NITTEDALSANBUDET DIALOGKONFERANSE. ” Incitament er en stimulans til å gjøre en ekstra innsats 2.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Advertisements

Øyfergesambandet i Oslo Dialogkonferanse 7. januar 2013 Rolf Michael Odland Leder for Innovasjon & HMSK Boreal Transport Norge 1.
Kommentar på dialogmøte - Overordnede perspektiver.
Kommentarer til Vedlegg 2 Materiellbeskrivelse 1.Ruteres generelle krav til Busser Krav om at «Bussmerke skal defineres i tilbudt og er det som skal leveres.
Parkeringspolitikk i Bergen •Disposisjon –Om Bergen –Parkeringspolitikk –Bergen Parkeringsselskap KF sin rolle i parkeringspolitikken –Om Bergen Parkeringsselskap.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Styrearbeid i Norwegian
BILKØ TIL EVIG TID? Naturvernforbundet Eddie Westad Statens vegvesen.
NAFun 30.okt 2007 td 1 Funksjonskontrakter for dekkevedlikehold - hvordan? NAFun 30.oktober 2007 Torgrim Dahl / Rolf Johansen.
ER VI I TIDE? 1. Dialogkonferanse om Bussanbud Møte med Ruter 25. november 2013.
Dialogkonferanse bussanbud 2014
Service møte-trekanten
Dialogkonferanse – bussmateriellstrategi UnibussSide 1.
Balanced Scorecard knyttet til incentiv- og belønningssystemer
Fremtidens jernbane: helhetlige løsninger
Høgskolen i Oslo Spør en bibliotekar Bakgrunn Kravspesifikasjoner Status og planer Tekniske opplysninger Demonstrasjon.
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Vi baner veg for deg !.
Tilbudskonferanse 23. april 2014 Nytt båttilbud Aker brygge - Fornebu Gylve Aftret-Sandal Analysesjef Ruter.
Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As.
Kundens opplevelse av reisen - Kjelsås and Grorudalen
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
Ruter 11.mars Kjerstin Winther-Jacobsen
Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.
Kvalitetsutviklingsplanen Oppsummering
Alltid i forkant Futurum Oslo SLA og produktivitetsforbedringer.
Eivind Bagås Compliance Officer Storebrand Finansiell Rådgivning AS
Strategi for biltrafikkreduserende tiltak i Buskerudbyen
Konkurranse og samarbeid
Et samarbeidsprosjekt mellom LNT og Baxter
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Dialogkonferanse Ruter 26. september Oppdragsbeskrivelse / kvalitet Positive til kvalitet som del av tildelingskriteriene Viktig å tydeliggjør hvilke.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
Kommentarer på dialogmøte i Ruter 26.September 2014.
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
Strategidokument UNIKOM!
Hvordan jobber Forbrukerrådet for kollektivreisende?
Prai en taxi En kort presentasjon av den nye digitale løsningen.
RAMMEAVTALE OM BUSSTJENESTER DIALOGKONFERANSE. GJENNOMFØRING  Døgnbemannet trafikksentral og ute-koordinator  Ruteplanlegging – Operatørs ansvar  Opprettholde.
Prosedyrebeskrivesle Nittedalsanbudet 1. Endringer i Konkurransegrunnlaget Vekting og tildelingskriterier er noe endret Nytt bilag til oppdragsbeskrivelsen:
Vedlegg 6 - Incitamentbeskrivelse Nittedalsanbudet 1.
Hva er viktigst for kundenes transportvalg? Etterspørselsdrivere i kollektivmarkedet Sian Ambrose – Markedssjef Ruter (mai 2016) 1.
Dialogkonferanse Tromsø, Sjø. TFT. Konkurranseform - tidsperspektiv En god anbudsprosess: Gi tilbyderne god tid til å utarbeide tilbudet (ikke.
Kortere reisetid - hvilke effekter kan vi forvente for Hamarregionen? Atle Hauge, ex ØF nå HiL.
God service er å innfri over en forventning\ et behov ”gi det lille ekstra”
Agenda Kollektivtrafikk i Nord-Trøndelag Kollektivtrafikk i Stjørdal og Meråker kommune Konkurranse kollektivtrafikk på veg i Stjørdal og Meråker kommune.
Pressefrokost 6. februar 2006 Trond Bjørgan konsernsjef.
Suksess og fiasko i offentlige IKT-prosjekter Magne Jørgensen Simula Research Laboratory Universitetet i Oslo Scienta TRESS 90.
Stor, større, smidigere … Magne Jørgensen Simula Research Laboratory Universitetet i Oslo Scienta TRESS 90.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Kort innlegg dialogkonferanse 19. Mai 2016 Petter Kure Torgersen side 1.
Tips og råd Til hva dere bør tenke på når dere setter samme et business case (basert på innspill fra seminar )
Pasientreiser Status og tiltak for å bedre kvaliteten på reiser med rekvisisjon Regionalt brukerutvalg 12. desember 2016.
Rekommunalisering eller en entreprise?
BOREAL Dialogkonferanse Kolumbus 8. September 2016 Ivan Fossan.
Dialogkonferanse Nittedalsanbudet.
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Dialogkonfernse Ruter
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Nasjonal reiseplanlegger
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Dialogkonferanse om fremtidens mobilitetsmarked
25. desember 2018.
Sykehuset Østfold Miljøprestasjon 2017
Tiltak for utvikling av ferjemarkedet på lang sikt
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Kollektivtrafikkforeningen
Utskrift av presentasjonen:

NITTEDALSANBUDET DIALOGKONFERANSE

” Incitament er en stimulans til å gjøre en ekstra innsats 2

VALG AV INCENTIVORDNINGER  Egnet for operatør å påvirke  Tydelige incentivordninger og objektive kvalitetsmålinger  Incitament som bidrar til å nå felles visjon 3

” Fornøyde kunder og flere reisende gjør kollektivtrafikken til et naturlig førstevalg 4

HVORDAN INNFRI VISJONEN OM Å BLI «…DET NATURLIGE FØRSTEVALGET» Fornøyde kunder? Drivere Komfort Smidige bytter Går i tide Prisgunstig Bra kundemøte Myk kjørestil God informasjon om avvik/forsinkelser Flere reisende? Drivere Effektivitet, dvs. reisetid målt mot bil Kunnskap om tilbudet Frekvens Enkelt å kjøpe billett Status Merverdi, f.eks. internett ombord 5

KORRELASJON MOT ALT I ALT FORNØYD 6

7

8

9

10

KORRELASJONSKOEFFISIENTER 11

VURDERING AV INCENTIVORDNINGER 12

ANBEFALING  Kompensasjon i form av deling av billettinntekter som gir insentiv til økning i antall reisende.  Bonus/malus parametere som kan påvirkes av operatør som gir insentiver til å gjøre reisende fornøyd.  Enkle, entydige og objektivt målbare parametere 13

” Incentivordninger i tråd med visjon og som operatør kan påvirke – medfører måloppnåelse og lavere kostnader 14

GENERELLE INNSPILL  Funksjonskrav i stedet for tekniske krav  Emisjonskrav i stedet for drivstofftype  Bussindeks og fire årlige indeksreguleringer  Bruke Oslo kommunes veileder for tildelingskriterier 15