Musikkmeditasjon Høgskolelektor Svein Erik Svendsen (c) Lenguasol.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Marius Vøllestad Greveskogen vgs
Advertisements

vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
SERIE: Bønn som forvandler Ikke tenk for smått om bønn. luk
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Fra ord til liv April 2009.

En innføring i spillet: Lag En Setning
Historien er hentet fra lang tid tilbake, da en mann straffer sin 5 årige datter, fordi hun har mistet en verdifull gjenstand. Den gang de ikke hadde så.
OBJEKTSPRONOMEN.
(Konf+årstall)-QUIZ (dette er en mal som må tilpasses lokalt, la kreativiteten få fritt spillerom! Tilpass etter tema og opplevelser dere hadde i løpet.
Hvordan lage spill i power point?
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
Det hele mennesket griper gleden i bevegelsen
Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® - Kan kun benyttes av infoREGI kunder Spørmål rettes til Foreldrepulsen ®
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Spøken som gir deg lykke!
En måte å lese Bibelen på
Delfina Díaz Susana Borgen
Aggression Replacement Training
Oppstart Hoveddel Avslutning Hver elev taster et 7-sifret tall. Det skal ha fire tall før komma og tre sifre etter komma og det skal ikke inneholde.
Sterkere: Normisjons diakonale mulighet v/ Arne Kristian Rokseth.
Egenproduserte læremidler
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
17 Legg forholdene til rette Leseforholdene påvirker lesingen 1.Det fysiske arbeidsmiljøet. 2.Andre fysiske forhold. 3.Mentale forhold. 4.Forhold.
Sammensatte tekster: Photo Story
¡A golpe de periódico! Svein Erik Svendsen Høgskolelektor © Lenguasol.
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Muntlig eksamen i Historie og filosofi Del 2 – fagsamtalen
Om å skrive om litterære tekster
”Med hodet over vannet…”
Klargjøring 1. Bokstaven på deres GPS2. Skriv inn navnene på deltakerne 4. Trykk ”Klar til at spille”. 3. Endre lagets navn?
Hypotetiske setninger. Lag setninger slik eksemplene viser. 
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
10 Superlesing.
Hvem bestemmer, du eller sjefen?.
GUSTAR-ENCANTAR-PARECER-APETECER
Merete Aagesen Silje Oksavik Guro Maaø Nilssen Ketil Lønnum
NÅ SKAL VI LÆRE OM LIKNINGER.
Objektspronomen Gjermund © ?Es tu piso? Sí, lo he comprado. ?Er det din leilighet? Ja, jeg har kjøpt den. Gjermund © 2010.
Haz que lo digan Høgskolelektor Svein Erik Svendsen.
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Hele din skapning takker deg Herre Forsangere: Hele din skapning takker deg Herre. Hele din skapning takker deg. Menigheten: Hele din skapning takker deg.
Og.
Litt om virtuelle skrivere. De 2 virtuelle skriverne som beskrives her har det til felles at det ikke kommer fysisk utskrift på papir. Skriverne er definert.
Norsk Mål for timen: Arbeidsoppgaver:
Rollekort Slangespill Bruk av bilder
Forskningsetikk m.m. n Personopplysninger –Krav: Anonymitet - ikke oppgi navn!! - og HUSK: FEILEN KAN BLI ENDA MER KATASTROFAL DERSOM DERE HAR VALGT ALTERNATIV.
¡A golpe de periódico! Høgskolelektor Svein Erik Svendsen  Kilde: 110 Actividades para la clase de idiomas  (Colección Cambridge de didáctica de lenguas)
Mi adjetivo Høgskolelektor Svein Erik Svendsen. Mi adjetivo 1 Dette er en fin måte å bli litt bedre kjent med elevene på! Be elevene finne et adjektiv.
FORELDRESKOLEN DEL 2 MATEMATIKK
Student som produsent Jo mer de produserer - jo mer lærer de! – Økt 2
Sannsynlighet og kombinatorikk
Velkommen som student Anne-Beathe Mortensen-Buan
Muntlig produksjon og samhandling
Tanker, tro og tvil i bibelen….
Setningsoppbygging på spansk
Preposiciones. Pronomen etter preposisjon ¿El regalo es para mí? Sí, es un regalo para ti ¿ El regalo es para Juan? Sí, es un regalo para él ¿El regalo.
Los colores. Kompetansemål: Kommunikasjon: Bruke språkenes alfabet og tegn Forstå og bruke en del vanlige ord og uttrykk om seg selv, egen familie og.
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
La familia. Kompetansemål: Kommunikasjon: forstå og bruke en del vanlige ord og uttrykk om seg selv, egen familie og interesser.
Status og fremovermelding Fritt oversatt fra Gordon Stobart
Tilbedelse? Hva er det?.
Samtaletrekk B – Samarbeid
Samtaletrekk B – Samarbeid
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Sinne Film:
Rollekort Slangespill Bruk av bilder
Utskrift av presentasjonen:

Musikkmeditasjon Høgskolelektor Svein Erik Svendsen (c) Lenguasol

Musikkmeditasjon 1  La elevene roe seg helt ned med lukkede øyne og dyp pusting med magen.  La dem lytte til hva som helst av musikk  Klassisk musikk er godt egnet  Viktig at du selv har et godt forhold til musikken  Ikke oppgi data om musikken som skal spilles, det gjør elevene forutinntatte

Musikkmeditasjon 2  Alternativ 1: La elevene produsere helt fritt fra det de opplevde under meditasjonen. La dem få noen minutter på å skrive ned sine opplevelser.  Dere vil bli mektig overrasket over resultatet!

Musikkmeditasjon 3  Alternativ 2: La elevene svare på følgende spørsmål fra meditasjonen (de kan godt svare i presens):  ¿Dónde estás?  ¿Qué año es?  ¿Quién eres?  ¿Hay gente cerca de tí? ¿Quiénes son?  ¿Qué haces tú? ¿Qué hacen los demás?  Describe lo que ves.

Musikkmeditasjon 4  Denne øvingen bør være først og fremst muntlig. Ikke rett på noe underveis, med mindre det er helt uforståelig, og/eller eleven ber om hjelp.  Godta korte svar.  Hvis eleven ikke har ”sett” noe, be ham/henne om å dikte en historie.