Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertPhilip Dahl Endret for 9 år siden
1
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20111 Logistikknettverk Buskerud Presentation by: Christian Amundrød
2
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20112 Business Units Feeder Services – extensive and reliable feeder network that covers all the major ports from the Western edge of the North Sea to the Eastern rim of the Baltics Shortsea Services – integrates the feedering network and land transports into powerful intra-European logistics solutions Feeder Services, 80% Shortsea Services, 20% Revenues by business unit 2010
3
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20113 Unifeeder Største feeder-nettverket i Nord Europa Betydelig aktør i Short Sea-markedet Montagu eneste eier fra 2007 HQ i Aarhus, Danmark 11 kontorer i 9 land Aarhus (HQ) + Copenhagen, Denmark Gdynia, Poland Gothenburg, Sweden Hamburg, Germany Helsingborg, Sweden Helsinki, Finland Oslo, Norway Rotterdam, Netherlands St. Petersburg, Russia
4
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20114 Unifeeder i dag Opererer i dag 38 skip i 36 havner I gjennomsnitt 140 ukentlige anløp 1 800` TEU`s i 2010 Målsetning 2015 er 3 500`TEU`s Omsetning 2010 ≈ 2,8 mrd NOK 300 ansatte Unifeeder teu development 2005
5
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20115 Unifeeder Norway AS 10 ansatte på Sjursøya i Oslo Anløper i dag 6 havner i Oslofjorden fra Hamburg, Bremerhaven eller Rotterdam Oslo Fredrikstad Moss Larvik Brevik Kristiansand 240 000 Teus i 2010, ca 60% markedsandel
6
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20116 Our extensive network
7
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20117 Schedule i Oslofjorden fra Rotterdam RTMOsloMossKristiansandRTM Fredag/lørdagMandagTirsdagOnsdagFredag RotterdamRotteramAarhusFredrikstadLarvikRotterdam SøndagMandagOnsdagTorsdagFredrikSøndag Loop 1 800 TEU`s (Delta, EMX, RST) Loop 3 RTM 700 TEUS (Delta,EMX,ECT Home) 7 Loop 2 970 Teus (Delta, EMX,RST) Rotterdam OsloBrevikKristiansandRotterdam MandagTirsdagTorsdagFredagLørdagMandag
8
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20118 Aktører som kan avgjøre nye anløp Vareeierne i distriktet – gods finner vei Nye vareeiere i distriktet - næringsklynger Speditørene – endelig destinasjon Rederiene – hvor trenger de utstyret Kommune, havnevesen, terminaloperatører Feeder rederi – hvordan og hvorfor
9
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20119 Forutsetninger for anløp i Drammen Hvilken schedule og frekvens kreves - kartlegging Stabile og jevne volumer – kartlegges Volumer og potensielle volumer – kartlegges Retningsbalanse eksport/import - kartlegges ”Commitment” fra vareeierne - kartlegges Speditører og rederier – Yes we can? Økonomi for feeder – kort og lang sikt
10
Logistikknettverk Buskerud15 februar 201110 Utfordringer og muligheter Lang innseiling tidsmessig til Drammen havn Drammen havn – trenger vi flere havner? Vil nytt anløp gi volumøkning? Speditører og rederier må tro på dette Meget god infrastruktur i Drammen Pågangsmot og entusiasme lokalt Vareeierne må ”commite” seg
11
Logistikknettverk Buskerud15 februar 201111 Veien videre og hvem gjør hva? Samarbeid og kommunikasjon med vareeierne Møter og samtaler med rederiene Selge inn løsninger til speditørene ?
12
Logistikknettverk Buskerud15 februar 20111215/07/201412 Takk for oppmerksomheten www.unifeeder.com
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.