Hvordan lykkes som selger

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

1 Nordlyskonferansen Kultur som vekstfaktor Johan Petter Barlindhaug Leder av regjeringens Distriktskommisjon.
1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Kapittel 7 Delkompetansemålet: vurdere betydningen av ekstern, intern og interaktiv markedsføring for å fremme salg.
Skogselskapet i Østfold Hvem er vi? Informasjon til flyvere av skogbrannflyet den 4. og 13. februar 2014 av Ole Brække.
Christina Ødegård sin lærlings tid
Frist oss ikke inn i ledelse...
- Dette er en heksejakt på ekstremt flinke folk…
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Oslonett 10 års jubileumsforedrag  Kjell Øystein Arisland prater om starten av Oslonett og vurderinger ut fra et gründer-perspektriv.  Gisle Hannemyr.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
- Hovedrolle eller birolle
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Nordnorske Suksesshistorier Kan suksess læres?
Vi fikk i oppdrag å lage en opplærnings plan for tre studenter som har takket ja for en slik opplæring for Blend. Problemstilling: Vi skal opplære disse.
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
- roller og forventinger
Gauldalskonferansen 2011 Skal små og mellomstore bedrifter lykkes i årene som kommer må de skoleres innen ledelse, strategisk planlegging og innovasjon.
Hva er audit? Et redskap for å stimulere og fremme kvalitetsutviklingen Audit innebærer et tilbakeblikk/vurdering av et hendelsesforløp for å avdekke tilfredstillende.
Om å få det til!.
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Knoppskyting i Trondheim Firmakultur Roar Paulsen.
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Hvordan står det egentlig til? Medienettverket, 30. november 2010 Arne Jensen, Norsk Redaktørforening.
Legemiddelindustrien (LMI)
Presentasjon av forskningsprosjektet Styring mot gevinst -
Guvernørens månedsbrev
Kritiske suksessfaktorer for optimale resultater
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
Skillet mellom utvikling og drift: IT Norges største problem!
PROSJEKTSTATUS VÅREN BAKGRUNNSFORSTÅELSE Effektivt vannskadeforebyggende arbeid forutsetter samarbeid mellom fire parter: rørbransje, kunder, forsikring.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Ung i verden Verden er stor, men mindre enn noensinne. Hvordan påvirker det deg? Ung i Verden Verden er stor, men mindre enn noensinne. Hvordan påvirker.
Kantinen - Torsdag 03. Mai 2007 ”Introdusere” Blend til studentene.
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
1 Innhold Prosjektet ”Bygg ned barrierene !” - formål - hovedfunn Hva betyr dette ?
Aksis seminar Alver hotell 06 Kommersialisering – en naturlig del av faglig utvikling?
Intellectual Property due diligence
Dialogkonferanse Faglig råd for Naturbruk _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Nasjonal digital læringsarena
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
UTDANNINGSVALG 10.KLASSE
Problemet Hvilket problemer løser din app? Hva vil den gi av merverdi for brukeren. TEAMNAVN.
Dobbel kompetanse 4 årig løp
KOMMUNIKASJON.
Rett kompetanse 2014 Asle Prestegard Direktør, Bergen Hotel Gruppen AS
Regjeringens satsing på innovasjon og næringsutvikling i helsesektoren Møte HOD og NHD, 26. januar 2007 Hans Petter Aarseth Sosial- og helsedirektoratet.
Målgruppeanalyse av elektrikere og tømrere
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Miljøfyrtårn i Troms fylkeskommune Kjetil Kleveland, 30.oktober 2014.
Gjennomgang av grunnskolenes bruk av IT, både teknisk og organisatorisk.
Dommerrollen Jørn Egelund / Svein Dahle. Dommerrollen Hvordan var det å komme inn hit? Hvem av oss kommer dere til å høre mest på? Og hvorfor?
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Reklameanalyse av Baneservice
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
Trond Haukedal AS Hordaland Fylkeskommune - LO - NHO Læreplasskonferansen 2016 Bergen den 11.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Markedsføring.
Fjes til Fjes innsamling Røde Kors
Presentasjon av forretningsplan
Presentasjon av forretningsplan
Award-konsept.
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Ledelse VÆRE ROLLEMODELL SETTE RETNING ENGASJERE GJENNOMFØRE Forstå
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan lykkes som selger Hvordan lykkes som selger? Årets unge selgerforbilde, hva karakteriserte de beste? Å lykkes som selger er det mange veier til. Det jeg skal komme lynkjapt inn på her er hva som karakteriserte de beste og den aller beste i konkurransen Årets unge selgerforbilde. Jeg heter Camilla og er daglig leder i Salgs- og Reklemeforeningen. Vi er et kompetansenettverk for alle som jobber med SALG eller KOMMUNIKASJON og tilbyr kjapt faglig påfyll for alle som ønsker å utvikle seg innenfor disse to områdene. VNR, desembertreff Camilla Schütz, daglig leder Salgs- og Reklameforeningen

Fagpåfyll og fagnettverk innen salg og kommunikasjon. Nyhet! SRF Selgerforum Markeds-symposiet 12. februar. Fagkurs Fagnettverk camilla@srf.no

Skal vi sammen sette fokus på selgeren? Entusiastisk møte Tom Georg Indrevik, Adm.dir i Kelly Services Norge 2013 kom denne kjekke karen, Tom Georg Indrevik adm.dir i Kelly Services til oss i Salgs- og Reklameforeningen og sa – Vi har lyst å sette fokus sammen med dere på å fremme selgeren. Uten dyktige selgere – er det vanskelig å skape gode resultater. Uten gode forbilderSiden vi er en forening som jobber med å utvikle fagkompetansen og være et faglig kompetansenettverk innenfor blant annet SALG jublet vi.

Målet! Fremme selgerens viktige rolle for å skape gode resultater og fremme god salgskultur i bedrifter i Bergen og omegn. En av bedriftens viktigste ressurser for å skape resultater Et yrke som ofte får ufortjent dårlig status Det ønsket vi å gjøre noe med Selgeren ofte får en litt ufortjent dårlig standing i bedrifter når sannheten er at uten dyktige selgere blir det vanskelig for bedrifter å skape gode resultater.

Årets unge selgerforbilde Årets salgstalent. Årets selger. Utfordrende å sammenligne salgsresultater fra ulike bransjer mm. Og hvem gjør det bedre enn et godt forbilde? Nominere – intervjuet alle

Hva ønsket vi å avdekke hos kandidatene? Selgerstil Resultatutvikling Bevissthet til egenutvikling Hvorfor er de dyktige selgere? Hva de gjør som ikke andre gjør? Hvordan de er et forbilde for andre?

Hvem var de som deltok?

Dette karakteriserer alle deltakerne! Resultatsterk Ønsker oppriktig å lykkes innenfor salg Identifiserer seg som selger Konkurransemennesker Utadvendt Ikke redd for å by på seg selv Tøff

De som ikke nådde helt opp. Ikke så opptatt av utvikling Mener de allerede er best En smule for pushy selgerstil Verdsetter egen suksess mer enn kundens Vanskelig å få tak på Selvmotsigende Mangler en dæsj ydmykhet For pushy – vi sitter med en følelse av at kundene kjøper fordi de ikke gir kundene sine fred-

Kan du fortelle en historie fra en gang du ikke lykkes? Tydelig forskjell på dem som gikk videre og de vi valgte vekk akkurat her. Ikke lykkes – kommer ikke på noen historier Lykkes – hvor skal jeg begynne. Uten å feile hadde jeg aldri kommet hit jeg er i dag.

Dette karakteriserer de beste Ekstraordinær resultat-utvikling Fokus på å oppnå suksess for kunden Dyktige rådgivere Kan sine produkter Sterk egenmotiva-sjon Fokus på oppfølging Holder det de lover Ryddig Genuint opptatt av å utvikle seg Ydmyk Positive, lett å like X-faktor Engasjert og «på»

I tillegg er de forbilder – spesielt innenfor sin bransje.

Årets unge selgerforbilde 2014 Introduseres kort med fokus på hvorfor han vant. Harald, kan du kort fortelle om din salgsfilosofi og hvorfor du lykkes? Du har uttrykt sterkt til oss i juryen at du mener salgsledere i all for liten grad går foran som et godt eksempel for sine selgere – kan du si litt om dette? Harald, hvordan er du et forbilde for andre, spesielt i din bransje? Vi befinner oss i et område preget av vekst og sikkert også et potensial for nysalg for din del. Jeg vil anta de som ikke har fått besøk av deg enda, snarlig vil få besøk av deg. Er det noe du vil be dem om å tenke gjennom før du kommer?

Takk for oss Harald.harung@nokas.no I 93400180 camilla@srf.no I 408 56 328