Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Status og fremovermelding Fritt oversatt fra Gordon Stobart
Gir informasjon som gir eleven mulighet til å lukke gapet mellom nåværende og forventet måloppnåelse Hvis du vet hva som forventes av deg – yter du mer!
2
Læringsmål Viktige forutsetninger for at status og framovermeldinger skal ha effekt Hvilke type meldinger virker best Ulike måte å veilede elever på ulike nivå i læringa
3
Oppgave underveis i foredraget
Sett opp stikkord bak dei status og framovermeldingane du har med deg som passar med det du høyrer. Skriv ned 5 moment som du kan bruke til egen forbetring
4
Prinsipper for Status og fremovermelding
gis i rett tidspunkt er linket mot læringsmål Eleven forstår kriteriene for måloppnåelse har fokus på oppgaven, ikke personen Vi veileder på Oppgaven eleven holder på med Prosessen eleven er i For å gjøre eleven mer selvregulært gir informasjon om hvordan eleven skal nå neste nivå bidrar med ulike strategier mer enn selve løsningen utfordrer eleven, krever handling, er oppnåelig
5
Hvordan veilede eleven på ulike nivå i læringen
Oppgave Undervisning Eleven trenger konkret undervisning i et emne Modellæring Eleven trenger å bli presentere ulike strategier/løsninger Spørsmål Når eleven får åpne spørsmål kan hun finne svaret selv Påminning Vi minner eleven på ting vi vet hun kan Perspektivskifte Vi utsetter eleven for nye perspektiver: ”Hva ville du gjort hvis det var motsatt”. (Hva hvis ?) Økende grad av SRL Prosess Selv regulering
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.