”Nå fikk jeg en idé, men hvordan forfølger jeg den?”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kvalitative studier Trond Hatling Sintef Unimed Helsetjenesteforskning
Advertisements

SERIE: Bønn som forvandler Ikke tenk for smått om bønn. luk
Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
Barnehagen som lærings- og danningsarena
Hva fremmer og hemmer kreativitet i team?
Hva bør vektlegges ved muntlig eksamen i Historie og filosofi?
Hvordan er et atom bygd opp?
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
22 tips for den faglitterære forfatteren
Norges Røde Kors Hjelpekorps Side 1 Lagledelse LAGLEDELSE EMNEKORT Før søk3 I søk4 Viktig å huske4 Sikkerhet5 Mat/Drikke/Pause5 Etter avsluttet søk5 Rutiner.
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Institusjonelle perspektiver på tverrfaglighet Gruppe 1.
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Bildekomposisjon.
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
Terrenglandslaget «The Golden Chain»
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Lars OpdalHøgskolen i Buskerud Hvorfor Google? ”Jeg lurer på hva som egentlig er bra med en søkemaskin på Internett som kommer tilbake med
“Think it over...” Klikk på musen og se sidene. I dag har vi høyere bygninger og bredere veier, men kortere lunte og skylapper.
Klaus Pettersen & Bjørn Erik Korum Hansen
Spøken som gir deg lykke!
Vi fikk i oppdrag å lage en opplærnings plan for tre studenter som har takket ja for en slik opplæring for Blend. Problemstilling: Vi skal opplære disse.
- roller og forventinger
REKLAME.
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Muntlig eksamen i Historie og filosofi Del 2 – fagsamtalen
Forside Korteste sti BFS Modifikasjon Dijkstra Eksempel Korrekthet Analyse Øving Spørsmål Dijkstras algoritme Åsmund Eldhuset asmunde *at* stud.ntnu.no.
Dijkstras algoritme Åsmund Eldhuset asmunde *at* stud.ntnu.no
Kjære Pappa. Rart å tenke på at du startet på bunnen en gang du også.
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Barns læring, voksnes ansvar!
Dannelse og kunstens vesen -
Tips og bilder Runar Baune, Naturfagsenteret
O PPGAVE 19 Side 139. O PPGAVE 19 NYTTE ( M ) – NYTTE ( V ) – BENYTTE SEG AV – NYTTIG – NYTE ( V ) – GJØRE NYTTE AV – UTNYTTE ( V ) 1. Han liker å nyte.
Fra ord til liv Februar 2010.
Brukernes time 2009 referat.  Brukerne har lite bevisst forhold til hva brukergruppen kan brukes til og gruppens mandat.  Når kunder og leverandør er.
Den digitale leken -bare utenfor eller også innenfor barnehagen?
Presentasjon av operaprosjektet
Suksesskriterier.
1 Innhold Prosjektet ”Bygg ned barrierene !” - formål - hovedfunn Hva betyr dette ?
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Studiespesialisering med formgivingsfag
Tilrettelagt av regjeringen (både rødgrønn og blåblå) Mandat gitt av KMD Samarbeids-program for hele bygg og eiendomsnæringen (styrt av næringen) Samarbeids-program.
Side 156 – 158 Hvilke pronomen mangler?
Medlemsutvikling PETS 2011
InterAct prosessen på FI Veien til nye bachelor- og master- programmer.
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Dramapedagogikk Fra estetisk pedagogikk til handling Modell
Oss Smarter Things AS har utspring fra Sørensen Elektronikk AS Utvikle og selge sensorplattformer for deteksjon av menneskelige hendelser, aktiviteter.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Hinna Gutt 10 år. AGENDA 1.Oppsummering høst sesongen 2.Trenerteamet og ansvarlige rundt laget 3.Forventninger til trening og kamp 4.Påminnelse om spillestil.
PEDAGOGISK DOKUMENTASJON Undervisning F1B Liv Torunn Eik.
FAUN TILES VIL BLI OFFENTLIG LANSERT PÅ HYTTEMESSEN PÅ HELLERUD ETTER NÆRMERE 3 ÅRS UTVIKLING. FAUN TILES PRODUSERES OG DISTRIBUERES AV FAUN TRE AS Røttene.
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene?
Mars på Dinglebein Tiden som gikk: Tidlig sett: Tiden som kommer:
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2016.
Innholdsmodell Salgstrakt Bevisstgjøring Vurdering Anskaffelse
Periodeplan for Sommerly barnehage Uke : 17
Historien om froskene... Livets leksjon nr 1
Sett inn riktig form av eiendoms- pronomenene
Felles biblioteksystem
Kreativitetsøkt Presentatørens navn.
Venner og valg Film og samtale.
Historiefortelling Helt siden de første menneskene satt rundt bålet utenfor grottene sine og delte opplevelse og historier, har vi vært fascinert av konseptet.
En visjon om å utvikle vanlige folkekirkemenigheter.
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Hvordan lese klassetimeplanen?
Utskrift av presentasjonen:

”Nå fikk jeg en idé, men hvordan forfølger jeg den?” ” Å våge er å risikere å miste fotfestet en kort stund. Ikke å våge, er å miste seg selv”

”Den som nyter svevet lander som regel godt” Kombinerer ofte noe kjent med noe ukjent. Fantaserer. Leter etter nye perspektiver Jobber i bredde, men også i dybde. Avgrensningens kunst. Har ikke altfor streng selvsensur. Tar sjanser. Går ut av trygghetssonen Har rom for tvil (den skråsikre søker ikke alternativer), og derfor også kritisk distanse til egne idéer. Bryter med vanetenkning. ”Er det nå sikkert at… ?” ”Hva hvis…”? ”Kan man ikke tenke seg at…”? Beveger seg mentalt vekk fra det kjente og over i det ukjente og overraskende. Viser engasjement og er utholdende. Setter seg mål

Innovasjon Målrettet prosess. ”Hva er det vi ønsker å oppnå…”? Selge inn en ny idé? Et nytt produkt? Et nytt kunstverk? Arbeider med idéen (som godt kan være andres idé) inntil den foreligger som et nytt kunstverk, en ny tjeneste, en ny lek, et nytt produkt (ny design), en fagrapport (Brundtlandrapporten: Bærekraftig utvikling) Ofte håndverkspreget (industridesign: møbler skibindinger, tannbørster) Skaper fortellinger/myter om produktet (Bjørn Borg bokser/shorts eller: NTNU - det skapende universitetet)

”Det er på vekslingssiden det skjer…” Veksling mellom: Individuelle oppgaver Gruppeoppgaver Landsbyoppgaver