Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMathias Rasmussen Endret for 9 år siden
1
Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As
2
Hensikt Sikre leveranse av høy kvalitet gjennom hele kontraktsperioden Operatøren får økonomisk gevinst ved å løfte kvaliteten (bonus) fra et minimumsnivået. Operatøren får økonomisk malus dersom nivået på kvaliteten faller under minimumsnivået. 2
3
Økonomisk omfang og målegrunnlag 8 % av den årlige godtgjørelse er satt av til incitamentbeskrivelsen −4 % kvalitetsincitament −4 % inntektsincitament Det kreves grunnlag for å gjennomføre beregningene. Dersom dette ikke kan gjennomføres. Overføres resultater og beløp til neste kvartal. 3
4
Endringer i incitamentsbeskrivelsen Avtalen i konkurransegrunnlaget gjelder ut kalenderåret 2014 Endringer kan iverksettes etter 01.01.2015 Dersom partene ikke kommer til enighet er det opprinnelig avtale som gjelder Fra 2015 kan det kreves forhandlinger på: −0-nivå −Maksimalt beløp pr element pr år/kvartal −Skala for beregning av bonus og malus −Minimumsverdier for beregning av bonus og malus −Målte elementer 4
5
Inntektselementer 4 % bonus/malus på inntekt −3 % grad av snik −1 % økt passasjertrafikk 5
6
Snik Mål: Flere betalende kunder Målemetode: Ruters billettkontroll 0-nivå: Gjennomsnitt snik % perioden 1.7.2012 – 30.6.2013 Maksimalt årlig beløp (+/-): 75 % av bonus/ malus beløp inntekts- elementer 2.kvartal3.kvartal4.kvartal1.kvartalsum Kontrollerte172093028912734212 ingen billett64361366179 Sum snik3,72 %3,87 %4,50 %5,18 %4,25 % 6 Snik % ResultatSkala 1003,00 % 803,25 % 603,50 % 403,75 % 204,00 % 04,25 % -204,50 % -404,75 % -605,00 % 805,25 % -1005,00 %
7
Passasjer vekst Mål: Flere betalende kunder Målemetode: INIT telle- utstyr i bussene, påstigende passasjerer 0-nivå: Gjennomsnitt antall reisende i perioden 1.7.2012 – 30.6.2013 Maksimalt årlig beløp (+/-): 25 % av bonus og malus beløp inntekts- elementer 7 Passasjer vekst ResultatSkala 1005 % 804 % 603 % 402 % 201 % 0467 949 -20-1 % -40-2 % -60-3 % 80-4 % -100-5 %
8
Kvalitetselementer Kundens opplevelse av reisen Oppdragsgivers Markedsinformasjonssystem (MIS) Tilgang til systemet gis ved kontraktstart Tilgang til et utvalg av systemet under konkurransen Minimum 100 målinger per kvartal Hvert kvartal blir avsluttet og en starter ny beregning neste kvartal 0-nivå er satt med utgangspunkt i erfaringer med resultatene Vesentlig avvik i målingene – mer en 50 % avvik 8
9
Kvalitetselementene Kvalitetselement:Andel Alt i alt hvor fornøyd er du med denne reisen20 % Kundens opplevelse av kjørestil 40 % Kundens opplevelse av innvendig renhold 40 % 2013100 % 9
10
Alt i alt hvor fornøyd er du Alt i alt ResultatSkala 100100 % 9990 % 9880 % 9770 % 9660 % 9550 % 9440 % 9330 % 9220 % 9110 % 900 % 89-0,5 % 88-2,5 % 87-6,0 % 86-24,0 % 85-50,0 % 84-70,0 % 83-80,0 % 82-90,0 % 81-95,0 % 80-100,0 % 10
11
Innvendig renhold ResultatSkala 95100 % 9490 % 9380 % 9270 % 9160 % 9050 % 8940 % 8830 % 8720 % 8610 % 850 % 84-0,5 % 83-2,5 % 82-6,0 % 81-24,0 % 80-50,0 % 79-70,0 % 78-80,0 % 77-90,0 % 76-95,0 % 75-100,0 % 11
12
Kjørestil ResultatSkala 100100 % 9990 % 9880 % 9770 % 9660 % 9550 % 9440 % 9330 % 9220 % 9110 % 900 % 89-0,5 % 88-2,5 % 87-6,0 % 86-24,0 % 85-50,0 % 84-70,0 % 83-80,0 % 82-90,0 % 81-95,0 % 80-100,0 % 12
13
Markedsinformasjonssystemet (MIS) http://live.tns-gallup.no/Ruter/login.do 13
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.