Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kombinatorikk for lærerstudenter
Advertisements

Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Opplæringskontorets hjørne Opplæringskontorets hjørne Vi har flyttet kontoret til: Sam Eyde vgs, Arendal Ny postadresse er: Sam Eyde vgs Postboks 1604.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Hva er PRIMTALL?.
Del 3: pRaktisk prøve Vurdering av praktisk forståelse av
Velkommen som spiller i aksjespillet.
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
NESOs Formannskole klasse / 2014
Tema 7 FAG- OG SVENNEPRØVER
Hva skal vi lære? TEMA: Sør Amerika Hvilke hav omgis verdensdelen av
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Velkommen til kurs for prøvenemnder, perioden
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
FYR Ny GIV
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
Skattejakt-samling på torsdag
TILSAMMANS I EN GRUPP Med Stein og Helene Hva gjør en gruppe bra?
FORSKRIFTSENDRING Gjennomgang av sentrale deler av forskriften Konkrete eksempler på vurderingspraksis v/ lærere fra skolen.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR VG1
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Kompetente barn og unge
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Utbytte av læringsmål Innlegg på workshop med fagansvarlige basiskurs Handelshøyskolen BI Oslo ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet.
Priviligerte mennesker, lever livet uten grenser, graver og pumper opp
Høst: Presentasjoner Weekend Temasamling: Innføringskurs Gruppene startet opp Temasamling: Sorg og savn.
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
NKIs erfaring med Læringspartnere
Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet Kapittel 10 oppgave c.
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Skolebesøk februar 2008 Forskrift Retningslinjer for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune Hjelpemidler ved lokalt gitt og sentralt gitt eksamen.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
1 Å tjene skaperen eller skapelsen  Givertjeneste handler om penger ”Gi, så skal det bli gitt dere! Et godt mål, stappet, ristet og overfylt, skal bli.
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
Program Karrieresenteret i Vesterålen Arbeidsmarkedet Nettsteder til bruk i karriereveiledninga Muligheter i ungdomsskole og vgo til helt eller delvis.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
VURDERING Musikk trinn.
Problemet og løsningen:
Fiks dine egne tilgangsgrupper Gyda Kjekshus Seksjon for interne støttetjenester, USIT.
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
1.1 /// Klikk her for å høre Magnus 1.2 /// Klikk her for å høre Thea 1.2.
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Opplæringskontorets hjørne
«Lese og løse oppgaver»
Og.
ENDRINGER I NASJONALE PRØVER ― Ny skala og måling av utvikling over tid Per Kristian Larsen, Vurdering 2.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Hovedoppgaveforberedende seminar
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Lekseplan for 5.trinn uke 18 Mandag 27. april– torsdag 30. april.
O PPGAVE 28 Side 151 – 152 Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden September/oktober 2015.
GEGENVURDERINGEGENVURDERINGEGEN
Opplæringskontorets hjørne Onsdag, 9.november 2016
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Opplæringskontorets hjørne - Litt info. Onsdag, 23.november 2016
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Ledelse av læringsprosessen
Utskrift av presentasjonen:

Onsdag 13. mars 2013. Sam Eyde vgs INFO-MØTE LÆRLINGER Onsdag 13. mars 2013. Sam Eyde vgs

TEMA: Vurderings kriteriene. Vurderings skjema. Fagprøven. Planleggings skjema. Og forhåpentligvis masse spørsmål fra dere!!!!

Vurderings kriteriene: Les dem og bruk dem! De forteller dere og oss hva som er kriteriene i faget! Vi som sensorer, bruker dem sammen med vuredrings skjemaet, som en konkret måling av arbeidet dere viser oss! Legg merke til hva som står under « ikke bestått», på gjennomførings delen: « gjennomfører arbeidet i tråd med hva som forventes av en ansatt, men uten den faglige tyngden»

Vurderings skjema: Les det og bruk det også! Det bruker vi, når vi vurderer arbeidet dere gjør under fagprøven! Det blir levert inn til fylket, sammen med selve prøven. La oss se litt mer på det sammen……..

Fagprøven: Går over tre dager ( to dager for kompetansebevis). Planlegging, gjennomføring og vurdering. Første dag, vi leverer og går igjen. Dere sitter og skriver planer over oppgavene dere har fått. Andre dag, dere gjennomfører og vi er tilstede så lenge det trengs. Tredje dag, dere bruker 4 timer på å skrive en vurdering, vi kommer og leser igjennom, før dere kalles inn til en muntlig del, som varer ca 45 min.

Av de 30 kompetansemålene dere har jobbet med, får dere mellom 7-10 stk på selve prøven. De blir merket, slik at dere hele tiden vet hvilke det er! Under kandidaten skal, står det tydelig hva som skal være med på selve fagprøven.

Planleggings skjema: Dere får gjennomsnittlig 4 oppgaver på fagprøven. Hver oppgave skal ha sitt eget planleggings skjema. Og hver oppgave skal ha sitt eget mål.

Hva er et mål? Er lite, konkret og målbart. Ditt eget mål! ( Altså ikke kompetansemåla) Er din « røde tråd» gjennom alle tre dagene som fagprøven er. Du skal beskrive om du nådde målet ditt= måloppnåelse!

Hva ser vi etter? Om fagprøven er oversiktlig. Om det er konkrete mål til alle oppgavene. Om det er sammenheng mellom mål, metode og teori. Om det er utfyllende « hvorfor» del, med teori og begrunnelser for målet ditt! Her skal også kompetansemålene flettes inn. Om dere får med måloppnåelsen på vurderingen.

Vurdering: Hva gikk bra? Hva gikk mindre bra? Erfaringer til neste gang? Vurdering av eget arbeid? Nådde jeg målet mitt= måloppnåelse!

Lykke til!