Læring og vekst Korleis står det eigentleg til i skolen ? Kjenner vi oss att i det bildet som blir teikna ? Opplæringsdirektør Svein-Erik Fjeld 28.05.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1 Måling av basisferdigheter i voksenbefolkningen – Et skråblikk på muligheter og begrensinger Måling av basisferdigheter i voksenbefolkningen – Et skråblikk.
Advertisements

Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Vurdering Iselin Høyvik Hva skal vi lære? • Hva vurdering er • Ulike former for vurdering og konsekvenser av/for disse • Kunne diskutere/trekke.
Noen utfordringer for skolene
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Forslag til ny vurderingsforskrift
Mer tid til elevene 12.Mai 2011 Marianne Aasen leder av KUF-komiteen på Stortinget.
PISA Litt om resultatene bak overskriftene - og noen fortolkninger Halden 14. februar 2008 Svein Lie ILS, Universitetet i Oslo.
Fra fem på rad til et mangfold av læringsarenaer……
RÅDGJEVARSEMINARET 2005 INNLEGG VED GUTTORM ULLA NHO MØRE OG ROMSDAL
VOFO, Frokostmøte 26. november 2008
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Veksten i høyere utdanning. Styrt av arbeidslivets behov eller individenes preferanser?
Karriererettleiing Konferanse v/ Utdanningsdirektoratet Bergen Svein-Erik Fjeld, Opplæringsdirektør Hordaland.
Vågå 29. januar Jan Roger Bøe Øien Koordinator. Statistikk – etter vg1 Avsluttet grunnskole v å ren 2006 Avsluttet grunnskole v å ren 2007 Avsluttet grunnskole.
Liv Guneriussen 19. september 2012
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
Tilpasset opplæring i en lærende skole
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
MaHa DELT RÅDGJEVING Rådgjevarsamling I Magnus Barfot.
Kunnskapsminister Kristin Halvorsen Hamar, 22. mai 2012.
2 Internasjonal mobilitet i norsk høyere utdanning Margrete Søvik UMB,
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Entreprenørskap i lærarutdanningen
NYE LÆRINGSMULIGHETER MED IKT NVU-konferansen 2007 Høgskolen i Bergen, 14. mars.
Innlegg på konferanse, Tromsø,
FOS-Forum for oppvekst i Sunnhordland. Velkommen til samling Barn og unge med store psykiske problem/åtferdsvanskar- Oppfølging av konferansen i Hgsd.
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
Hvordan tette gapet mellom skole og næringsliv? Kristine Engan Ræder, UE Trøndelag.
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Ulikheter og variasjoner
Med forskning på timeplanen - Europaseminar oktober 2006.
Foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte
Godkjenning av fag til fag-/svenneprøve Styremøte NOOS-nettverk
Bruk av data i kvalitetsarbeid
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Regionsamling KS-prosjekt ”Helhetlig utdanningsløp- bedre gjennomføring i videregående opplæring” Orkanger 17. november 2008.
”Skolens yrkes- og utdanningsveiledning” - tiltak i St. meld. nr. 16 ( ) …og ingen sto igjen Innlegg på konferanse, Bergen, september.
Handlingsplan mot mobbing
LP-modellen fra et rektorperspektiv
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Velkommen til et nytt skoleår!
APO-tilbudet Oslo.
Folkehelse på dagsorden Hordaland fylkeskommune si rolle i partnarskap for folkehelse.
ELEVVURDERING Skedsmo kommune Dag 1: Kursleder: Mona E. Flognfeldt, Høgskolen i Oslo.
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Tilpasset og inkluderende opplæring Jorun Buli Holmberg TILPASSET OG INKLUDERENDE.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Cecilie Gangsø GLU EKSAMEN I PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP.
Presentasjon Meistringsteamet Tysvær Therese Johnsen Inspektør Os ungdomsskule Merete Lekven Meistringsteamet, Os kommune.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
The Sogn og Fjordane Preschool Physical Activity Study PRESPAS Fysisk aktivitet hjå 3-5 år gamle barn i Sogn og Fjordane.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Minoritetsspråklige elevers rettigheter Rådgiversamling 2015 Kari Tormodsvik Temre.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet ( LUT ) Mattias Øhra 2009.
Ungdomstrinn i utvikling Avslutning - Fortsettelse Pulje 2, 4. samling Høsten 2015.
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Utskrift av presentasjonen:

Læring og vekst Korleis står det eigentleg til i skolen ? Kjenner vi oss att i det bildet som blir teikna ? Opplæringsdirektør Svein-Erik Fjeld

Endring, endring, endring ……. Vi lever i et avgjørende øyeblikk i utdanningens historie; den verden der lærere utøver sin virksomhet, er under dyptgripende forandring (…). Fra Andy Hargreaves : Læring og undervisning i kunnskapssamfunnet Utdanning i en utrygg tid Abstrakt forlag 2004 ISBN

Humankapitalen ….. Humankapitalen, dvs. arbeidskraft og kompetanse, utgjør 77 % av Norges formue. Olje- og gassreservene utgjør 12 % av nasjonalformuen Kilde: Mønsterbryterne / UFD 2005

Den globaliserte kunnskapen  Kunnskapen har ein enorm vekst i volum.  Kunnskapen er meir mobil og blir delt av mange fleire enn før  Han lever i stadig fleire individ; dei flyttar til nye stader, til nye utdanningsinstitusjonar, til nye arbeidsplassar, til nye land.  Menneske som lever av kunnskap, leverer eit stadig større økonomisk bidrag til samfunnsøkonomien  Han skaper meir konkurranse mellom nasjonane

Aldri har vi hatt så mykje kunnskap om og så mange krav til skolen ………

1998 PISA countries in

PISA 2000PISA 2003PISA 2006PISA 2009PISA 2012 Reading Maths Science Problem solving ? PISA assessment schedule

PISA 2006: Science performance ( OECD average = 500) OECD (2007), PISA 2006 – Science Competencies for Tomorrow’s World, Table 2.1c OECD average 500 ABOVE the OECD average BELOW the OECD average 20 OECD countries are closely clustered: each country has a mean score similar to a number of other countries. Around the OECD average

Tallmagi ……..  (…) (nå er det bare) det målbare og tellbare som tillegges verdi. Internasjonle tester styrer skoledebatten og gir krigsoverskrifter i avisene, ofte basert på misforståelser og grove forenklinger (Prof. Svein Sjøberg, Dagbladet )

PISA – Ikkje alt skal etterstrebast …. Dei landa som skårar høgast på PISA, er kjenneteikna av at elevane har minst sjølvtillit, og ved at dei har fått eit negativt forhold til faget.

Sosialisering Medborgarrolle Motkultur Medkultur Sertifisering Økonomisk effektivitet

Norsk utdanning i et internasjonalt perspektiv ”Jeg blir kvalm og frustrert når jeg ser elendighetsbeskrivelsene av det norske utdanningssystemet i norsk presse.” Ambassaderåd Ole Briseid, Den norske UNESCO-delegasjonen, Paris 2008

Norsk utdanning – eit konkursbu ? I  Norge – kanskje det meste priviligerte landet i verda m.o.t. utdanning  Høgste utdanningsnivå i verda  Velfungerande infrastruktur  Svært høg ressursinnsats  Godt utdanna lærarar og leiarar  Beste læremiddeltilgang i verda  Velutdanna kandidatar ut i arbeidslivet  Utruleg god lærardekking  Ei av verda sine beste lærarutdanningar  Ei unik yrkesutdanning  Kandidatane kjem ut i eit samfunn som fungerer Kjelde: O.B., Den norske UNESCO-delegasjonen, Paris (2008)

Norsk utdanning – eit konkursbu ? II FN’s utviklingsindeks (utdanning, levealder, velstad) Høg trivsel, godt sjølvbilde, framtidsoptimisme Demokratiforståing Engelskkunnskapar Leseforståing Teknologiforståing Utanlandsstudentane Livslang læring

Stortingsmeld. nr 30 ( ”Kultur for læring” Kva hemmar kultur for læring ? - mangelfulle organisasjonsformer - manglande læring gjennom det daglege arbeidet -føyelege leiarar

Nasjonal skolevurdering Kvaliteten i norsk skole Jf den sosio-økonomiske bakgrunnen til elevane Høg ………………… Varierande ………... Låg …………………. Trivsel, sosialt miljø, relasjonen elev-lærar Faglege resultat, organisering av skoledagen, elev-medverknad, arbeidsmåtar, bruk av nærmiljøet, svak gjennomstrøyming, tydeleg leiing Likeverdig og tilpassa opplæring

Det er det som skjer i klasserommet og i verkstaden som avgjer om skolen endrar seg og skaper kvalitet i læringsarbeidet

Læring og vekst – Nokre innsatsområde Lærar- og leiarkompetanse Tidlig innsats Rettleiing (jf fagopplæringa) Bortval Entreprenørskap Støtte til og oppfølgjing av skolane Livslang læring Elevperspektivet

Ungdom født i første halvdel av 1990-åra ”The screenagers” – Jf elevperspektivet * Rolling Stones * Madonna * Duracell-kaninen * Tv-fjernkontroll * Lp-plate / Cd * Kassett-walkman * Aust-Tyskland 1990 * Kong Harald 1991

Katedral - Læring og vekst Skolen er samfunnets siste store sjanse for et bedre liv for alle. Det er derfor jeg oppfatter skolen som byens og bygdas viktigste fysiske og psykiske helsestasjon. (Guttorm Fløistad 1996)

Bortval – norsk utdanning si største utfordring (?) 66 % av dei elevane som gjekk ut av 10. klasse på Austlandet våren 2002, hadde bestått vidaregåande opplæring og oppnådd studie- eller yrkeskompetanse fem år seinare 15 % av elevane slutta før dei var ferdige 19 % hadde gjennomført utan å bestå og oppnådde korkje studie- eller yrkeskompetanse fem år seinare, men kompetanse på lågare nivå (9749 ungdommar 2002 – 2007) Nifu Step – Rapport 13/2008 Faktorar som forklarer kompetanseoppnåinga: Sosial bakgrunn Karakterane i ungdomsskulen Kjønn Studieretning Mål: Flest mogleg elevar skal oppnå studie- eller yrkeskompetanse Fleire elevar bør rettleiast inn mot kompetanse på lågare nivå Nifu Step – Rapport 13/2008

Korleis kan vi gjere hordalandselevane endå betre ? Korleis står det eigentleg til i skolen ? Kjenner vi oss att i det bildet som blir teikna ? Opplæringsdirektør Svein-Erik Fjeld