Hva tenker du på ?
Omdømmebygging i lokalidretten Tanker rundt Rolvsøy IF
Omdømmebygging i lokalidretten Sett i forhold til hva/ hvem: Medlemmer - utøvere Trenere og tillitsvalgte Foresatte Andre idretter/ klubber FRID – ØIK – ØFK- Region Øst, håndball Offentlige: støtteordninger, hjelpeinstanser, skoler Nærmiljøet/ naboer Næringslivet Omdømmebygging i lokalidretten
OMDØMME = SUM AV OPPFATNINGER
OMDØMME Hvordan dannes og påvirkes omdømmet? Erfaringer Kvalitet Hva gjør vi ? Erfaringer Kvalitet Service og opplevelse Verdi for pengene Hvordan dannes og påvirkes omdømmet? Hva sier vi sjøl vi gjør ? Klubbens kommunikasjon Reklame Nettsider Samfunnsansvar Ulike gruppers oppfatninger Liker Stoler på God følelse for OMDØMME Hva sier andre ? Medieomtale Trykte medier TV/radio Nettmedier, blogger etc. ”Fra kæll til kæll”
OMDØMMETILTAK Bygger innenfra og ut Setter tydelige verdier Kommuniserer mer og bedre Viser aktivt samfunnsansvar Bruker media bevisst Lytter aktivt til omgivelsene Holder det de lover
ROLVSØY IF ”FLEST MULIG, LENGST MULIG” STOR BARN- OG UNGDOMSGRUPPE PÅ 370 MEDLEMMER AKTIVITETSFOKUSERT SOSIALT FORANKRET UTFORDRINGER FOR ALLE, UT I FRA ØNSKER OG NIVÅ.
Forutsetninger Idrettens grunnverdier Barneidrettsbestemmelsene og rettighetene (5-12 år) Retningslinjer for ungdom (13-19 år) Breddeformelen (Trivsel, Trygghet og Tilhørighet) Felles retningslinjer I klubben
Med utgangspunkt i det beste for gruppa ”LAGBYGGING” KOMPLEMENTÆRE FERDIGHETER SPISSKOMPETANSE Gjøre hverandre gode. Med utgangspunkt i det beste for gruppa ”Sammen er vi gode” GRUPPAS HUMANKAPITAL
GRUPPAS CELLE TRENERE/ LEDERE FORELDRE/ FORESATTE UTØVERE
Arenabygging Foreldre/ foresatte Skoler i nærmiljøet Idrettslag Klubbprofil Barn og Ungdom Sportslige- og sosiale aktiviteter Lavterskel - aktiviteter Samarbeids- klubber i nærmiljøet Andre frivillige organisasjoner Næringslivet Nærmiljø- / Lokalmiljø
www.rolvsoyif.no
Leder Synlig Engasjert Inkluderende Kreativ- aktivitet Raus : - ) Prøver å være : Synlig Engasjert Inkluderende Kreativ- aktivitet Raus : - ) Delegerende
Hva skal vi vektlegge Hvem er vi ? Hva sier vi ? Hva gjør vi ? Sum = Felles holdninger og verdier Alfa og omega: Møte med mennesker Språket er alt
Bedre leveranser enn forventninger
=