TIP ÅKREHAMN – HAUGALAND ØLEN OG KARMSUND

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
4.3 FORSKRIFT OM ORGANISERING, LEDELSE OG MEDVIRKNING
Advertisements

Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Byggavfall – fra problem til ressurs
Det nye lærefaget ”HELSEFAGARBEIDER”
Studie forberedende formgivingsfag
KS - Rogaland, Aud Irene Bjørløw. v/h/06
Janita Flem Spesialrådgiver, Forvaltningsenheten Bærum kommune janita
Gjennomgående dokumentasjon i fag- og yrkesopplæringen Hva er hensiktsmessig dokumentasjon? v/Thomas Norland avdelingsleder, kompetanse- og utviklings.
ANDRE AKTUELLE PLANER I ET BYGGEPROSJEKT
”Sikre bilskadereparasjoner”
Prosjekt til fordypning - samarbeid skole- arbeidsliv
Fredag 22. januar 2010 PPU330- Fagdidatikk medier og kommunikasjon Kompendium 2 – Asmyhr, Sperlin og Granerud.
NY PKK Tor Simonsen.
Praksisnær opplæring på Bygg- og anleggsteknikk
Programområde ELEKTROFAG
Orientering om fagtilbudet ved U. Pihl videregående skole Breimyra ungdomsskole
Orientering om fagtilbudet ved U. Pihl videregående skole
Orientering om fagtilbudet ved U. Pihl videregående skole
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Ca 900 elever og lærlinger fordelt på ca 50 klasser 3 HTArbeidstreningskl HTHverdagslivstreningkl HT Grunnkompetansekl elever.
Prosjekt til fordypning
”Det kan ikke skje meg noe………eller?”
Leveransen Den siste barriere. Personer og samspill fremfor prosesser og verktøy Programvare som virker fremfor omfattende dokumentasjon Samarbeid med.
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 2
Kapittel 3 oppgave h Sett inn riktig stedsadverb
VEFSN VIDEREGÅENDE SKOLE
Utdanningsvalg Gran Ungdomsskole 2008/2009
”Programfag til valg” En nyskaping innen yrkes- og utdanningsveiledning?
Konkretisering av læreplaner Hvordan har vi organisert skoleåret ?
Struktur Oversikt over programfagene: Årstrinn Vg2 Programfag
Språk og språklig fordypning
Opplegget er utarbeidet i et samarbeid mellom:
Programfag til valg Et individuelt tilpasset opplegg.
Programfag til valg på Haugalandet Idedugnad 1.Februar 2008 Aase Soland Bjelland, Haugalandet Skole – Arbeidsliv, Koordinator Programfag til valg (PTV)
Yrkesmessen på Haugalandet
Aase Soland Bjelland, Haugalandet Skole – Arbeidsliv,
Time vidaregåande skole
Programfag til valg – Et samarbeidsprosjekt
Programfag til valg - på Haugalandet Prosjektrapport
UTDANNINGSPROGRAM SERVICE OG SAMFERDSEL
ERISK på 1, 2, 3… Risikovurdering for å redusere omfang av byggefeil i elektriske og tekniske installasjonsleveranser mot boligmarkedet
Mandal videregående skole - vi bryr oss ”Hospitering på videregående skole” - utprøving av utdanningsprogram. Et samarbeid mellom ungdomsskolen og videregående.
Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1
Utdanningsvalg 10.klasse
Bygg og anleggsteknikk AKTUELLE SKOLER Hvor finner du dette utdanningsprogrammet: Åkrehamn videregående skole Haugaland videregående skole.
Dobbel kompetanse 4 årig løp
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
Internkontroll ved Setesdal vgs Mål: ”Å få til felles rutiner og dokumentasjon”, virksomhetsplanen Hele internkontrollsystemet ligger i Fronter, rom.
Presentasjon av Valgrutiner. Kommunal- og regionaldepartementet Innhold Hva er Valgrutiner? Bakgrunn og hensikt Verktøy og standarder Oppbygging og innhold.
Kunnskapsfokusering og elevsentrering EKH/RE 05/06
FYR ved Nesbru vgs. – erfaringer, tips og råd.
Utvekslingsår i utlandet Hva innebærer det? Hvordan går man frem? Fordeler - ulemper Bør man dra på utveksling?
VG II Kjemiprosessfag. Ved Kristiansund Videregående Skole Med utgangspunkt i VG 1 TIP.
Studiespesialisering - valg av programfag for 2013/ Januar 2013.
kort om FYR retter seg mot alle elever på YF utdanningsprogram
ELEKTRO Praksisdager HØST 2017.
FYR Onsdag Tidspunkt: 08:00 – 16:00
Fagforbundet Vest-Agder
Vi inviterer til åpen dag på SOTS!
Mobil for å se barns sikkerhet
DIGITALE MÅLEVERKTØY I BYGGE OG ANLEGGS BRANSJEN
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
Et menneske forstår et begrep, en ferdighet, en teori eller et kunnskapsområde når hun eller han er i stand til å bruke det riktig i en ny situasjon. Blyth.
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Mall_Foto Samarbeid om HMS-opplæring- hva innebærer det?
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Læring i dag for i morgen.
Agenda for nettverkssamling
Utskrift av presentasjonen:

TIP ÅKREHAMN – HAUGALAND ØLEN OG KARMSUND PROGRAMFAG TIL VALG TIP ÅKREHAMN – HAUGALAND ØLEN OG KARMSUND

PRINSIPPER FOR GJENNOMFØRING Elevene får et enkelt læringsoppdrag som skal resultere i et ferdig produkt Læringsoppdraget skal omfatte oppgaver innen Dokumentasjon, HMS, Måleteknikk og bruk av verktøy Våre egne elever skal så langt som mulig delta som faddere/instruktører Så langt som mulig vil elevene møte det samme opplegget uavhengig av hvilken skole de utplasseres på.

UTSTYR Verktøy Måleutstyr Arbeidsmateriell Hørselvern Vernebriller Vernesko Kjeledress

1. ONSDAG Utlevering av verneutstyr HMS Sikkerhet i verkstedet Praktisk arbeid i verkstedet

2. ONSDAG Elevene sluttfører det praktiske arbeidet. Noen elever arbeider raskere enn andre. Det er viktig å ha en del ekstraoppgaver slik at elevene får være i aktivitet hele tiden.

AKTUELLE LÆRINGSOPPDRAG LYSESTAKE GRYTEUNDERLAG FEIEBRETT PEISSETT MOPEDSTØTTE ANNET

Elevene våre lager delene i januar slik at vi vet hvor lang tid det tar. Slik får våre elever også øve seg før de får ungdomsskoleelevene på besøk.