Lions Røde Fjær 2015 Lions Norges største og viktigste oppgave i tiden fremover.
Innhold Lise Gulbransen Dato Det er mitt valg Idéskisse Dialog
Dato UKE 6 SØNDAG 8. FEBRUAR 2015
Formål Formålet for LRF 2015 er Lions-prosjektet DMV. Kanskje det viktigste formålet Lions noen gang har valgt for LRF. Barn og unge. Forebyggende arbeid. Bidra til en god oppvekst. Fremtiden. Et Lions-prosjekt.
Undervisningsopplegg Sosial kompetanse Forebyggende arbeid Det er mitt valg Undervisningsopplegg Sosial kompetanse Forebyggende arbeid
Det er mitt valg Bygge selvtillit Skape gode relasjoner Ta ansvar for seg selv Øve på å ta valg Forstå konsekvenser av egen/andres handlinger
Idéskisse Mål Prosjektorganisasjon Virkemidler Innsamlingsaktiviteter Første og andre fase Premiere. Veldig foreløpig. Absolutt ikke komplett. Ingenting som er godkjent eller vedtatt. Forslag til mål + prosjektorg. Ideer til virkemidler og aktiviteter. Litt om den første fasen.
Mål Samle inn 20 millioner kroner Øke kjennskapen til Det er mitt valg Synliggjøre Lions Norge Skaffe nye samarbeidspartnere Øke antall medlemmer
Prosjektorganisasjon Leder Styringsgruppe Referansegruppe Prosjektgruppe Ungdomsgruppe Distriktsansvarlige Arbeidsgrupper Klubbkontakter Prosjektgruppe: Rådgivende organ med ansvar for utvalgte, avgrensede oppgaver.
Interne virkemidler Dialog Besøk Lions Norges nyhetsbrev/Lion Sosiale medier Nyhetsbrev Lions Norges faste møter/samlinger Kick-off LRF-samlinger i hvert distrikt Informasjonsmateriell Skape begeistring internt. Forankre aksjonen internt. Inspirere, motivere og engasjere. Dialod
Eksterne virkemidler Redaksjonell omtale Annonsekampanjer Nettside Sosiale medier Informasjonsmateriell Profileringsmateriell Ambassadører PR-aktiviteter Vervekampanje Synliggjøre aksjonen, skape kjennskap til DMV, synliggjøre Lions Norge, mobilisere til å gi, verve medlemmer.
Sosiale medier www.facebook.com/LionsRedFeather www.twitter.com/LionsRedFeather www.instagram.com/lionsredfeather
Innsamlingsaktiviteter Offentlig tilskudd Søknader Bøsser Givertelefon Giverportal nett/mobil Gaver fra næringsliv Produktsalg Klubbidrag Konsert(er)/teaterforestilling(er)
Første fase OKTOBER-DESEMBER 2013 Etablere prosjektorganisasjon Plan/budsjett Intern forankring/motivasjon Ekstern kjennskap til DMV Visuell profil/nettside Samarbeidspartnere/sponsorer Rekruttere distriktsansvarlige
Andre fase JANUAR-APRIL 2014 Intern forankring/motivasjon Ekstern kjennskap til DMV Samarbeidspartnere/sponsorer Etablering av arbeidsgrupper i distriktene Rekruttere kontaktpersoner i klubbene Lansering av nettsted Kick-off Politisk arbeid Søknader Informasjonsmateriell