rammene for dagen – Velkommen v/rektor – Direktør utdanning Øyvind Sørensen
Positiv fritid!. Hovedmål for NIF Å organisere idrettsaktivitet for alle funksjonshemmede ved at alle særforbundene tar det fulle ansvar for å gi et tilbud.
Erfaringssamling Forskningsbasert Kompetansemegling Planlegging av bedriftsbesøk Erfaringer fra TEFT v/Kjell Molven RF - Rogalandsforskning.
Horten vidergående skole
OU-prosess utdanningsavdelinga
Idrettsrådets ansvar og rolle
Trådløs kulturby Andy Pham Damir Nedic Amund Letrud Ruben Vijayaroopan Sivarajah Espen Olsen.
”DEN RØDE TRÅDEN” MELLOM BARNEHAGE OG SKOLE I SKEDSMO KOMMUNE Plan for overgang barnehage/skolePlan for overgang barnehage/skole VirksomhetsplanenVirksomhetsplanen.
FINF- H -04, 21 september 2004 Arild Jansen. AFIN/UiO 1 FINF Forelesning uke 39 Personvern som premiss for SU-prosessen Diskusjon om personvern som.
Arbeids- og strategiprogrammet
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Sentralisert drift i Vestfold Om SOLID Bredbånd i Vestfold Prosjektbeskrivelsen Forprosjektet 1 SOLID-Vestfold A.Irene Krogsether.
Oversikt over folkehelsen – muligheter og utfordringer
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
av Rune Thodesen rektor Elihu Kristne Grunnskole
Samlokalisering Horten videregående skole Fylkestinget vedtok i desember 2004 : utarbeide et byggeprogram for en samlokalisert skole reguleringsplan for.
TRENINGSVENN FOR PERSONER MED DEMENS. Et pilotprosjektet i regi av Nasjonalforeningen for folkehelsen Møre og Romsdal og Møre og Romsdal idrettskrets.
Utredning av innføring av et Opplevelseskort i Asker Hvordan samskape med innbyggerne om deltagelse og aktivitet på tvers av funksjonsevne, kulturelle.
Kristiansand Frikirkes visjonsdokument Vedtatt i sept. 2011, redigert sept Justert 2015/2016 av stab og eldsteråd.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Regional plan for fysisk aktivitet, idrett og friluftsliv i Akershus
Definering av evalueringen
Innovasjonskonferansen 2016
Dr. Philos/1. amanuensis/arbeidspsykologi
HVERDAGSREHABILITERING Gir hverdagsmestringmål
MÅL FOR ARBEIDSGRUPPENS ARBEID
Plan for bruk av skoleplattformen
Utøvelse av lederskap ved kriser
Kringsjå skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Abildsø skole Abildsø skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Sett inn bilde av produkt her
Etablering av program for antikorrupsjon i Helse Midt-Norge
Leder Årsplan EIER AV MÅLET: Leder Musikkforeningen Suoni Leder:
Kollektivtrafikkforeningen
Koordinerende enhet (KE) i UNN
Aktørene Innbyggerne, politikerne, forvaltningen,
Utskrift av presentasjonen:

LYSTLUNDEN Horten vidergående skole

ROM – OG FUNKSJONSPROGRAM Programmet skal redegjøre for alle funksjoner i skolen, og hvilke fysiske krav som må være oppfylt for at disse funksjonene skal kunne utøves. Programmet skal angi behov for arenaer, rom og arealer ( også i m2) som disse funksjonene trenger.

BRUKERGRUPPENE Brukergruppene er hovedressursen i arbeidet med å utarbeide programmet for skolen Dere er hovedkilden til kunnskap om skolen Dere er nøkkelpersoner for å realisere visjoner og mål Dere har et viktig ansvar overfor skolen og overfor fylket for at alle forhold ivaretas på en ”rettferdig” og balansert måte

Brukergruppenes oppgaver Beskrive arbeidsoppgaver, mål og visjoner for det aktuelle utdanningsprogram eller arbeidsområde. Beskrive aktivitetene som skal utføres og arbeidsformene. Oppgi persontall, elevtall, grupper og team som jobber sammen om en aktuelle aktivitet Lage tenkte timeplaner / scenarier for hvordan aktiviteten skjer Beskrive hvilke rom eller arenaer aktivitetene trenger

HELHETEN Helheten skal gjenspeile skolens mål, visjoner og organisasjon. Aktiviteter kan være timeplanlagte, organiserte, eller sosiale. Aktiviteter kan omfatte alle, en avdeling, på tvers av fag, grupper, og enkeltpersoner Et rom kan romme flere funksjoner eller bruksområder ”Et rom er ikke nødvendigvis et rom”. Alle aktiviteter eller funksjoner trenger ikke vegger rundt seg. Rom og aktiviteter kan settes sammen på ulike måter. Nærhetsbehov, samhandling og samarbeid er viktige stikkord. Rom og aktiviteter kan sambrukes og deles av ulike aktører. Hvilke?

Fellesskap og samhandling Hva har denne gruppen å bidra til fellesskapet med? Hvilke andre i skolen har vi et nært samarbeid med? Hvilke rom og arenaer kan vi dele med andre? Hvilke rom og arenaer kan være et tilbud til andre når vi ikke bruker dem? Hvilke rom bør vi ha for oss selv, og hvorfor? Tanker om hvordan de ulike rommene vi bruker bør eller kan ligge i skoleanlegget.