Oslo kommune Byrådslederens avdeling ”Nye Oslo” Moderniseringsprogrammet 2002-2003.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Læringsmiljø og pedagogisk analyse En strategi for skoleutvikling
Kan Mia gjøre oss bedre? Om servicestrategi, digitale assistenter, effektivisering, kvalitetsutvikling.
Et helhetlig barnevern i Oslo
Styring og ledelse av anskaffelser i din virksomhet
DOMMEREN KRAV OG FORVENTNINGER I TOPPFOTBALL. Ryddig og “representativ”
Serviceerklæringer i Oslo kommune
…å få ting gjort… via Vassli… Underveisevaluering av Forny 2001 – Levanger kommune – – Oddbjørn Vassli Underveisevaluering av Forny 2001 – Levanger.
VISJON HELSE OG FOREBYGGING SKAL GJENNOM KUNNSKAP OG KVALITET, OMSORG OG RESPEKTFULL BEHANDLING FREMME TILLIT OG TRYGGHET I TJENESTEN.
Oslo kommune Utdanningsetaten Lambertseter videregående skole 1 Tiltak for bedre læring 4. november 2009 Tiltak for bedre læring - Felles ansvar.
PREOPERATIV SYKEPLEIE. 2t 2003 kull 2001 kurs 1.2
10 målindikatorer 1.En strategi for utvikling og forbedring av organisasjonens prestasjonsevne er klart definert og forstått 2.Læring og utvikling blir.
Hva betyr rekruttering og kompetanse for oppdrettsbedriftene?
Hvorfor prosjekt? Forelesning 3ØID30 Harald Romstad 24.oktober
Fusjon HiO/HiAk - utfordringer og erfaringer
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Likeverdige tjenester i praksis
1 ”Blandet drops” IKT og utfordringer for barnehagemyndighet i kommunen.
”Det handler om å lede…”
EØS-avtalen og kommunalt handlingsrom Innlegg på Åpen landskonferanse, Nei til EU Stavanger 11. mars 2007 Av Seniorforsker Arild Aurvåg Farsund International.
Fremtidens skole i en digital virkelighet -Hva gjør vi på Nordahl Grieg videregående skole? Copyright Stein Larsen.
1. STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Service og holdninger BEdagene 2002 Gunn.
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten Konsernovergripende anskaffelsesstrategi for Oslo kommune Merete Johnson Kommunaldirektør FIU.
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
om sosialt boligarbeid i Oslo ved Nina Børresen og Tilde Knudtzon
Kommunen som arbeidsgiver
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
God intern kommunikasjon vær trygg
Del 3 God intern kommunikasjon – vær trygg
Torsdag kl ”Oslo kommunes nye infopolitikk” Innledning v/Odd Chr. Klafstad og Arne Simonsen kl Pause Kaffe/te kl Gruppearbeid.
God kommunikasjon – vær trygg
Informasjonsforum Stilling ledig Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal CP Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
Produktivitet og kvalitet i kommunale tjenester Innlegg av Kommunalminister Erna Solberg – Forum for økonomistyring
Info om Nytt HR-system LEDERFORUM Oslo kommune
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Arbeidet med intern kontroll og risikostyring i Oslo kommune
Lokal tjenesteyting og kommunale omstillingstiltak Statssekretær Frank Jensen Solstrand oktober 2003.
Mål og læring hos elever
Interesseorganisasjoner som inkluderer hele befolkningen Avdeling minoritetshelse og rehabilitering Rådgiver Gro S. Lopez.
Effektive lederteam og dialogkompetanse
LP-modellen fra et rektorperspektiv
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
VEDLEGG 1 til Virksomhetsplan for Hobøl IL - Handlingsplan årsmøteperioden 2015 Organisasjon og ledelse. Delmål: Gjøre organisasjon og aktivitetene synlig.
Samling 4, Klasse 19Tromsø januar 2015
K R I S T I A N S A N D K O M M U N E Kan finansierings- systemer brukes for å bedre produktivitet? Om ISF I Kristiansand.
Arbeidslivstrender Hvordan møter Hydro Polymers disse utfordringene Torsdag 4. november 2004 Leif Hellebø, Hydro Polymers AS.
Strategi- og aktivitetsplan
-Hvor går veien videre? ”Alt som gjøres for at idrettslaget utvikler seg fra dagens situasjon til en ønsket bedre situasjon.”
Samarbeid ordfører og rådmann Fast møte hver mandag Forarbeid til møter Etterarbeid etter møter Løpende avklaringer rundt representasjon og deltagelse.
God service er å innfri over en forventning\ et behov ”gi det lille ekstra”
Styreleder Gunnar Larssen, Forum 33 AS 1 Er det nye skillelinjer mellom hva som er godt kremmerskap og det ulovlige? StyreAkademiet Om styrets.
«Oppvekst og kunnskap» Que vadis?
Evaluering av Styret IR IKS Februar 2017 N = 7 Skala fra 1 -6.
Informasjonssikkerhet i hverdagen
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Hva betyr det at fremtiden er digital i Lier kommune
Eksempel på roller og ansvar i kompetansearbeidet
Vedtatt av styret i Landbrustjenester Hedemarken
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Oslo kommune Byrådslederens avdeling ”Nye Oslo” Moderniseringsprogrammet

Oslo kommune Byrådslederens avdeling ”Nye Oslo” ( visjonene ) Enklere hverdag Valgfrihet, mangfold, konkurranse Kvalitet & service Avbyråkratisering og forenkling Den digitale kommunen Mer effektiv organisering

Oslo kommune Byrådslederens avdeling ”Nye Oslo” (virkeligheten) Omstillingstrøtthet Kulturkollisjoner Ukjente arbeidsmåter og tenkemåter Trusler mot arbeidsplassen Frykt for omplassering Misnøye og mediestøy

Oslo kommune Byrådslederens avdeling God kommunikasjon tar tid Dårlig kommunikasjon tar enda lenger tid

Oslo kommune Byrådslederens avdeling En medarbeider som ikke er informert tar ikke ansvar En medarbeider som er informert kan ikke unnlate å ta ansvar

Oslo kommune Byrådslederens avdeling Informasjon skaper motivasjon - og endrer atferd! samtaler møter web-portal nyhetsbrev

Oslo kommune Byrådslederens avdeling Kommunikasjon som styringsverktøy - definerte mål - definert strategi & tidsplan - definert budsjett - definert ansvar - definert kommunikasjonsstrategi!!!

Oslo kommune Byrådslederens avdeling VIKTIG! Synlige ledere Tydelige ledere Helhet vs. mikroperspektiv Alliansepartnere & ”stammehøvdinger” Læring og kompetanseheving ”Hvor trykker skoen?”

Oslo kommune Byrådslederens avdeling Kommunikasjonskanaler Kick off! ”Moderniseringsforum” Informasjonsforum (BLA/Info) Kommunaldirektørmøter Etatsjefmøter ”Åpen kommune” - fagdagen våren 2003 Intranettportal Nyhetsbrev Oslo-mediene

Oslo kommune Byrådslederens avdeling Forretningsvirksomhet Bydelsreformen Tjenesteområder - bestiller/utfører Byrådsavdelingenes organisering Eiendomsforvaltning OIT Effektiv organisering Etatsstrukturen