Erfaringer fra Nittedals-anbudet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dialogkonferanse spesialtransport 2014
Advertisements

Bruk av ATP- modellen, Byplankontoret Trondheim kommune:
Infrastrukturdagene 2014 (14) Ny NS 3070 om ledninger i grunnen
EUs styrking av konkurranseevnen til gods på bane TEMPO 31. august 2012 Sunniva Meyer.
Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
Regionrådsmøte 28. mai 2013 Hamar kommune v/ Tone Wabakken.
MONTASJE & FRITIDSSERVICE AS
Dialogtorg i Kristiansand
Veg og Transportavdelinga. Hvorfor prøve nye kontraktsformer •Kritikk fra Riksrevisjon. •Under 3 tilbydere i snitt pr kontrakt. •Store prisøkninger -
Dialogkonferanse bussanbud 2014
Asfaltdagen 2008 Harald Lausund
Norsk Scania AS Presentasjon dialogkonferanse
v/adm.direktør Stig Morten Nilsen
E i g e r s u n d k o m m u n e – motiv: Utsikt mot havet fra Varberg Egersund.
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
Konferanse
Flere reiser med Ruter God trafikkvekst og økt markedsandel :
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2014
Innhold Resultat fra holdningsundersøkelse om bomringen og Oslopakke PROSAM-rapport 120.
Samferdselskomiteén Oppland
Sanntids informasjonssystemer for kollektivtrafikken i Tromsø
Tilbudskonferanse 23. april 2014 Nytt båttilbud Aker brygge - Fornebu Gylve Aftret-Sandal Analysesjef Ruter.
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2014
Kundens opplevelse av reisen - Kjelsås and Grorudalen
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
© KTP - Konfidensielt Modell A* - Konsernets anbefaling © KTP Konsernet har utarbeidet en alternativ løsningsmodell A* som vil gi ”enda mer kollektivtrafikk.
Overordnet Internrevisjonsplan 2014 – Unibusskonsernet Godkjent BU/AMU
Brukererfaringer med nødnett
Sykkelanalyse Groruddalen Del 2: Veitvet – Sørøst for Haugenstua.
Snitt avstand mellom anlegg:
Sognsveien sør for John Collets Plass - Kirkeveien
Stor-Oslo Nord Felles vilje for felles mål
Disposisjon Situasjonen på arbeidsmarkedet
Anbud Nittedal 2015 Rutetilbudet.
Dialogkonferanse bussanbud 2015
Landsdekkende næringspolitisk undersøkelse 2014 Storbygruppen.
Informasjon fra styringsgruppa samferdsel Indre Østfold Regionråd – 16
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
Kommentarer på dialogmøte i Ruter 26.September 2014.
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
Regionrådet for Hamarregionen Lærlinger – Utfordringer og muligheter i Hamarregionen 27. mai 2014 Avdelingssjef for Fag og yrkesopplæring Turid Borud.
Elbanen STS Status 21.mai Status 1)Hovedplanutkastet ferdig 2)Avtale om forskottering av detaljplan ? 3)Konkurransegrunnlag ikke utarbeidet 4)Arbeidet.
Høyhastighetsutredningen ble levert
Parallelle rammeavtaler Nettbuss Øst side 1.
Rammeavtale avvikskjøring for Trikk og T-bane Atle Rønning, Adm direktør
Vedlegg 4 - Anleggsbeskrivelse 1. Om bussanlegget i Nittedal Eier: Kjulsveien 15 AS (tidl. Schøyen Gruppen A/S) Adresse: Kjulsveien 15, 1480 Slattum (del.
Tilbudet i 2015 Kontraktene Oslo sentrum og Linje 25 Oslo Jan Erik Pedersen, Ruteplanlegger.
Vedlegg 6 - Incitamentbeskrivelse Nittedalsanbudet 1.
MKS MARITIME KONFERANSE 2014 Innlegg v/Siri Hatland Fraktefartøyenes Rederiforening.
Samferdselsutvalet 21/ Ordførar Oddvar Grøthe Rv 52 Hemsedalsfjellet.
Jernbaneforum Røros- og Solørbanen Utvikling av jernbanetilbudet Røros- og Solørbanen Åpent møte Tynset 18. oktober 2010 Leder Arnfinn Nergård.
AREAL OG BUSS – en byvisjon Adm. plangruppe oppnevnt i Kristiansand kommune - Vest-Agder fylkeskommune - Statens vegvesen Vest-Agder Rapport.
Forutsigbarhet, ledig kapasitet – erfaringer med forvaltningsreformen Jon Sellæg, daglig leder Røstad Anlegg Stein Gunnes, sjeføkonom MEF.
Bybanen AS Anskaffelse av renhold og vedlikehold av holdeplasser og plattformer og tilhørende banelegeme Anbudsbefaring 3.mars 2014.
Brukerveiledning HentMeg. Last ned app HentMEG er tilgjengelig i App Store og Google Play.
Hvordan legge til rette for økt kollektivtrafikk ?
Hurtigbåten Miljøsvin, eller mulighetenes transportmiddel
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Oppsett for Skog og landskap Rapportering
Dialogkonferanse Nittedalsanbudet.
Dialogkonfernse Ruter
Vedlegg 4 – bussanlegg og ladeinfrastruktur
Presis – Ofte – Behagelig
Presis, ofte og behagelig
Konsentra As 14.november 2017.
På sporet av den tapte tid
Presis, ofte og behagelig
Akershus fylkeskommune
KOLLEKTIVTRANSPORT ROMERIKE
Utskrift av presentasjonen:

Erfaringer fra Nittedals-anbudet Per Nilsen og Bjørnar Solbakken 26.09.2014

Nettbuss Øst AS Nettbuss Øst inndelt i 3 regioner. Ca 1950 ansatte Ca 1000 busser

Nettbuss Øst region Akershus/Oslo 9 driftsavdelinger, der 6 av disse er sterkt knyttet til anbudskontrakter for Ruter (Lommedalen, Furubakken, Nittedal, Eidsvoll, Årnes og Bjørkelangen) Totalt 620 ansatte Totalt 268 busser 3 Godkjente verksteder

Nettbuss Øst avdeling Nittedal 74 ansatte 31 busser for Ruter Lokalt verksted (ikke godkjent) Ca 1.824.000 km

Anlegget

Anlegget Anleggsbefaring gjennomført 20. august med eier, Ruter# og Nettbuss. Noen viktige utbedringer(eiers ansvar) som må gjøres på kort sikt frem til utløp av dagens kontrakt. Tette tak Følgeskader av vannlekkasjer Vannprøve oljeutskiller Fyrkjele må utbedres/byttes ut (stengt av brannvesen). Utbedringer på lengre sikt. Totalrenovering må gjennomføres pga alder og slitasje. Alternativt bygge nytt. Anlegget er for lite både innvendig og utvendig sett mot antall ansatte og antall busser. Fasiliteter for sjåfører og administrasjonen er ikke akseptable på sikt. Verksted trenger oppgradering.

Linjekart Ny trase mellom Oslo Bussterminal og Carl Berners Plass fra 05.10.14. Vil gi raskere kjøretid, men betinger at reisende mellom Oslo Bussterminal og Carl Berner må ta trikk eller alternative ruter med overgang på Carl Berner. Carl Berners plass. Trafikale problemer? Gjelleråsen. Forsinkelser kontra overgang. Strekningen Dam – Slattum. Mye kø og forsinkelser. Området som betjenes av servicelinjene. Trang trase (spesielt på vinter), mange fartsdumper, bratt. Hellerudhaugen og Kongsskog. Trangt. Toalettfasiliteter. Riksvei 4 gir små muligheter for omkjøring ved stopp i trafikk/ulykker.

Utfordringer ved avdelingen Høyt sykefravær. Total 15% (6,4% korttid og 8,6% langtid) Alderssammensetning Mye rushkjøring med knappe kjøretider Omskolerte med helseplager Mye bråk med nattbussen Fartsdumper Materiell 15 meters laventré-busser. Utfordringer knyttet til trange traseer og holdeplasser Stor slitasje på bussene (trikkeskinner, brostein, fartsdumper) Mange passasjerer 301/302 stor innvendig slitasje, mye renhold. Uvanlig mye punkteringer. Trase? Veiarbeid?

Positivt ved avdelingen Stort eierskap til avdelingen, rutinerte sjåfører. Mye erfaring. Aktiv velferdsforening, støttet av bedriften. Skaper trivsel. Erfarne mekanikere. Godt samarbeid med de 3 lokale foreningene og verneside. Oppegående og aktivt rute-/turnusutvalg. Godt lokalt samarbeid med Ruter#. Godt lokalt samarbeid med Nittedal kommune og skoler. Oversiktlige hovedlinjer (310 , 302 og servicelinjer). Spennende muligheter i ett område i vekst.