HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – 2013. Programmet er etatens gjennomføringsplan.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Grenlandsbanen E18 Tvedestrand
Advertisements

Handlingsprogram for fylkesveger (19) •Opplegget slik fylkesutvalget har vedtatt •Hva en fylkesvegplan skal inneholde •Temaer som bør ha særlig.
Bergen en sykkelby med potensiale
Strategiplan trafikksikkerhet i Agderfylkene
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
Nasjonal transportplan Øyer 5. september 2011 Jan Fredrik Lund, leder programstyret Nasjonal transportplan Hvordan påvirke det videre planarbeidet? Universell.
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Rådmannens forslag til Handlingsprogram 2012– 2015 Ragnar Sand Fuglum Direktør for kultur og teknikk AIRs høstkonferanse
«Bedriftsutvikling tradisjonelt landbruk»
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Anleggsbransjen Frokostmøte 5. desember 2013 Fakta og analyse Stein Gunnes, sjeføkonom Tore A. Larsen, næringspolitisk rådgiver Håvard Almås, næringspolitisk.
Tore Hoven Avdelingsdirektør Teknologiavdelingen Vegdirektoratet
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Felles leverandør- og bransjemøte veg og bane Terje Moe Gustavsen 28. april 2010.
Møreaksen - et samlet fylke
NASJONAL TRANSPORTPLAN
LINK Ringerike 5. juni 2012 Stamvegutvalget. Ringerike og Jevnaker kan håndtere betydelig større vekst – og ønsker det.
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
OBOS LÅN & SPAR – AVDELING BOLIGSELSKAPER Ola Braaten.
Nasjonal Transportplan
Norwegian Ministry of Defence Rammejustering av investeringsprosjekter Justering av prosjektrammer og estimering av prosjektets gjenstående beløp.
Ålesund Statssekretær Lars Erik Bartnes 10. November 2011.
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Bjørnstjerne Bjørnsons gate
BUDSJETT 2011 KS-konferansen 13. oktober Statsbudsjettet Økning i frie inntekter på 200 mill kr til fylkeskommunene Realøkning i frie inntekter.
Litt om Statens vegvesen
NTP og RTP – grensesnitt og samspill Fylkesordførernes/- rådsledernes sommermøte 2011 Vest-Agder, Kristiansand 8/8 Jan Fredrik Lund, leder NTP-sekretariatet.
Innføring av Hverdagsrehabilitering i Bodø kommune
1 Status mulig etablering av intermediær sengepost mm i ISK Administrasjonssjef Ola Stene 26. april 2012.
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
NTP 2010 – 2019 Drift, vedlikehold og trafikksikkerhet Bransjemøte 2. april 2008 Ole Christian Torpp.
ByggArena Byggebørs Haugesund. 12. november 2010
ASKØY KOMMUNE INVESTERINGER I BYGG OG ANLEGG 2011 – 2014
Samlet ramme: 322 mrd kr Dvs 32,2 mrd 2009-kr årlig Økning på 100 mrd kr (+45%) fra NTP

1 Økonomi- og HMS -rapport 1. kv Oppsummering - hovedpunkt.  Finansforvaltningen - tap hedgefond samt redusert forventet avkastning i 2009 til.
1 Handlingsprogram Rådmannens forslag november
Trang Tran | Veg- og transportavdelingen | Seksjon for planlegging og grunnerverv | Vegdirektoratet.
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
Forslag til kompenserende tiltak i Finnmark
E 16 OG RINGERIKSBANEN STATUS OG FRAMTID Matz Sandman REGION HADELAND, 14. FEBRUAR 2014.
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Nasjonalt sykkelarbeid Foto: Knut Opeide.
NTP og RTP - grensesnitt og samspill Alf Daniel Moen fylkesrådsleder.
Utredninger og planfase
Tema Rute 465 Mysen-Askim-Sarpsborg
Levanger kommune Rådmannen Presentasjon av foreløpig forslag – møte med FAU-ledere Økonomiplan , supplert noe med forslag til Statsbudsjett.
Kommentar til statsbudsjettet kommuneopplegget.
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
Samlinger november 2014 Før inntaket 2015/16 Søknadsfrist 1.februar Meldingsskjema 1.mars Spesialundervisning.
Kompetanse for kvalitet Videreutdanning mill kr 37 nye tilbud høsten 2010, samlet 91 videreutdanningstilbud med omfang 30 studiepoeng Fire nye.
Kommuneproposisjonen Konsekvenser for Troms fylkeskommune Økonomisjef Berit Koht.
Raskere og helhetlig utbygging av E 6 Trondheimsveien Torhild Aarbergsbotten Gruppeleder Sør-Trøndelag Høyre.
Universell utforming i Nasjonal transportplan Partnerforum: Universell utforming og statsforvaltningen Blindern, Trine Hagen Vegdirektoratet.
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
Leverandørmøte – felles bransjemøte Utfordringer Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 20. mai 2009.
Fergefri E39 og NTP Ulsteinvik, 11. mai 2016 Stortingsrepresentant Helge Orten.
Statsbudsjettet 2010 Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 14.okotber 2009.
Drift og vedlikehold Kjell Bjørvig Trafikkdirektør 20.Mai 2009.
1 Forvaltningsreformen Hva er forvaltningsreformen? Hva betyr reformen for vegsektoren? Videre arbeid Ajour
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
Skredsikring fra 2010 til nå
Leverandørmøte – felles bransjemøte Tiltakspakken
Langtidsplan og budsjett
NASJONAL RASSIKRINGRUPPE 14. AUGUST
Tiltak for utvikling av ferjemarkedet på lang sikt
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
Foto: Jernbanedirektoratet
Utskrift av presentasjonen:

HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan for Stortingsmeldingen behandlet av Stortinget juni HP er grunnlag for de årlige budsjettprosesser. Måloppfølgelsen er en viktig del av HP. HP er for km riksveg fra 1. januar 2010.

HP omhandler både planlegging, investering, drift og vedlikehold og trafikant/kjøretøy. Altså alle hovedelementer i våre arbeidsoppgaver. HP har også med bompengefinansiering - altså hvor mye bompenger vi planlegger kan benyttes. Noe av bompengene er det vedtak på – noen er det kun antydninger og skisser til videre arbeid.

HP er utarbeidet detaljert pr. år i perioden 2010–13. Her er 2010 lagt inn med budsjetterte midler i 2010, mens 2011, 12 og 13 er delt likt slik at er 100% oppfølging av NTP Noen justeringer ift NTP innebærer at nasjonale turistveger er tatt inn og at noen prosjekter har fått endret status siden NTP-meldingen ble fremlagt. Programområdetiltakene er også detaljert pr. år.

For perioden er noen prosjekter ikke fullfinansiert ifm oppgitt prosjektkostnad. Det innebærer at prosjektet er forutsatt startet opp på slutten av perioden og at sluttfinansiering må finne sin plass i NTP

Drift og vedlikehold er behandlet mer omfattende enn før. NTP økte innsatsen på drift og vedlikehold betydelig – begrunnelse redusere etterslepet. Funksjonskontrakten øker nå mer i omfang og kostnad – dette innebærer at vi vil få problemer med å redusere etterslepet.

Post 31 – Ras Det er satt av 1 mrd til ras pr. år i NTP mill kr til riksveger mill kr til fylkesveger Spesifisering av midlene for riksveg ligger i HP For fylkesvegdelen er laget et eget program. Der er 500 mill kr fordelt på prosjekt og fylke. Se Samferdselsdepartementets hjemmeside pressemelding av 18. mars 2010.

For investeringsprosjekter (unntatt ras) er 4 poster interessante: P 30 – investering riksveg (P 35 – Bjørvika) P 36 – E16 Filefjell Borlaug – Øye P 37 – E6 Vest for Alta For post 30, 36 og 37 og delvis 35 er det en total ramme som vi har måttet holde oss innenfor.

HP finner dere på: Om Statens vegvesen NTP Handlingsprogram Prosjekter: Vegprosjekter Fylke Prosjektnavn