Hvorfor velger Smith sjøveien?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fagskoleutdanning elektro Tilpasning til arbeidslivets behov Gunnar Visnes Norsk Teknologi GVi Norsk Teknologi.
Advertisements

Hvordan tar vi dette videre? Markeds- og logistikksjef Rolf Aarland, Trondheim Havn 5. juni 2012 Velg sjøveien.
Presentasjon av HRS Metallco AS
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Analyse utleiebransjen. Målsetting  Samle alle aktører som opererer innen bransjens definerte virksomhetsområde inn under èn felles næringskode for derved.
SB konsernet: Det naturlige førstevalg i Nord-Norge på buss, gods og miljø.
Stokke AS Inn- og utgående logistikk
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Fremtidens Transportbehov
Samhandlingsreformen
Schenker AS Det enestående førstevalg
Diplomat Norge AS.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Kjell Sandli Daglig leder Hareid Fastlandsamband A/S
Hva hvis? Oljen plutselig ble borte. Scenario I 150 år har vi utvunnet den fra bakken. Et drøyt, allsidig drivstoff som har gjort vår moderne verden mulig.
Nor Lines – det unike transportsystem.
MarinPack - FOU- program for sjømatemelballasje Hvordan kan emballasjeindustrien bidra til å firdoble verdiskapningen innenfor marin sektor i Norge innen.
Arctic Sea and Rail Express
Morten Fossum, Trondheim Energi Fjernvarme AS
Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen SHORT SEA KAN OVERTA MYE AV VEITRAFIKKEN, MEN HVA ER SUKSESS KRITERIENE? GARDERMOEN 12 JANUAR 2012.
Seminar januar 2012 Geir Berg
- vi vil mer SPAREBANKEN PLUSS Hvorfor velge alliansefrihet? Fordeler og ulemper ved dette valg. Adm.dir Stein Hannevik.
Bransjeseminar om grunnfondsbevis
1 Petropol Presentasjon av Oljeutvalget
Cathrine Bjune Shipping Management.
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
Byggevaredagen april 2005 Eksempel på samhandling – NOBB som felles informasjonsplattform.. Geir Opedal Direktør Norsk byggtjeneste oda as.
Logistikknettverk Buskerud15 februar Logistikknettverk Buskerud Presentation by: Christian Amundrød.
Barents NaturGass AS Barents NaturGass AS
E.C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986, og eier helt eller delvis et 50-talls eiendommer i Trondheim sentrum. Selskapet er en langsiktig eiendomsaktør.
COCA COLA DRIKKER AS SOM LOGISTIKK OG TRANSPORT- BEDRIFT
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Elektronisk utveksling av helseopplysninger Drift og meldingsovervåking Storskala utbredelse Prosjekt FUNNKe region nord
Havnedirektør, Bodø havn KF
BYGGMAKKER Gunvald Johansen Bodø –Svolvær –Fauske Konferanse ”Velg kystveien” Bodø
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Asak Miljøstein AS.
«Velg Sjøveien» Trondheim 5. juni 2012 Bruk sjøtransport, bli rik ! Arne Jakobsen Gründer/CEO.
Hva skal til for at mer gods i dagligvarebransjen
Norge AS, logistikk avd. Narvik
Base til Base Initiativet, realisering av Vei til Sjøambisjonen, i ett bredt partnerskap som inkluderer myndighetene Velg Sjøveien! Konferanse Tromsø,
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen VELG SJØVEIEN 2012 Bergen SJØVEIEN – NOE MER ENN OVERSJØ VIDAR KARLSEN ADM. DIREKTØR DFDS LOGISTICS.
AFFN- Årsmøte i Tromsø 3 Mars 2011 Adm. Direktør Kjetil Romsdal.
Made by:. Det var en gang… Kristiansand hadde behov for et moderne svømme- og badeanlegg. Kommunen utlyste en konkurranse – utfordret private aktører.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Fjernvarme og fjernkjøling i Norge – drivere og utfordringer
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
2+2= 5 Felles markedsføring av sjøtransport Anne Kristin Hjukse, informasjonssjef Oslo Havn.
Velg sjøveien Erfaringer så langt – veien videre.
Verdiskapning i en logistikkjede
1 Kap. 61 – Case: An Adaptive System How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Samhandlingsprogrammet 2005 Mål 2.1.3: Øke internasjonaliseringen av trøndersk næringsliv og innflagging av virksomheter til Trøndelag. Tiltak: Videreføre.
Sandvika Rotary Klubb 11. Mai Agenda Presentasjon av Castelar Corporate Finance Sparemarkedet – hvilke muligheter finnes Hvordan investere Rådgivning.
Nasjonal transportplan Terminalstruktur KS Fredag 30. oktober 2015 Toril Presttun Vegdirektoratet.
SF Kino AS Cecilie Trøan Kjelsaas. Om SF Kino AS Etablert som datterselskap av SF Bio AB i Norge i Er i dag nest største kinoaktør i Norge: 1,7.
Fylkeskommunen sine oppgaver og ressursbehov Arild Fuglseth, samferdselssjef.
Hvem er vi ? Bjørn Thorvaldsen, Kommunikasjonsrådgiver Ronny Grøtvedt, Eiendomsdirektør.
Livet i havet – vårt felles ansvar Fiskeridirektoratet Bergen 2016.
Velg sjøveien Larvik Forutsigbar sjøtransport = samarbeid mellom aktørene.
Punktlighetsseminar Lars Lislott, Plansjef CargoNet.
Innlegg Dialogmøte: Buddy Mobility
Mindre utslipp og smarte logistikkløsninger.
Langtidsplan og budsjett
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Bedriftspresentasjon.
Utskrift av presentasjonen:

Hvorfor velger Smith sjøveien? E.A.SMITH AS Velg sjøveien, Trondheim 05. juni 2012 Hvorfor velger Smith sjøveien? Innenlands sjøtransport. Hvilke utfordringer står vi overfor, samt krav og forventninger til sjøtransporten.

E.A.SMITH AS Grunnlagt i 1869 HQ i Trondheim og riksdekkende.( hovedstrategier om investeringer, innkjøp, produkt & markedsutvikling ) Frittstående og uavhengig, trøndersk eierskap NOK 2,7 mrd.i omsetning Eier av byggevarekjeden Bygger`n og kjedeadministrasjon i Trondheim, kjedeomsetning NOK 2,8 mrd. Ila pir, Trondheim havn to siste år: Investert NOK 60 mill. til overflatebehandlingsanlegg og datastyrte lagringssystemer. Har pt. Nordens mest moderne lageranlegg for stål og metaller.

E.A.SMITH AS

Hvorfor velger Smith sjøveien? E.A.SMITH AS Hvorfor velger Smith sjøveien? Innenlands sjøtransport. Desentralisert lagringspolitikk og bruker båt flere gang pr. uke, året gjennom Tre hovedlager i Norge, hvor Trondheim har forsyningsansvar for region nord. ( Ålesund, Kristiansund, Harstad & Tromsø) Helt avhengig av Riksvei 1 for våre baser i Harstad og Tromsø Båt kan brukes som « buss i rute» og oppfyller alle krav til forutsigbarhet. Kort leveringstid er ikke noe bedre enn lang. Fra våre lager i nord er sjøtransport viktig til våre kunder i Troms og Finnmark Kyst & sjøfolk er robuste og har en god kulturarv. Kunnskapskapitalen til de som steller med sjøtransport, er i en egen klasse. Til Norge med båt: Europa & Asia

E.A.SMITH AS

Supply Chain Management, noen verdier E.A.SMITH AS Case: Bodø kulturhus & eksempel på å «bake en større kake» sammen med aktører i bransjen Supply Chain Management, noen verdier En ledelse av hele løpet & en faktura Flere produkter gir en konseptuell løsning Alle kontakter på ett sted Ryddig overfor kunde og mottak Tonnasjen ble levert med båt Administrativ tidsbesparelse Mange gode eksempler på samarbeidets kraft En nettoløsning er sjøfrakt fra kai til kai og kan være mer konkurranseutsatt J.P. Strøm Shipping Spuntveggstål Handling i Trondheim inkludert bil, truck lagerhotell Sjøtransport ( kai til kai ) Mottak ved ankomsthavn, mobilkran, dispensasjoner og transport til byggeplass Spunt tilbehør Konstr.stål Prefabrikert

E.A.SMITH AS Hvilke utfordringer står vi overfor, samt krav og forventninger til sjøtransporten ? Slike konferanser som i dag gir attention Øk markedskraft mot kundene, slik som mot Smithgruppen Nettoproduktet ( kai til kai ) kan bli for nakent og bør utvikles og individuelt tilpasses med vareeier. Som nevnt i case. Konverter fra produkt til konsept. Ankomsttider er en utfordring og bør løses med et mer armert arbeide mellom terminal, befrakter og rederi. Bruk av «Vessel tracking» i mange nivå, ( e-portal, dokumenter, ankomst og tidsendringer ), kan bringe bransjen på et interaktivt nivå. Denne kan sannsynlig samarbeide med Smithgruppens interaktive portal. Noen av mottaksstedene burde være litt med shiny Til lykke med å produktutvikle Riksvei 1. Takk for oppmerksomheten Geir Grøtte