Klassikerne møter det moderne VIC2RIA Klassikerne møter det moderne
Innledning Fokus på hvordan bruke IKT som en metode i dagens norskundervisning Victoria av Knut Hamsun – en gammel roman kan dette kombineres?
Mål for arbeidet Få større kompetanse innen IKT med vekt på film som media Vise at vi kan bruke IKT i norskfaget med vekt på gamle klassikere Få fram et godt produkt
Teknikk Fugle/froskeperspektiv Subjektiv kameravinkel Hvorfor ikke ansikt og stemmer? Sephiatoning ved interne analepser Fading mellom tidsskifte
Drøfting Hvorfor og hvordan bruke gamle klassikere i skolen? Kulturarv Kunnskapsløftet
Kunnskapsløftet presentere viktige temaer og uttrykksmåter i sentrale samtidstekster og sammenligne dem med framstillinger i klassiske verk fra norsk litteraturarv: kjærlighet og kjønnsroller(…). delta i utforskende samtaler om litteratur, teater og film
Drøfting Hvorfor bruke film som metode? Motivasjon Aktivisering Konkretisering Visualisering Individualisering Samarbeid
Kilder http://home.no.net/angelus/silje/makvis.htm (08.05.07) http://www.utdanningsdirektoratet.no/templates/udir/TM_Læreplan.aspx?id=2100&laereplanid=114245&visning=5&sortering=2&kmsid=114437 (08.05.07) http://hercules.tk2.no/moller/Minuttfilm/kopioriginaler/virkemidler_i_film.pdf (08.05.07) Lothe, Jackob (2003):Fiksjon og film. Universitetsforlaget.