Informasjonsarbeid Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkesårsmøte og inspirasjonsseminar i Hedmark og Oppland 19. – 21. mars 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Aftenposten Junior Norges eneste avis for barn
Advertisements

Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Informasjonssjef Christian Fossen
Hei! Mange stiller oss spørsmål om hvordan man fyller ut avtalen mellom ny eier, TC og overdragelse fra gammel eier ved salg av plass. Her kommer oppskriften.
Høstmøte Ålesund, 22. oktober 2011 Planlegging av et tiltak fra A til Å.
Konklusjoner Anne Hafstad Legemiddelindustrien blir stadig mer kreativ for å få oss til å skrive om deres produkter Deres jobb er å selge mest mulig.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Nettevett – utvidet versjon
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
03/22/13FJORDNORWAY Navn på din destinasjon og Fjord Norge presenterer årets nasjonale Vestlandskampanje Din logo.
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Media håndtering og kommunikasjon
En aksjon i regi av NLB. Leseglede er en unik opplevelse som alle bør kunne ta del i.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Opprette arrangement for billettsalg med soner nb – i forbindelse med 2.0 ser vi på integrering med EHIS!!!
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Markedsføring og pressearbeid
Geografiprosjekt Uke Innlevering 20.mars kl
Hvorfor?  Markedsføring  Informasjon  Rekruttering  Mobilisering  Har vi noe å fortelle?  Det er kjekt…
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
CV Curriculum Vitae.
Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Om smidig brukerkommunikasjon Smidig 2011 Johannes Brodwall Steria Norway.
Nasjonalforeningen Os helselag i samarbeid med Os skole
Lokal synlighet Hva? Hvorfor? Hvordan?
”Vi vil bli flere". Vil vi bli flere?.....Hvorfor? …Hva vil vi ha de nye til?
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Målrettet mediearbeid - Hvordan selge dine saker til pressen
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Organisasjon Nasjonalforeningen er en frivillig, humanitær medlemsorganisasjon medlemmer i Nasjonalforeningens 565 helselag og demensforeninger.
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Kommunikasjon PETS D Mars 2012 Per Ove Askeland
Kommunikasjon PETS D Mars 2011 Per Ove Askeland.
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
VI SKRIVER PRESSEMELDINGER informasjonssjef Erik Hansen Byrådslederens avdeling Kommunenes Hus, 17. oktober 2001 Oslo kommune Byrådet.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 10 1 Arbeid på PC Fortrolighet i arbeidet med PC Skikk og bruk IT-kontrakten Spørsmål?
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Lovforslag Lovkomiteen Kjell Nesbø, Stord/Fitjar demensforening, leder Hordaland fylkeslag Målfrid Kvarteig, Røros demens- forening, styret.
Tale Berntsen - HR-seksjonen, Bergen kommune
Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Politisk påvirkning.
Sjangerlære Husk A-bok, 8. klasse og B-bok 10. klasse.
Utarbeidet av Sissel Vestre
Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Omsorg. Omsorg Alle mennesker er avhengig av omtanke og omsorg fra andre.
Lokale forhandlinger LOKALE AVTALER Mars 2009.
Northwind traders Hvem vi er
Likeperson Navn:……………
Demensaksjonen 2019 Aksjons- og informasjonsmateriell.
Utskrift av presentasjonen:

Informasjonsarbeid Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkesårsmøte og inspirasjonsseminar i Hedmark og Oppland 19. – 21. mars 2010

Navnebruk Lokallagets navn er: ”Nasjonalforeningen for folkehelsens helselag i Brumunddal” (#6, punkt 1 i lovene) Felles navn gir felles styrke - På fredag er det møte i helselaget – eller i Nasjonalforeningen?

Nasjonalforeningens internettsider og nettbutikkwww.nasjonalforeningen.no Medlemsnett for alle medlemmer Lokallagssider – skal vi demonstrere til slutt

Brosjyrer for lokallag Flere alternativer for enkle eller avanserte brosjyrer: - Brettet folder A5. Kjøpe ferdige ark med logo i nettbutikken og legge inn tekst og printe selv. - 6 siders brettet A4 – trykkeriet får tilsendt ferdig mal med front og standardtekst fra informasjonsavdelingen. Brosjyremal på:

Plakater og informasjonsmateriell Plakater i god kvalitet kan bestilles på nettbutikken Husk å fortelle tydelig hvem, hva, hvor og når.

Annonser Fremgangsmåte: Bestemme tekst, og ta kontakt med avisen. Avisen laster ned riktig annonsemal fra våre internettsider og setter inn teksten. Annonsemaler ligger på Problemer med prosessen? Kontakt fylkeskontoret eller Jan Erik Austad i informasjonsavdelingen for å få hjelp.

1.Vær en pådriver – ikke vent på at journalisten tar kontakt. 2.Skriv en kortfattet og poengtert pressemelding. 3.Ring direkte til en journalist du kjenner fra før. 4.Ha et klart budskap. 5.Hvem, hva, hvor, hvorfor og hvordan? 6.Lokal vinkel. 7.Mennesker og gode historier. 8.Husk at vi er: Nasjonalforeningen for folkehelsen! Redaksjonell omtale

Internettsider lokallag Alle lokallag kan få egne internettsider med Nasjonalforeningens profil Internettsider krever en internettansvarlig med datakunnskaper Eksempel: