Marianne Larsen ABM-utvikling Sekretariatet for Den kulturelle skolesekken St.meld nr. 8 Kulturell skulesekk for framtida Lillestrøm 28. januar 2008
innhold i meldinga Tydeliggjøring av hva DKS er Presisering av mål og prinsipper Presisering av ulike aktørers ansvar Organiseringsendringer Særskilte satsingsområder i utviklinga av DKS
Den kulturelle skulesekken er ei nasjonal satsing der kultur- og opplæringss-ektoren samarbeider om å medverke til at elevar i skulen får oppleve,kan gjere seg kjende med og utvikle forståing for profesjonelle kunst- og kultur- uttrykk av alle slag (s. 22)
Måla for Den kulturelle skolesekken skal vere: å medverke til at elevar i skulen får eit profesjonelt kunst- og kulturtilbod å leggje til rette for at elevar i skulen lettare skal få tilgang til, gjere seg kjende med og utvikle forståing for kunst- og kulturuttrykk av alle slag å medverke til å utvikle ei heilskapleg innlemming av kunstnarlege og kulturelle uttrykk i realiseringa av skulen sine læringsmål. mål
Prinsipp Varig ordning For alle elevar Realisere mål i læreplanverket Høg kvalitet Kulturelt mangfald Breidde Regularitet Samarbeid kultur–skule Rollefordeling kultur–skule Lokal forankring og eigarskap
Sekretariatet flyttes til KKD Referansegruppen legges ned Nettverk formaliseres og får en tydeligere rolle (fylkesnettverk og riksforum) Mulighet for direkte tildeling til kommuner organisering
roller og ansvar Opplæringssektoren … skal leggje til rette for kunstopplevingar i skulen, setje av tid til føre- og etterarbeid og tilpasse tema og fag. Kultursektoren … skal leggje til rette for eit godt og profesjonelt innhald i Den kulturelle skulesekken.
roller og ansvar Fylkeskommunen - forvalter midler - tilbyr innhold - samarbeide med kommunene Kommunen - tilby innhold - koordinere og samarbeide med skolene - forankre satsingen i skolen - kulturkontakter?
roller og ansvar Skolen - praktisk tilrettelegging - for- og etterarbeid - elevarrangering Kulturskolen Gjennom pedagogisk rettleiing og arbeid kan kulturskulane medverke til at DKS vert forankra i skulen og nytta aktivt i undervisninga. (s.53)
roller og ansvar Nasjonale kompetansemiljø Kvalitet og nettverk Musikk - Rikskonsertene Scenekunst - Norsk Scenekunstbruk Visuell kunst - Nasjonalmuseet Kulturarv - Abm-utvikling Film - ? Litteratur - ?
satsingsområder - Utvidelse til videregående - Kompetanseutvikling - Forskning og evaluering - Nettverk og møteplasser