Hva tenker du på ?.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Alkohol | SVØMMING.
ALKOHOL | IDRETT ALKOHOL|RYTTERSPORT Foto: Hesteguiden.com.
ALKOHOL|IDRETT.
ALKOHOL|IDRETT. IDRETTEN – EN ALKOHOLFRI SONE ALKOHOL | IDRETT.
Inkludering i idrettslag Børre Rognlien 2. visepresident
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
”Laget med størst aktivitet på Nordmøre”. Strategi Styrker (Strength)Svakheter (Weakness) Muligheter (Opportunities)Trusler (Threats) 1.Engasjement.
Utvikling av Idrettsforeningen ØTI – Meningsfull fritid for alle
Nord-Østerdal skyttersamlag BREDDE og sportslig utvikling. Sikkert/sosialt/sporty/synlig (De 4 S’er)
Alkohol | fotball.
Mål! Gi forståelse for hvordan norsk svømming er bygd opp
Strindheim håndball Elite
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
NY ORGANISASJON Vedtatt på årsmøtet 16. febr
Stein Erik Halck Veileder
Lørenskog Idrettsforening
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
VERDIER GOD HELSE Helhetlig & optimal tilnærming / veiledning.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
STRATEGIPLAN 2012– 2015 Skreia IL - aktivitet i sentrum
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Idrettsarrangement som næringsutvikling
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Den norske idrettsmodellen
Hjelp, jeg har blitt / er klubbleder !
Idrett for funksjonshemmede
Hvordan skape idrettsglede for ungdom?
Er funkiser en glemt gruppe i volleyballen? Eller kan vi være en ressurs? Oslo Vigdis Mørdre Fagkonsulent NIF.
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
UTDANNING MODUL 1 Utdanningssystemet i Norge Barnehagen Verdigrunnlag
ORGANISASJONSPLAN Vedtatt på årsmøtet 14. febr
ORGANISASJONSPLAN Vedtatt på årsmøtet 14. febr
Kvalitetsklubb – NFF regi
Skap et godt idrettsmiljø. Innhold i modulen Innledning – Hensikt og mål med modulen – Miljø- og personfaktorer For utøverne – Metoder for et utøvermøte.
Skap et godt idrettsmiljø i klubben din - Gjennomføres av trener eller leder For styret.
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
VEDLEGG 1 til Virksomhetsplan for Hobøl IL - Handlingsplan årsmøteperioden 2015 Organisasjon og ledelse. Delmål: Gjøre organisasjon og aktivitetene synlig.
Sørumsand IF Håndballgruppa
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Velkommen til oppstartmøte Klubbutviklingsprosess A3.
G LEDEN VED Å VÆRE KLUBB-LEDER AFK-høstmøte 05. november 2012 Quality Airport hotell, Gardermoen Trond ”Kurte” Andreassen Hovedleder i Rolvsøy IF.
FORSLAG TIL VERDIGRUNNLAG IL HOLEVÆRINGEN (utdrag av versjon 3 med innspill fra undergruppene) ÅRSMØTE ILH SVENDSRUD 01 MAR 10.
BARNEFOTBALLKVELD Forberedelse til ungdoms- og voksenfotball Brovold, 19. april 2012.
Lederkurs for nye ledere/ tillitsvalgte/ansatte Norges Svømmeforbund.
Barnefotballseminar 2015 Trondheim 26.april 2015.
Oppsartsmøte Byåsen IL. ALLSIDIG TRENING, HVA ER DET? Finnes ingen regler Treningen i seg selv er lite forutsigbar Må være motiverende og utfordrende.
FAIR PLAY. Fair Play - et ansvar for hele fotballfamilien - spillere, trenere, ledere, foreldre, publikum og media Troms Fotballkrets er blant Nord-Norges.
Samarbeid med frivillig Organisasjoner  Det å flytte og etablere seg på nytt er spesielt belastende for barn og unge som må lære et nytt språk, beherske.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Foreldremøte for J/G 2010, 27. august Plan for foreldremøtet J/G Info om klubben -hjemmesidene -sportsplan -medlemskap -lagene J/G lagsoppgaver.
Strategiplan
GIL konferansen 2017 ‘Flest mulig – lengst mulig’ Hvordan kan GIL beholde ungdommen i idretten?
Handlingsplan LK – Buskerud Skikrets
Klubben for alle.
Klubbutvikling 3. SAMLING (KVINNEPROSJEKTET).
FORELDREVETTREGLER Respekter klubbens arbeid. Det er frivillig å være medlem av Oppegård IL , men er du med følger du vårt verdigrunnlag : «OI – der.
Foreldremøte i Viking F.K Tema: Overgangen til 11er fotball
Omdømmebygging og -analyse
1 Kommunikasjon.
Trygge Rammer Kvalitetsklubb
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
MÅLSETTINGER GRESVIK IF
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Klubbutvikling Visjon Virksomhetsidé Verdier (3V)
Utskrift av presentasjonen:

Hva tenker du på ?

Omdømmebygging i lokalidretten Tanker rundt Rolvsøy IF

Omdømmebygging i lokalidretten Sett i forhold til hva/ hvem: Medlemmer - utøvere Trenere og tillitsvalgte Foresatte Andre idretter/ klubber FRID – ØIK – ØFK- Region Øst, håndball Offentlige: støtteordninger, hjelpeinstanser, skoler Nærmiljøet/ naboer Næringslivet Omdømmebygging i lokalidretten

OMDØMME = SUM AV OPPFATNINGER

OMDØMME Hvordan dannes og påvirkes omdømmet? Erfaringer Kvalitet Hva gjør vi ? Erfaringer Kvalitet Service og opplevelse Verdi for pengene Hvordan dannes og påvirkes omdømmet? Hva sier vi sjøl vi gjør ? Klubbens kommunikasjon Reklame Nettsider Samfunnsansvar Ulike gruppers oppfatninger Liker Stoler på God følelse for OMDØMME Hva sier andre ? Medieomtale Trykte medier TV/radio Nettmedier, blogger etc. ”Fra kæll til kæll”

OMDØMMETILTAK Bygger innenfra og ut Setter tydelige verdier Kommuniserer mer og bedre Viser aktivt samfunnsansvar Bruker media bevisst Lytter aktivt til omgivelsene Holder det de lover

ROLVSØY IF ”FLEST MULIG, LENGST MULIG” STOR BARN- OG UNGDOMSGRUPPE PÅ 370 MEDLEMMER AKTIVITETSFOKUSERT SOSIALT FORANKRET UTFORDRINGER FOR ALLE, UT I FRA ØNSKER OG NIVÅ.

Forutsetninger Idrettens grunnverdier Barneidrettsbestemmelsene og rettighetene (5-12 år) Retningslinjer for ungdom (13-19 år) Breddeformelen (Trivsel, Trygghet og Tilhørighet) Felles retningslinjer I klubben

Med utgangspunkt i det beste for gruppa ”LAGBYGGING” KOMPLEMENTÆRE FERDIGHETER SPISSKOMPETANSE Gjøre hverandre gode. Med utgangspunkt i det beste for gruppa ”Sammen er vi gode” GRUPPAS HUMANKAPITAL

GRUPPAS CELLE TRENERE/ LEDERE FORELDRE/ FORESATTE UTØVERE

Arenabygging Foreldre/ foresatte Skoler i nærmiljøet Idrettslag Klubbprofil Barn og Ungdom Sportslige- og sosiale aktiviteter Lavterskel - aktiviteter   Samarbeids- klubber i nærmiljøet Andre frivillige organisasjoner Næringslivet Nærmiljø- / Lokalmiljø

www.rolvsoyif.no

Leder Synlig Engasjert Inkluderende Kreativ- aktivitet Raus : - ) Prøver å være : Synlig Engasjert Inkluderende Kreativ- aktivitet Raus : - ) Delegerende

Hva skal vi vektlegge Hvem er vi ? Hva sier vi ? Hva gjør vi ? Sum = Felles holdninger og verdier Alfa og omega: Møte med mennesker Språket er alt

Bedre leveranser enn forventninger

=